קול קורא – אפיקי מחול תשע"ה, 2014/2015

אפיקי מחול היא חממה ליצירה במחול באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים. מטרתה של החממה למצב את הפקולטה למחול למרכז בינלאומי ליצירה ומחקר בתחום הכוריאוגרפיה והמחול. פרויקט ייחודי זה מיועד להשתלב ולהעשיר שתי מסגרות מצוינות בפקולטה למחול: אנסמבל רקדני האקדמיה ופרויקט המסלוללכוריאוגרפיה. א. עבודות חדשות לאנסמבל רקדני האקדמיה לאנסמבל מתקבלים סטודנטים מצטיינים באודישן. במסגרת עבודת האנסמבל מוזמנים מספר […]

אפיקי מחול היא חממה ליצירה במחול באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים. מטרתה של החממה למצב את הפקולטה למחול למרכז בינלאומי ליצירה ומחקר בתחום הכוריאוגרפיה והמחול. פרויקט ייחודי זה מיועד להשתלב ולהעשיר שתי מסגרות מצוינות בפקולטה למחול: אנסמבל רקדני האקדמיה ופרויקט המסלוללכוריאוגרפיה.

א. עבודות חדשות לאנסמבל רקדני האקדמיה

לאנסמבל מתקבלים סטודנטים מצטיינים באודישן. במסגרת עבודת האנסמבל מוזמנים מספר כוריאוגרפים ללמד קטעים מיצירותיהם.

החל משנת-הלימודים הקרובה יתווסף פרויקט אפיקי מחול ויוזמנו שני כוריאוגרפים נוספים להציע תהליך יצירה מלא לעבודה עם קבוצת הרקדנים של האנסמבל. יצירות אלה ישתלבו במופעי הפקולטה והאנסמבל.

תנאי הגשת המועמדות:

היצירה צריכה להיות להרכב של חמישה רקדנים ומעלה ומישכה: 10 עד 20 דק'
ההצעה תכלול את הפרטים הבאים :

  1. תיאור הפרויקט המוצע (מספר הרקדנים, נושא העבודה, צרכים מיוחדים)
  2. קורות-חיים ורשימת עבודות
  3. שלושה או ארבעה קישורים לעבודות כוריאוגרפיות נוספות של המועמד/ת

תהליך היצירה והחזרות יתקיימו בסמסטר א׳ (26 באוקטובר 2014 עד 30 בינואר 2015) או בסמסטר ב׳ (1 במרץ 2015 עד 19 ביוני 2015).
פעילות האנסמבל: בימים ראשון ושלישי, בשעות  19:30- 16:30.

בנוסף למענק יצירה, פרויקט אפיקי מחול יישא בעלויות ההפקה של העבודה. מענקי היצירה ינועו  בין 5,000 ש״ח ל 15,000 ש״ח.

ב.  הצעה לסדנה לסטודנטים בפרויקט המסלול לכוריאוגרפיה. סטודנטים לכוריאוגרפיה בפקולטה למחול נחשפים לדרכי עבודתם של כוריאוגרפים שונים, בדגש על תהליכי יצירה, הרחבת גבולות המחול והתנסות נסיונית. השנה אנו שמחים להוסיף את פרויקט אפיקי מחול בו יתקיים שבוע מרוכז של סדנאות-אמן עם יוצרים מתחומים שונים.

 ***

הפרויקט יתקיים בזמן חופשת הסמסטר (23 עד 26 בפברואר 2015).

במוקד הסדנאות, היחסים בין תוכן וצורה כפי שהם מתגלמים בפסל לאוקון ובטקסטים המכוננים שנכתבו בעקבותיו (לסינג, גרינברג וכו'), מתוך השקפה כי דיון ועשייה בנושא מרכזי דרך תחומי אמנות שונים יעודד גישה וחשיבה אמנותית בין-תחומית.

יוצרים מתחומים שונים – שירה, אמנות פלסטית, וידאו, פרפורמנס וכיו"ב  מתבקשים להגיש הצעה לסדנה שתעסוק בנושא יחסי תוכן-צורה בהקשר הנ"ל. כל אמן מוזמן להגיש הצעה להתנסות בתחומו. היום האחרון בסדנה יוקדש  לפעילות ולשיח מסכם בנוכחות כל היוצרים והסטודנטים.

פרויקט אפיקי מחול יישא בהוצאות  שכר-האמנים והציוד הנדרש.

תאריך אחרון להגשה: 30 בספטמבר 2014
תהליך הבחירה יסתיים ב- 15 באוקטובר 2014

נא לשלוח  את החומרים במלואם במייל לנטע: [email protected]

הפקולטה למחול באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים מודה לתמיכתו של מר אברהם אפיק ולמשפחתו על תרומתם הנדיבה לפרויקט אפיקי מחול ולפקולטה למחול.
לפרטים נוספים על אפיקי מחול: האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, הפקולטה למחול: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *