קול קורא למאמרים על אסתטיקה

קול קורא זה פונה לכותבים בכל תחומי האמנות, להגיש חיבור העוסק בצבי מאירוביץ, יהושע נוישטיין, או בשניהם גם יחד על דרך ההשוואה. אורך הטקסט ינוע בין 4000 ל-10,000 מילה. צבי מאירוביץ היה בין המייסדים של תנועת "אופקים חדשים". יהושע נוישטיין היה בין מייסדיה של האמנות המושגית, הסביבתית והפוסט-מינימליסטית בישראל. הקול קורא פונה לכותבים לקרוא מחדש […]

קול קורא זה פונה לכותבים בכל תחומי האמנות, להגיש חיבור העוסק בצבי מאירוביץ, יהושע נוישטיין, או בשניהם גם יחד על דרך ההשוואה. אורך הטקסט ינוע בין 4000 ל-10,000 מילה.

צבי מאירוביץ היה בין המייסדים של תנועת "אופקים חדשים". יהושע נוישטיין היה בין מייסדיה של האמנות המושגית, הסביבתית והפוסט-מינימליסטית בישראל.

הקול קורא פונה לכותבים לקרוא מחדש ולהציע שפה ומערכת מושגית חדשות על שני האמנים. מלבד הקשר המשפחתי בין השניים, נראה, לכאורה, כי לא זו בלבד שהם פעלו בהקשרים אחרים ובתקופות אחרות, אלא שהעבודה שלהם שונה בתכלית. ועם זאת, החל משנות ה-60, התיאוריה של האמנות קוראת מחדש את הסיפור של האוונגרד.

הטקסטים שייבחרו יראו אור בקובץ בסדרת "בדיעבד": סדרה לאסתטיקה עברית בהוצאת רסלינג בעריכת מיכל בן-נפתלי. המאמרים יועברו להערכה על ידי ועדה חיצונית בלתי תלויה והמאמר הטוב ביותר יזכה בפרס של 5000 ₪.
הנחיות לכתיבה:
•    את המאמרים יש להעביר לדוא"ל [email protected] עד לתאריך 10.10.14.
•    מידע על שני האמנים יסופק על פי דרישה על ידי המוציא לאור.
•    תוצאות ההערכה יימסרו לכותבים עד לתאריך 10.10.15.

1 תגובות על “קול קורא למאמרים על אסתטיקה”

    מבקשים לייצר כאן מחקר, סדרת מאמרים בנושא מגוייס, כאשר רק אחד, "הנבחר" יזכה לתשלום עבור עבודתו.
    הבקשה איננה מביכה אלא צינית.
    או שיגישו הצעה למאמר ומי שיתקבל יקבל תשלום, או שלא תהיה כתיבה, ומי שישתף עם זה פעולה, יורה לעצמו ולכל הכותבים ברגליים.
    רסלינג הוא עסק כלכלי, ואין מן הראוי שכך הוא ינצל חוקרים, אידיאולוגית זה נגד מחקר בכללותו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *