קול קורא לתערוכה

החץ העף והקשת היציבה – תערוכה על מסגרת ללא מסגרת | 22 דצמבר 2013. התפיסות השונות של המסגרת החינוכית והחוויה האישית של האמנים בתוכה ומחוצה לה, זהו נושא התערוכה נושאת השם: ׳החץ העף והקשת היציבה׳, המבוסס על מטאפורה לחינוך ילדים, מתוך כתבי חליל ג׳ובראן.* בתערוכה יוצגו יצירות אמנות בדרך התאמה לחלל בו הן נמצאות בשונה […]

החץ העף והקשת היציבה – תערוכה על מסגרת ללא מסגרת | 22 דצמבר 2013.

התפיסות השונות של המסגרת החינוכית והחוויה האישית של האמנים בתוכה ומחוצה לה, זהו נושא התערוכה נושאת השם: ׳החץ העף והקשת היציבה׳, המבוסס על מטאפורה לחינוך ילדים, מתוך כתבי חליל ג׳ובראן.*

בתערוכה יוצגו יצירות אמנות בדרך התאמה לחלל בו הן נמצאות בשונה מתצוגת אמנות רגילה, הן יבקשו לפרוץ מעט את גבולות המסגרת המוקצית עבור תצוגת יצירות אמנות במכללה.

האמנים הפונים ל'קול קורא' זה מוזמנים לגעת בחוויה שלהם כתלמידים ובהשלכה שלה בתוך אמנותם. הם מוזמנים ליצור הצעות למיצבים המותאמים לחללי המכללה לחינוך ולשטחים הסובבים אותה, מיצגים, עבודות-נישה, ״תחבולות-אמנות״ בפרוזדורי המכללה ובגלריות שלה.
המטרה היא לעורר תשומת לב ולהאיר מחדש פינות בתוך המסגרת החינוכית על שם דוד ילין ולעשות זאת מחוץ למסגרת המקובלת של תצוגת אמנות דידקטית, וזאת על מנת לעורר שאלות ולהציג תפיסות חשיבה וחוויות שונות על חינוך, דרך אמנות. מתוך אמונה שדווקא דרך המפגש עם יצירה ואמנות ניתן לחשוף רבדים וסיפורים על מסגרות חינוכיות שילמדו את אלפי המורים לעתיד ובהווה העוברים במסדרונות המכללה, עוד שיעור על נפש האדם מהמקום האישי, היצירתי והביקורתי: המרכיבים החשובים גם בחינוך וגם ביצירת האמנות.

לתערוכה יתלווה קטלוג ובו מאמרים של אנשי אמנות וחינוך שיציגו חוויות ותפיסות חינוכיות שונות ויתייחסו גם לעבודות המוצגות, צילומי היצירות וטקסט קצר של האמנים על עבודתם.
האמנים המשתתפים יקבלו החזרי הוצאות וחומרים עד 400 ₪.

הצעות יש לשלוח לכתובת:  [email protected]

מועד אחרון למשלוח הצעות: ה- 30 יולי

*"אתם הקשתות מהן ילדיכם נשלחים כחצים חיים. אמן הקשת רואה את המטרה בדרך לאינסוף, ומותח אתכם בעוצמתו כדי שחציו יעופו מהר ורחוק. הימתחו בידו בשמחה; כי כשם שהוא אוהב את החץ העף, כך הוא אוהב את הקשת היציבה."

1 תגובות על “קול קורא לתערוכה”

    אשמח להשתתף ביצירה "החץ העף והקשת היציבה" אני מעוניינת לעשות ציור קיר ובו מורה ליד שולחן תלמיד ורואה שבמקום ספרים ומחברות- על השולחן הוא מצייר אותה. כי זה מה שהיה כשהייתי בבית הספר ציירתי כל הזן ,על השולחן, על דפים מהמחברת, ובכל פיסת נייר או מקום ריק. ובעיקר ציירתי את המורה כי היא עמדה מולי מדגמנת כל הזמן.
    אני ציירת הרבה זמן אני גרה באשקלון, רחוב אחווה 2, וחברה באיגוד האמנים באשקלון כבר כמה שנים, השתתפתי בהרבה תערוכות קבוצתיות וגם שתי תערוכות אישיות האחת ב מוזיואן החאן והשניה במוזיאון בית אלי באשקלון. דינה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *