לא רק יין זול 11.4.13

הקשר בין אמנות לחיים, וידיאוקליפים לוידיאו באשר הוא, החיים כדמות בספר, הרצאה וסרט עם חן שיינברג בסינמטק ועוד ועוד
כאן בפנים

 פעם, לפני הרבה זמן, איריס אמרה לי שבפעם הראשונה שראתה אותי נראיתי כמו דמות מספר. היא אמרה שהייתי שונה מכל דבר אחר שהיה בסביבה: "חבשת כובע קש רחב שוליים עם סרט אדום מלבד ושמלה פרחונית בצבע אפרסק דהוי מיושן. ישבת בשקט לצד השולחן ונראית מנותקת לגמרי מהרקע. נראית שייכת לזמן אחר, זמן שאי אפשר למקם אותו בדיוק. כזה שמדמיינים אותו כשקוראים ספר". עבדנו יחד במטבח בשוק הפשפשים. באותה תקופה, מטבח המסעדה נראה כאילו אסף לתוכו חבורת נוודים שנפלטו מהזרם המרכזי וביקשו פרנסה. היינו חבורת הוזים חותכי ירקות ובשר ומספרי חלומות. האמירה של איריס היתה שולית. היא בטח שכחה אותה אחרי יומיים אך בשבילי זו היתה מחמאה. בפעם הראשונה מישהי ראתה אותי בדרך שאני ראיתי את עצמי. עבור עצמי הייתי דמות מספר שמבקרת בעולם המוחשי רק לזמן מה. לא הייתי בשביל להישאר, התבוננתי על העולם כתיירת בין שני עולמות אשר עדיין לא החליטה איפה היא מעדיפה לחיות.

"תסיסה// דיור, שפה, הסטוריה – דור חדש בערים היהודיות – ערביות"

התערוכה והספר נותנים ביטוי לעשייה האמנותית והאקטיביסטית של השנים האחרונות בערים הדו-לאומיות. סוף סוף תערוכה לא אסקפיסטית שעוסקת  בפלסטיניות  הישראלית – ייצור כלאיים משונה  – בקשר בין אמנות חברה ופוליטיקה וגם בתנועות חברתיות פוליטיות יהודיות-ישראליות.

האמנים: ג'ומנה מאנע, רפאת חאטב, פהד חלבי, רונן אידלמן, אניסה אשקר, דוראר בכרי, מיכאל חלאק, רביע בוכרי, מאיר גל, דור גז, ניסרין נאג'ר
הקבוצות: אוטוביוגרפיה של עיר (בין החברים: מוחמד ג'בלי), ברית שלום 2012 ודרך שפה (בין החברות: אסנת בר-אור ואמר זועבי);
השחקנית והאמנית ראידה אדון; הקולנוענים: סכנדר קובטי, כמאל אלג'עפרי וענת אבן
המוזיקאים והלהקות: דאם, וולאעאת, ערפיאת (להקה העוסקת גם במקום של הנשים בחברה הפלסטינית), דאמר וסיסטם עאלי

בערב הפתיחה יועלה מיצג של רפאת חטאב – "עלמות הלילה על המרפסת" בעקבות הרישום של נחום גוטמן "בית בושת ביפו", שנות ה-20

Still from A Sketch of Manners

a scketch of manners ג'מנאה מנאע

הדף בפייסבוק

מוזיאון נחום גוטמן
אוצרת התערוכה ועורכת הספר: רונה סלע
פתיחה: חמישי 11.4 20:00
שמעון רוקח 17, נוה צדק, תל אביב

 ***

"מרתון חלל פתוח"- גלריה p8

גלריה p8 פותחת את שעריה לכל מי שחפץ להשתמש בחלל לכל צורך שהוא. כאוס, אובדן שליטה או דיאלוג? זהו האירוע האחרון שייתקיים בגלריה במיקומה הנוכחי לפני המעבר לרחוב יהודה הלוי ויסכם ארבע שנות פעילות. הגלריה היא מקום ציבורי והפעם תנסה לממש את יעודה ולתת לציבור מקום שבתוכו יוכל לפעול. הפעולה לא חייבת להיות אמנותית. האירוע מבקש לבחון את הגבול בין החיים לאמנות ומה התוקף הניתן לפעילות כלשהי כאשר היא מתרחשת בגלריה.

בין המשתתפים: "פוטו גרין לנד" של האחים סמרי  ואנגוסום טקלאי semery & angosom teklay. לאחים טקלאי סטודיו לצילום בנוה שאנן ובאירוע הם יצלמו אנשים על רקעי בד "אקזוטים". התמונות יודפסו ויעברו למינציה במקום עבור 15 ש"ח. אמנית יוזמת שיתוף הפעולה היא ויאן צ'ן.

פוטו גרין לנד

פוטו גרין לנד

"מרתון חלל פתוח"
החלל יהיה פתוח למבקרים בימים:
חמישי,11.4 18:00 – 00:30, שישי, 12.4 11:00 – 23:00, שבת, 13.4 11:00 – 23:00
פוריה 8, יפו

הדף בפייסבוק

 ***

"speak art"

זהו ליין חדש של ערבי הקרנות וידיאו המתקיים בבר חדש שנקרא "ספיק". הערב יתקיים כמחווה לדור ה-mtv של שנות ה-90 ותשלב עבודות וידיאו של אמנים ישראלים, וידיאוקליפים ופרסומות ישנות. החיבור בין תרבות פופולרית ואמנות הוא לב העניין, זליגה בין תחומים, גבוה ונמוך, קאלט-טראש ונסיון ניפוץ הזכוכית המשוריינת של עולם האמנות.

ואגב קאלט -טראש: יונתן גוטסמן ביים ואנרגיה חולנית שרו וניגנו:

the curator שחר מרקוס

the curator שחר מרכוס

broken girl עמית עיני

broken girl עמית עיני

אמנים משתתפים: עלמה שניאור, בועז ארד, שחר מרכוס, מאיר טאטי, רונה פרי, שרון פדידה, אילן יונה, דפנה שלום, אורי לוין

במאים ויוצרים משתתפים: יונתן גוטסמן, אמנון האס, עמית עיני, קובי פלאשמן, נמרוד שפירא, זיו אפלברג, דניאל שמי, דובב אלפרסון

 speak בר
מוצ"ש 13.4 19:30 ואילך
אוצרת: דינה יקרסון
הפקה: אביתר מנילביץ'
נחלת בנימין 36, תל אביב

 ***

סינמטק תל אביב וה-cca

 במסגרת סדרת off, שמפיק ויוזם חן שיינברג, יוקרנו סרטי 16 מ"מ של ג'ונאס מאקס שמגיעים לארץ במיוחד. לפני ההקרנה ירצה שיינברג על מאקס. מומלץ להגיע ולעקוב אחרי הסדרה. שיינברג חוקר קולנוע מרתק ומעורר השראה.

סינמטק תל אביב
יום רביעי, 17,4 21:00
שפרינצק 2 תל אביב

 ***

מכירה פומבית שקטה ב-cca

המרכז לאמנות עכשוית יקיים מכירה פומבית לטובת הרחבת פעילות המרכז.

בין האמנים שעבודותיהם יוצעו למכירה: גלעד אופיר,עילית אזולאי, שי אזולאי, נועה אשכול, איתן בן משה, יאיר ברק, רבקה הורן, גל וינשטיין, ינאי טויסטר, כריסטיאן ינקובסקי, דנה לוי, עידו מיכאלי, יהודית סספורטס, נעמי ספרן-הון, אלי פטל, יזהר פטקין, יאיר פרץ, נעמה צבר, גיארמו קואיטקה, משה קופפרמן, אלכס קרמר, רועי רוזן, פיליפ רנצר, יובל שאול, נטעלי שלוסר, גיל מרקו שני  ועוד.

כמו כן ימכרו הדפסי רשת במהדורות מוגבלות ובמחירים שווים לכל כיס של האמנים ניר עברון, מיקי קרצמן, עפרה לפיד ויאן טיכי.

הזמנה למכירה הפומבית

הזמנה למכירה הפומבית

העבודות המוצעות למכירה יוצגו בתאריכים 17.4 – 20.4.
שעות הפתיחה: בימים רביעי וחמישי 14:00-19:00, בימים ששי-שבת 10:00-14:00
רחוב צדוק הכהן 2 פינת קלישר 5, תל אביב.

 ***

"לאה" עדי סנד

אמן הקופסונים פותח תערוכת יחיד וזו הזדמנות לראות את עבודתו נכנסת לגלריה. את עבודותיו של עדי אפשר לראות ברחבי תל אביב, מצויירת על קירות, תמיד מעלה חיוך ותמיד מנחמת כשהלב קודר.

עדי סנד: "האמירה האמנותית שואבת כוחה מהתבוננות באחר והקשבה, והיא אינה רק פרקטיקה אירונית (מסחרית, שיווקית) ולא רק הדהוד של הרוחני דרך האסתטי".

עדי סנד

עדי סנד

עדי סנד

עדי סנד

גלריה מיקה
פתיחה: חמישי 11,4 19:30
בן יהודה 97 תל אביב

***

"תל אביב פוטו" יריד אמנות

זוהי השנה השלישית לתערוכת המכירה. השנה יוצג אוסף ננה שרייר הכולל צילומים של מאיר פיצ'חדזה, צילומי אופנה ועוד. גלריה קונטמפוררי משתפת פעולה ומציגה את צלמיה. ישתתפו בסה"כ 80 צלמים מתחומים שונים ויוצגו למעלה מ-200 צילומים בכל חללי המבנה.

אנריקה רוטנברג

אנריקה רוטנברג

מאיר פיצ'חזדה

מאיר פיצ'חזדה

"תל אביב פוטו"
פתיחה: 11,4 20:00, יימשך לאורך כל סוף השבוע
מפיקות: הילה תדמור ודלית מרחב
נחמני 22 תל אביב

***

ועוד אחד קצר:

הזמנה לתערוכה של ענת עופרי

תקופת שוק הפשפשים חלפה. הסגר על עזה וחברון שינה את פני השוק שהפך בינתיים לקניון אוכל תיירותי. בת האנוש הרגה את דמות הדמיון. האם היתה לה ברירה אחרת? הצעדים המילים והזמן היו כלי הנשק.

מוזמנים לכתוב לי  [email protected]

4 תגובות על לא רק יין זול 11.4.13

    לגבי תל אביב פוטו אולי כדאי שאנשים ידעו, שלא רק שהן לוקחות אחוזים נדיבים מהמכירות (מה שנהוג בד"כ), אלה גם דרשו מכל אמן משתתף דמי השתתפות. כאמן הייתי מאוד רוצה ללכת לתמוך בחברים שלי, מצד שני לא הייתי רוצה לתמוך בהן ובמפעלן שמנצל את אמנים.

    תגובה להערה הקודמת: אני חולק על הטענה שיזמיות תל אביב פוטו מנצלות את האמנים. הקמת אירוע שכזה כרוכה בעבודה רבה ובהוצאות משמעותיות. כשם שהאמנים ראויים לתמורה על עבודתם כן ראויים לה יזמי אירועים. גם זו עבודה. דמי ההשתתפות באירוע מינימליים (250 ש"ח) וסבירים. באירוע משתתפים 80 אמנים והתקבול המשתמע של 20,000 ש"ח סביר לנוכח כמות העבודה והעלויות של הקמת אירוע שכזה. קבלתו מצמצמת את הסיכון של היזמיות אך וודאי שאינה מתקרבת לכדי תמורה ראויה על עבודתן. זו תתקבל אם תהיה מכירות משמעותיות של עבודות באירוע. כך גם האמנים: אלה לא יכסו את עלויותיהם (דמי השתתפות וההפקה ומסגור של העבודות) מבלי למכור מעבודותיהם. למען הגילוי הנאות אציין שאני אמן המשתתף באירוע ואינני קשור בשום צורה ליזמיות.

    תיקון לשעות הפתיחה של "מרתון חלל פתוח": 23:00 כל יום

    שי, ודאי שהמארגנות עובדות, משקיעות וראויות לתמורה על עבודתן. אלא שהאמנים הם לא אלה שאמורים לממן אותה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *