קול קורא

חי/צומח/סינתטי – בין מדע לאמנות ועיצוב. קול קורא לכנס בשיתוף בצלאל ומוזיאון המדע. בשנים האחרונות, בהם אינטר-דיסציפלינאריות הפכה להיות שם מפתח לחדשנות, אנו עדים לשיתופי פעולה בין מעצבים ומדענים. המעצבת סוזן לי (Suzan Lee) פיתחה במסגרת הפרויקט Bio-Culture, חומר גלם ידידותי לסביבה (מתאית המיוצרת ע"י חיידקים) אשר מהם תפרה בגדים. יונת צור ואורון כץ הקימו […]

חי/צומח/סינתטי – בין מדע לאמנות ועיצוב. קול קורא לכנס בשיתוף בצלאל ומוזיאון המדע.

בשנים האחרונות, בהם אינטר-דיסציפלינאריות הפכה להיות שם מפתח לחדשנות, אנו עדים לשיתופי פעולה בין מעצבים ומדענים. המעצבת סוזן לי (Suzan Lee) פיתחה במסגרת הפרויקט Bio-Culture, חומר גלם ידידותי לסביבה (מתאית המיוצרת ע"י חיידקים) אשר מהם תפרה בגדים. יונת צור ואורון כץ הקימו מעבדה המחברת בין ביולוגיה ואמנות ויצרו מעיל מעור שגידלו במעבדה מרקמות של חיות. אלכסנדרה דייזי גינזברג (Alexandra Daisy Ginsberg) סאש פופלאפ (Sasch  Pohflepp) העוסקים בביולוגיה סינטטית, מפתחים צמחים שבעזרת שינויים ב DNA שלהם מצמיחים מוצרים תעשייתיים. שיתופי פעולה אלו, ניסיוניים ככל שיהיו, שואלים כיצד המדע יכול לקדם את תחום העיצוב, והאם מדענים יכולים ללמוד מתחום העיצוב? שיתופי הפעולה גם מעלים שאלות חדשות באתיקה של תחומי העיצוב והמחקר השונים.

מוזמנות בזאת הצעות לכנס "חי/ צומח /סינתטי" שיתקיים ביום  ד', ד' תמוז תשע"ג, ה-12.6.2013. הכנס יעסוק במושג של חיים מלאכותיים באמנות, במדע, בפילוסופיה ובהיסטוריה של המדע, במוזיאולוגיה ובממשקים שביניהם. הכנס הינו יוזמה משותפת של המחלקה להיסטוריה ותיאוריה בבצלאל- אקדמיה לאמנות ועיצוב, ושל מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד ירושלים.

הכנס נועד להפגיש חוקרים מתחומי מדע מגוונים, אמנים, מעצבים ואוצרים במטרה להעלות אל פני השטח היבטים חדשים של שיתופי פעולה בין מדענים, מעצבים ואמנים, להציג את מורכבות מושג הסינתטי באמצעות ייצוגיו ואופני החקירה שלו ועוד. הכנס גם מזמין אמנים ומעצבים להציג עבודות בנושא.

נושאים מוצעים לכנס:
עיצוב:  גידול חומרים במעבדה
מלאכת סימביוטיקה –  symbioticraft – symbiotic craft
עיצוב עם חומרים ביולוגיים
מוות של חומרים
טבע מלאכותי – Artificial nature

מוזיאולוגיה: תערוכות בנושא Bio-Art

פילוסופיה והיסטוריה של המדע:  כימרה
הגדרה של חיים
Emergent properties
נפלאות השיבוט
ספרות מדע בידיוני

אל-מות

פיזיקה:  ננוטכנולוגיה של רובוטים
ננוכטנולוגיה של חומרים אינטראקטיביים
חיים מחוץ לכדור הארץ

מתמטיקה: מכונות המשכפלות את עצמן
קיברנטיקה
System theory

ביולוגיה:    ביולוגיה סינתטית
חישוב ביולוגי
הנדסה גנטית
חיים בתנאיי קיצון
עיצוב כרומוזומים
גנטיקה קומבינטורית
מחקר בתאי גזע
שיבוט תאי אדם, שיבוט בעלי חיים

מחשבים:   חיים מלאכותיים
Game of life
סימולציות לemergent properties
animal-inspired robotic design

רפואה:           חיסונים חדשים
ריפוי גנטי
איברים מלאכותיים

על ההרצאות בכנס לתת דגש נרחב להקשרים הבין תחומיים של הנושא.

הצעות להרצאה או להצגה של עבודה בכנס יש להגיש עד ליום 2.4.13.  על ההצעה לכלול תקציר (בהיקף של עד עמוד אחד) של ההרצאה. אורך ההרצאה המוצעת לא יעלה על 20 דקות. ההרצאות בכנס מיועדות גם לקהל הרחב. את ההצעות יש להגיש לוועדת הכנס בדואר אלקטרוני:
[email protected]

מארגני הכנס:
המחלקה להיסטוריה ותיאוריה, בצלאל: ד"ר אורי ברטל, ד"ר בעז תמיר, יז'י מיכלוביץ,
מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד ירושלים: פרופ' פיטר הילמן, מיה הלוי, ורדה גור בן-שטרית, ד"ר דיאנה אלדרוקי פינוס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *