היברידיות כאן ועכשיו

קול קורא לכנס היברידיות כאן ועכשיו: שפה, תרבות וזהות ישראלית. 22 בינואר 2013 לפני למעלה משלושת אלפים שנים עלה עם ישראל על בימת ההיסטוריה, ונודע כעָם לְבָדָד יִשְׁכֹּן, אשר בַגּוֹיִם לֹא יִתְחַשָּׁב. גם דת ישראל נודעה בזרותה ובייחודה ביחס לדתות העמים הקדומים, בכך שסגדה לאל יחיד, ובאמונתה כי הוא לבדו מקור הבריאה כולה. ואולם בחינת […]

קול קורא לכנס היברידיות כאן ועכשיו: שפה, תרבות וזהות ישראלית.
22 בינואר 2013

לפני למעלה משלושת אלפים שנים עלה עם ישראל על בימת ההיסטוריה, ונודע כעָם לְבָדָד יִשְׁכֹּן, אשר בַגּוֹיִם לֹא יִתְחַשָּׁב. גם דת ישראל נודעה בזרותה ובייחודה ביחס לדתות העמים הקדומים, בכך שסגדה לאל יחיד, ובאמונתה כי הוא לבדו מקור הבריאה כולה. ואולם בחינת תולדותיו של עם ישראל והתפתחותו הרוחנית מגלות כי הן מבחינה מעשית והן מבחינה רעיונית היה משולב באופן הדוק, תדיר ואף רציף בחברות ובתרבויות הנוכריות השונות בקירבן התנהלו חייו. השפה העברית, האמונה, פרשנות המקורות, היצירה העיונית, הספרותית והאמנותית היהודית – כל אלה ניזונים מדתות ומתרבויות מגוונות, בנוסף למקורותיהם העבריים והיהודיים הקלאסיים.

הכנס: היברידיות כאן ועכשיו: שפה, תרבות וזהות ישראלית – שם לו למטרה לבחון את התרבות הישראלית העכשווית, ולבדוק באיזו מידה היא משקפת את רוח המסורת היהודית ועד כמה היא מכילה בתוכה יסודות אוניברסליים מגוונים. הכנס אף חותר לבחון מחדש את עצם הגדרת היהדות, העבריות והישראליות כנבדלות באופן מהותי מדתות, לשונות ותרבויות אחרות, ושואף להצביע על אופיין ההיברידי של ישויות אלה.  הכנס יערך בבית לייוויק, המרכז הישראלי לתרבות יידיש, ובין היתר יציין את תרומתה המכרעת של הלשון, הספרות והתרבות היידית להיסטוריה היהודית בכלל ולחברה הישראלית המתחדשת בפרט.

אנו פונים בזאת בקריאה לחוקרים, יוצרים, אמנים, אנשי מדע ותרבות לענפיה השונים המעוניינים להשתתף בכנס חשוב זה, להגיש הצעות להרצאות ולדיונים אשר יתקיימו במסגרת הכנס.

ניתן להעלות לדיון נושאים כגון:
בין זהות יהודית לישראלית
בין דת לחילוניות
זהות ערבית-ישראלית
השפה העברית והשפה הישראלית
השפה והתרבות היידית – השפעתן ומקומן בעבר ובהווה
מקום התנ"ך בחברה ובתרבות הישראלית
אמנות מקומית ואמנות בינלאומית
ישראל והמזרח התיכון – שילוב או ניכור
אמצעי התקשורת – משקפי תרבות מקומית, או סוכניה ויוצריה של תרבות רב-לאומית

תקצירי הרצאות, הצעות למושבים ולדיונים יש לשלוח כקובץ אלקטרוני  לדוא"ל הכנס:
[email protected]

התאריך האחרון למשלוח תקצירים הוא:  1.9.2012

חברי ועדת הכנס: מר דניאל גלאי, פרופ' גלעד צוקרמן, ד"ר אריה סובר, ד"ר גתית הולצמן

2 תגובות על היברידיות כאן ועכשיו

    סליחה? כינוס בלי ציון מקום או מועד הכינוס? מה, זה כינוס סודי?

    וגם – צפרסמים קול קורא ב28.8 עם דדליין ל1.9 – you must be joking!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *