קול קורא

קול קורא להגשת תצלומים לתערוכה לציון 40 שנה למלחמת יום כיפור. מלחמת יום כיפור – דרך האלבום הפרטי "מלחמת יום הכיפורים… שינתה את קווי המתאר הנפשי של הישראלים בכמה נקודות מפתח. השינוי הזה התפרץ וממשיך להתפרץ כגייזר". (רוביק רוזנטל) קול קורא להגשת צילומים לתערוכה לציון 40 שנה למלחמת יום כיפור. במשך 40 שנה מציינים את […]

קול קורא להגשת תצלומים לתערוכה לציון 40 שנה למלחמת יום כיפור.

מלחמת יום כיפור – דרך האלבום הפרטי
"מלחמת יום הכיפורים… שינתה את קווי המתאר הנפשי של הישראלים בכמה נקודות מפתח.
השינוי הזה התפרץ וממשיך להתפרץ כגייזר". (רוביק רוזנטל)

קול קורא להגשת צילומים לתערוכה לציון 40 שנה למלחמת יום כיפור.
במשך 40 שנה מציינים את המלחמה וזוכרים אותה באמצעות הצילומים של מערך ההסברה הממשלתי והצבאי. תערוכה חדשה, ביוזמת קבוצת "יוצרות_תרבות" מבקשת להציג זווית אחרת של המלחמה, כפי שהיא עולה מתיעוד פרטי, אלבומים אישיים של אזרחים וחיילים אשר יצאו למלחמה כשמצלמה באמתחתם והנציחו את האירועים ההיסטוריים מבפנים, מקרוב, משוחררים מכבלי הייצוג הממסדי והתקשורתי, לעתים עם הבנת גודל הרגע המונצח, ולעתים כרגע פרטי, מהורהר, בשקט שבין הקרבות, או בעורף- במרחב האזרחי, הביתי והפרטי.  מטרת התערוכה היא להפנות זרקור להוויה אנושית במציאות מלחמתית תוך ניסיון לחרוג מהקורפוס השגור של תצלומי המלחמה המוכרים ולהציג נקודות מבט נוספות, והרחבת מנעד הפרשנות והדיון אודות ייצוגיה החזותיים של המלחמה. במובן זה, תציע התערוכה פרספקטיבה חדשה על ההוויה והחוויה שהיתה מלחמת יום כיפור.

אוצרות התערוכה: גליה גור-זאב ודנה מסד

קבוצת "יוצרות_תרבות" יוזמת פרויקטים אמנותיים ותרבותיים בינתחומיים בתוך הקהילה ובשיתוף פעולה עמה, במטרה לקדם ולחזק את הקשר בין תרבות, חברה וקהילה.
התערוכה מצויה בשלבי תחקיר וגיבוש. היא תוצג במהלך 2013, ותלווה בקטלוג.

חיילים בשירות סדיר או מילואים שהשתתפו בקרבות, או שהגיעו כתומכי לחימה, והיו חמושים גם במצלמה, אזרחים ואזרחיות שיש בידם תיעוד אישי של נופי המלחמה או אזורי הפעילות האחרים שלה בעורף, בבתי חולים, משרדי קצין העיר, בתי קברות ומרחבים פרטיים מוזמנים להגיש חומרים.
נא לשלוח פרטים ותמונות (JPG ברזולוציה נמוכה)
לקבוצת "יוצרות_ תרבות"
טלפון: 050-5984186
מייל: [email protected]
תאריך אחרון להגשה: 1 בדצמבר  2012

1 תגובות על “קול קורא”

    למה חושב. אם יש לך תמונות כבר 40 שנה, כמוני. שהן כנראה חלק מהמבנה הנפשי . שלך. כמו שאני עשיתי. אולי להן ולי יבוא מרגוע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *