לא רק יין זול: דור ההמשך, ה-22.3.2012 – המלצות השבוע של דורית פוקץ'

 סופשבוע של אמנות מתקיים בת"א. הנה חלק מהאירועים שיתקיימו בו: והערב, יום חמישי ה-22.3: חממה, תערוכה משותפת של טל פרנק וקרן ענבי, לפתיחת החלל החדש של גלריה דן. אוצרת: רווית הררי. פתיחת גלריה גורדון 2 לאמנות עכשווית, שתתמקד בהצגת אמנות עכשווית, עם דגש על אמנים צעירים. בתערוכת הפתיחה קלקר תוצגנה עבודות חדשות בפיסול, קולאז', ותחריט […]

 סופשבוע של אמנות מתקיים בת"א. הנה חלק מהאירועים שיתקיימו בו:

צוקי גרביאן

והערב, יום חמישי ה-22.3:

חממה, תערוכה משותפת של טל פרנק וקרן ענבי, לפתיחת החלל החדש של גלריה דן. אוצרת: רווית הררי.

פתיחת גלריה גורדון 2 לאמנות עכשווית, שתתמקד בהצגת אמנות עכשווית, עם דגש על אמנים צעירים. בתערוכת הפתיחה קלקר תוצגנה עבודות חדשות בפיסול, קולאז', ותחריט של סשה סרבר ואוהד מרומי.

חיי מראות, תערוכה קבוצתית בגלריה בנימין, העוסקת בארס פואטיקה באמנות חזותית, תופעה שבה אמנות עוסקת באמנות ותהליך יצירתה. מציגים: אלישבע לוי, רחל אורי ימפולר, דורית פוקץ', איציק לבנה, רוני אלוני, יהודה אלטמן, טלי בן בסט, רותי בן יעקב, ציבי גבע, יאיר גרבוז, הילה עמרם, ליטל דותן ואיל פרי, מירב הימן, סמדר אליאסף , דפנה טלמון, דני יהב בראון, דינה לוי, ליאב מזרחי, תמר מסג, מאיה שמעוני, טל שטרן וקרין מנדלוביץ, עדי שמעוני, יואב שביט, דוד ווקשטיין. אוצרת: גילית פישר.

Reply to all – השב לכולם, תערוכה קבוצתית של אמני המיני-רסדנסי של ארגון "פעילה" במרכז עמיעד, המציגה עבודות שנעשו במיוחד לחלל של מרכז עמיעד וכתגובה לשהייה באזור שוק הפשפשים וביפו. תחומי האמנות המוצגים הם ציור, מייצב, עיצוב פנים וארכיטקטורה, צילום, וידיאו ארט, טקסט, ציור קיר וגרפיטי ועוד. להזמנה.

TUFF ENUF, רונה יפמן בזומר, עם גוף עבודות הבוחן ארכיטקטורה של קריאה וכתיבת אובייקטים, דימויים ופרקטיקות אנושיות, כנקודת מוצא שבעזרתה יכול האמן להתבונן במושאיו ולבסס את עמדותיו האישיות. במקביל, בחדר הפרויקטים S2, המזונית הגדולה, תערוכה קבוצתית רבת משתתפים שהתמה המחברת בין העבודות היא השימוש בחומר – מזונית/דיקט/עץ. משתתפים: רותי סלע, אלי פטל, הילה עמרם, הילה טוני נבוק, יעל אפרתי, נועה יפה, רועי רוזן, אנג׳לה קליין, פיליפ רנצר, שחר יהלום, נעמה צבר, איתי קמינר, ליטל לב כהן, אלכסנדרה צוקרמן, צחי בוחבוט, עמית לווינגר, טמיר ליכטנברג, רוני קרני, מיכל נאמן, שוני ריבנאי, אלישבע לוי, ליז חג׳ג׳, פרדי כסלו, נגה ענבר, שי-לי עוזיאל, גלעד רטמן, ליאור ווטרמן, ברק רביץ, מרים כבסה. אוצרת: ליז חג'ג'.

בלתי מובן, הפרק הראשון בסדרת תערוכות שאוצרות יסמין דטנו ומיה מורגנסטרן בגלריה נגא, המתייחסות לצמיחה המתמדת בטכנולוגיית המידע והתקשורת, ששינתה את אופי היחסים והתקשורת בין בני אדם. מציגים: רינה בנג'רי, טליה קינן, וולף וון לנקיוויץ והנסי יונגמן.

Flatland, טליה ישראלי וקובי אסף בגלריה 39. …"דמיינו לעצמכם נחיתת מטוס; מהרגע שבו אתם חשים את השינוי בווקטור של המטוס שמתחיל להנמיך, אתם מצמידים את עיניכם לשמשת החלון, מנסים לחדור את שכבת העננים שתחתיכם; המטוס נכנס לתוך העננים ולשניה אתם עיוורים, מאבדים אוריינטציה, ומקווים שההוא מקדימה רואה טוב יותר מכם; שניה חלפה והמטוס בוקע מתוך העננים והארץ מתגלה; חדה מספיק כדי להרגיע, אבל עדיין רחוקה מכדי להבין את אופיה"… (דני יהב-בראון, מתוך טקסט התערוכה). לא גלימה, הילה לביב בחלל הפרויקטים, עם חומרים שונים המתגבשים לסיפור חמקמק.

אש ורודה, עודד ידעיה ב – Contemporary by Golconda, עם צילומים שצולמו בשנתיים האחרונות סביב הקו של גדר ההפרדה ובהמשך לפעילות פוליטית אזרחית שבבסיסה התנגדות למצב הקיים. בנוסף, אביטל גבע עם פרויקט הספרים בנוף, במהלכו ערך ניסוי התנהגותי חברתי בחלקת האדמה שבין הכפר מסר והקיבוץ מצר, וכלל שפיכה של שקים של ספרים יד-שנייה.

מרס כפול, צוקי גרביאן ב- ST-ART, עם סדרת דיוקנאות עצמיים עשויים משיכות מכחול עזות בקומפוזיציות צפופות, היוצאות לקרב מול המאסטרים הגדולים של מסורת הציור האירופאי – טיציאן, קראווג'יו, ולסקז ורמברנדט. אוצרת : ליאורה בלפורד.

צבי טולקובסקי עם ציורים מ-2010-2012 בשמן על בד בגלריה קיימא, שתחילתם בצ'כיה, שם מתגורר מספר חודשים בשנה, והמשכם בסטודיו בירושלים. אוצרת: אירנה גורדון. EX-VOTO , מירלה ב. עם ציורי שמן מיניאטורים ועבודות פיסול עשויות מתכת, אבקת חלודה ונייר.

תערוכה משותפת לצלם דויד קסמן ולדניאל גליאנו בגלריה ארמנו טדסקי, שהיא הראשונה בסדרת תערוכות דיאלוג בין אמנות ישראלית לאיטלקית.

Other Space, תערוכת השקה למיזם האמנות FEINBERG PROJECTS, עם תערוכה המבקשת לבחון מחדש את החללים והמרחבים המגדירים את חיינו, חללים ממשיים וחללים תודעתיים. מדובר במקום שהוא מחוץ לכל מקום, בעוד שבתחומנו מתקדרים ענני מלחמה והרס גרעיני המאותתים תדיר על ארעיותו של המקום בו אנו חיים. מציגים: טליה קינן, פבל וולברג, אלעד קופלר, דיתי אלמוג, אורן בן מורה, רועי מנחם מרקוביץ', רן סלוין. אוצרת: ים המאירי.

דורית פוקץ

יום שישי, ה-23.3:

ZIZI G, עדה עובדיה בגל און, עם ציורים באקריליק על נייר בהם דמויות גרוטסקיות של נשים, גברים, חיות או גולגולות. העבודות מתמקדות במערכות היחסים ביניהן ובאינטראקציות גופניות שונות, המעידות על יחסי שליטה וכפיפות.

 בבית האמנים: הציפור של אבא, נעמי בריקמן עם ציורים מתוך התבוננות בעולם האינטימי הסובב אותה. נושאי הציור שלה הם פינותיו של ביתה, חפציו, צמחיו, בעלי החיים השוכנים בו והנופים הקרובים אליו. נמר בטוקיו, יעל יוהס עם צילומים שנעשו במהלך השנתיים האחרונות בערים שונות באירופה, במזרח אסיה ובארץ. תנועות ריצה חית- חלום, איריס גולדברג מציגה קו רישומי עז, של עבודות השחור-לבן המייצגות התמודדות עם האפל, עם היצרי והכאוטי. ריטואלים סמויים מן העין, שי זכאי בודקת את היחס לסביבה ואת ערכי הקיימות, עם מיצב היוצר דיאלוג בין זהות נשית וההזדהות עם היחס לטבע. מצב הגוף-מצב הרוח, דפנה ספקטור מציגה מבחר מהדפסיה, בטכניקות הדפס מגוונות הכוללות תחריט, תצריב, אקווטינטה וחיתוך לינוליאום. מהות, היולי ליברמן מציגה מהלכי חשיבה ותפישה של פיסול בזכוכית. נקודת הדמיון, חנה אלטרץ משלבת בין אמנות ההדפס לבין אמנות יצירת הנייר הממוחזר, משקפת את ראייתה האסתטית והשקפתה התרבותית. אי, אילן ריזינגר. אראה לא אראה, יהודית אנגלרד עם יצירה חופשית, כמעט אבסטרקטית.

מכונות לחיים ביפו 23, תערוכה השואבת השראה מהמונח שטבע הארכיטקט לה-קורבזיה, אשר הדגיש את הצורך בפונקציונליות על פני עיטור אסתטי. בהשראתו, עוקבת התערוכה אחר ייצורן של סביבות חיים אוטופיות או הרמטיות, השואפות ליצור קיום סגור ואוטונומי, המספק את עצמו. מציגים: אנדראה זיטל וליאור שביל, איניגו מניאנו-אוואלה, אדם ברומברג ואוליבר שאנרין, הייקה גלמאייר אלמוג נאמן, מריון ריצמן, אלישבע לוי ודינה קורנבייץ, שחר פרדי כסלו.

תחביר, גלריה 10 בבית מיכל, רחובות, מארחת את גלריה אינדי, בתערוכה המתייחסת לשאלות הנוגעות בשפה כפי שהיא באה לידי ביטוי בעבודות ובחיבור ביניהן לבין החלל. מציגים: אילן כרמי, סשה פליט, דנה לנדאו, אורית ברתיני שביט, איה ניצן, עומרי שפירא, רונית פורת, דניאלה הורבין, אסף גאם הכהן, שגית זלוף נמיר. אוצרת: כרמית בלומנזון.

יום שבת, ה-24.3:

מוזיאון אשדוד: התחפשות, פבל וולברג עם צילומים המערבים בין סממנים של מסורת צילום-הרחוב לבין אלו של צילום עיתונות. שמונה שיעורי רישום, שרון פוליאקין. תערוכה הבנויה מיחידות של מקבצי עבודות המורכבים מרישומים ואובייקטים הנובעים זה מזה ומובילים זה אל זה בקשר מבני ותוכני. כל יחידה כזו מפעילה את החלל של הרישום, את החלל של האובייקט ואת היחס ביניהם. אוצר: יונה פישר. האמבטיה של יחזקאל שטרייכמן, החושפת  אוצר אינטימי מחדר האמבטיה בדירת מגוריו בתל-אביב כאשר כיסה את דפנות החדר באריחי קרמיקה צבעוניים  המהדהדים את יצירתו הציורית.

התפרקותה של אומה בהתהוות, יניב וייסה בויצו חיפה, עם צילומים המציגים את המציאות הישראלית כפי שהיא משתקפת דרך מבנים. .."את המודרניזם ההולך וכובש את שטחי הארץ, את העבר והחיבור האבסורדי ביניהם. מציאות ארעית המורכבת טלאים וללא התחשבות בסביבה. זיכרון קולקטיבי מול זיכרון אישי. המהפכה האורבאנית והקשר האלים שלה אל הטבע". אוצרת: חנה שביב.

גבול צ'נדראסקאר, בועז אהרונוביץ' בגלריה מרכז42. תערוכה המייצרת נופים בדיוניים, ספק אפוקליפטיים ספק פנטסטיים, המלכדים דימויים ממקומות שונים, החוקרים את גבולות מדיום הצילום, אופני התצוגה שלו וקיומו כאובייקט.

ערים תהומות, אירוע אמנותי ברחוב יהודה הימית ביפו במסגרתו יוצגו עבודות על קירות הבתים ובחללים ברחוב. ציור, צילום, מיצג, וידאו, טקסט ועוד. הקהל יוכל להשתתף באירועים מוזיקליים, וליהנות ממסיבת רחוב.

יום ראשון, ה-25.3:

גבולי, תערוכה שנייה במסגרת שנה של אופנה בבית העיר, הבוחנת פנים שונות של הגוף האנושי ואת היחסים בין הגוף למעטפת, כיסוי הגוף והיעלמותו. בתערוכה ישתתפו: לוי ואן ולו, שחר פרדי כסלו, תומר ספיר, אורי קצנשטיין, ליאור צ'רכי, שני פרינס, ועוד. מנהלת ואוצרת ראשית: איילת ביתן שלונסקי, מנהלת אמנותית: קלודט זורע.

יום רביעי, ה-28.3:

שני מעשים, שתי פעולות של גלריה P8 במסגרת התערוכה חיפה-ירושלים-תל אביב במוזיאון חיפה, במסגרתם הוזמנו אמנים ערבים תושבי יפו להציג בגלריה היפואית, ובנוסף, הוצבו עבודות חברי הקבוצה בבתי העסק השכנים בשכונת נוגה. השיתוף הקבוצתי, המצוי במוקד הדיון של התערוכה המוזיאלית, נמתח מהתקבצות של שישה אמנים תחת קורת הגג של P8, למיצב המתפרס על פני הרחוב וחלונות הראווה של בתי העסק, המתפקדים כבמה לאמנות. מציגים: באשיר אבו רביע, עאבד אלמהדי, אסד עזי, דן אלון, כרמלה וייס, רועי יריב, גלעד לביא, קוסטה מגראקיס ואורה ראובן. אוצרים: דן אלון ואורה ראובן. אוצרת מוזיאון חיפה: רותי דירקטור.

עמרי שפירא

ועוד קצת:

חברים יקרים, רציתי לספר לכם שלכבוד האביב החלטתי לצאת קצת לחופש.

אם תרצו להיות איתי בקשר, אני אהיה במייל  [email protected]

נפגש שוב אחרי החגים  🙂

דורית.