קול קורא לתערוכה

התערוכה "רבודים" תעסוק בקונספט המציאות הרבודה כפי שהוא בא לידי ביטוי בעולם בו מחשבים ניידים וסמארטפונים תופסים חלק בלתי נפרד מן התקשורת ומאורח החיים. טכנולוגית המציאות הרבודה מטשטשת את הגבול שבין מציאות לדמיון. הכנסת העולם הממשי לתוך המרחב הווירטואלי והפיכת העולם והטבע לאלמנטים גרפיים ממחישות את יתרונות הקדמה, אך גם את חסרונותיה. התערוכה תיצור דיון […]

התערוכה "רבודים" תעסוק בקונספט המציאות הרבודה כפי שהוא בא לידי ביטוי בעולם בו מחשבים ניידים וסמארטפונים תופסים חלק בלתי נפרד מן התקשורת ומאורח החיים. טכנולוגית המציאות הרבודה מטשטשת את הגבול שבין מציאות לדמיון. הכנסת העולם הממשי לתוך המרחב הווירטואלי והפיכת העולם והטבע לאלמנטים גרפיים ממחישות את יתרונות הקדמה, אך גם את חסרונותיה.

התערוכה תיצור דיון סביב אספקטים של מיקום והתמצאות, פיזית ומנטאלית והצורך האנושי בחידוד נקודת המבט האותנטית על העולם המתנגשת עם מהותו המלאכותית של המחשב. כמו כן, תעקוב התערוכה אחר התסריט העתידי הכולל זיהוי ממוחשב של אובייקטים ופרצופים, היעדר מוחלט של פרטיות והשתלטות הטכנולוגיה על האינדיבידואל תוך התייחסות לבעייתיות הנמצאת במרכזו של הדיון הציבורי הנוגע להשתלטות החברות הגדולות כגון גוגל ופייסבוק על האדם הפרטי.

התערוכה תוצג בחודש מאי 2012 בגלריה העירונית נתניה

הצעה לעבודה קיימת / הפקת עבודה חדשה יש להגיש עד התאריך 1.1.12 לכתובת: [email protected]

5 תגובות על קול קורא לתערוכה

    אם האוצרת יודעת מראש לפרטי פרטים על מה התערוכה ,זאת עוד לפני שאצרה עבודות של אמנים … אולי כדאי לה ליצר בעצמה את העבודות ולהציג תערוכת יחיד…
    (האמור נאמר לא ספציפית לאוצרת מאיה מנתניה אלה כהערה עקרונית.)

    הי אריק,

    כוונתו של הטקסט להציג את השיח שבכוונת התערוכה לייצר והכניסה לפרטים תפקידה לתת הסבר מדויק ככל האפשר לאמנים שישקלו להציג. כמובן שהקונספט משתנה לאורך התהליך האוצרותי, אבל חייבת להיות נקודת מוצא כלשהי, לא?

    אני לא מבינה את הבחירה של האוצרת במילה "רבודים" בהקשר הזה, לדעתי המגמה הפוכה בדיוק, הטכנולוגיה והמחשבים למיניהם הפכו את המציאות והחיים של כולנו לשטוחים, לחסרי רבדים כלל. אפילו מושגים כמו חברות ואהבה הפכו וירטואלים ומי שלא משתתף חי בשולי המציאות, ללא חיים. הייתי שמחה להשתתף אבל הנושא לא ברור לי בכלל.

    יכול להיות שכתובת המייל שניתנה בתחתית הקול-קורא שגויה?

    נטע, השם לקוח מהמונח "מציאות רבודה" (ממליצה לעשות חיפוש בגוגל) ומה שכתבת מתייחס לשם ולקונספט ממקום שונה ומעניין בפני עצמו. אשמח להבהיר עוד סוגיות דרך המייל.
    אלה, המייל תקין ואני מקבלת דרכו פניות כל הזמן. היה אימייל אחד שלא אפשר החזרת תשובה – יכול להיות שהוא שלך ועל כן לא נענית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *