לא רק יין זול: דור ההמשך, ה-25.8.2011 – חוזרים לשגרה

לא רק יין זול יצא לחופשה מצויינת במיוחד, וחוזר עם התערוכות החדשות והמצויינות לא פחות שייפתחו השבוע: הערב, יום חמישי, ה-25.8: שרידי דברים, איה אליאב בבית האמנים, עם תערוכת יחיד המורכבת מציור ומיצב, היוצרים נופים מרוחקים ועל זמניים שאינם מתכלים או נובלים, והם מלאכותיים כמו החומרים מהם הם עשויים, המקפיאים רגע חמקמק על ציר זמן […]

לא רק יין זול יצא לחופשה מצויינת במיוחד, וחוזר עם התערוכות החדשות והמצויינות לא פחות שייפתחו השבוע:

מתן בן טולילה

הערב, יום חמישי, ה-25.8:

שרידי דברים, איה אליאב בבית האמנים, עם תערוכת יחיד המורכבת מציור ומיצב, היוצרים נופים מרוחקים ועל זמניים שאינם מתכלים או נובלים, והם מלאכותיים כמו החומרים מהם הם עשויים, המקפיאים רגע חמקמק על ציר זמן לא ידוע, ומעלים את התהייה האם אילו שרידים של מה שהיה ואיננו עוד, או אולי רגע מכונן של התגלות. אוצרת: קרני ברזילי.

קול קורא לשלג, תערוכה קבוצתית בגלריה 39. התערוכה מנסה לדגום ממוצע של טמפרטורה באמנות (ללא קשר לדימוי שמופיע), כפעולה שיכולה ללמד על תופעה בעלת עומק תרבותי: פוליטי, רגשי ופורמליסטי, כחלק בלתי נפרד מפרופיל האמן. .."קרירות אם תרצו, היא גם תעודה מטפורית לריבוי ולשונות, לסוג של ליברליות שמתקוממת מול מונוליתיות של שמרנות, או במילים אחרות – של קיץ אחד ארוך. מדי".. (מתוך הקומוניקט). מציגים: מיכל אורן, מתן בן-טולילה, בועז ברקני, מיכל גבע, עינב זיו, אריק מירנדה, ענבל ניסים, יערה צח, גבריאלה קליין, לירון רוטמן. אוצר: דני יהב-בראון.

FAREWELL, אלכסנדר מירון, סטודנט ברלינאי לצילום, מציג תערוכה לסיכום תקופת הסטאז' בישראל בגלריה טרופיקנה. אוצרות: ליר לנדאו. את התערוכה ילווה טקסט שכתב: יאיר ברק.

גלריה Apart.Art מסיימת את פעילויותיה, עם מסיבת פרדה/תערוכת החלפות ספונטנית לערב אחד, שיסכמו שנתיים של פעילות אינטנסיבית. כל מי שמעוניין להשתתף, יכול להגיע בערב עם עבודה ולחזור עם עבודה אחרת. בין המשתתפים: יואב אפרתי, חנה יגר, עידו מרקוס, עילית אזולאי, יואב שביט, קרן גילרמן הראל, נאוה שושני, ליאור שטיינר, יעל אורן, יעל בן שלום, אפרת גל, גידי סמילנסקי, הילה לייזר ביז'ה, עודד אילן, אורנה אורן יזרעאלי, 106boom, אבישי פינקלשטיין, אוה דברה,  אורנה מרטון, איילת גבריאל, אילן כרמי, אלי דינר, אלי פרמינגר, אפרת לוי, גלי טימן, דויד אמויאל, דורון פולק, דליה זרחיה, יובל בר-אל, ליאורה קנטרוביץ, הדסה בארי, הילה מזרחי, חגית שחל, יעל שדות, ליאורה אבידן, מוריה להיס, מיכל אורגיל, מיכל פורר, מירב רהט, מרינה בן צבי, נאוה רון, נטע בן עזרה, נינו הרמן, עדי קרליץ, עמית ברוך, ענבל מארי כהן, פאולה עליון, שונית גל, שירלי סיגל, תמי סואץ, רותם ריטוב.

בביתן הלנה רובינשטיין תפתח התערוכה בפנים: אמנות רחוב בתל אביב, המוקדשת כולה לאמנות רחוב. אמנות רחוב בתוך מוזאון – נכון שזה נשמע כמו אוקסימורון? בכל מקרה, לפני הפתיחה, תתקיים הפגנת דרישה לשכר הוגן לאמנים, אוצרים ושומרים במוזאון. את הפרטים המלאים אתם יכולים למצוא כאן בערב רב, או בפייסבוק. בנוסף, אמן סודי הוציא קול הקורא לאמנים להציג על הקירות החיצוניים של האגף, תחת הכותרת בחוץ: אמנות תל אביבית עכשווית. על התערוכה עצמה, אתם יכולים לקרוא בהארץ, בעכבר, או בטיימאאוט (ע"מ 84).

עוד בנוגע למחאה: מיכל יפה קוראת לפגישה לתכנון המשך הפעילות בפרוג, הערב ב-17:00.

יום שבת, ה-27.8:

יגאל תומרקין בגלריה חזי כהן, עם שתי תערוכות משלימות: בקומת הכניסה תפתח התערוכה פסלי חוץ, שתציג מבחר פסלי חוץ מתקופות שונות בתוך חלל פנים של גלריה, תוך מתן דגש על הגיוון והעושר הסגנוני, ההבעתי והתוכני של תומרקין, ובכך תאפשר בחינה מחודשת של העבודות. במקביל, יוצג מקבץ מתווים ורישומי תפאורות של תומרקין תחת השם פריז 1959-1957, מסביב לפסלים קטנים מוקדמים שלו, כדי להעיד על הצד האידיאי והמשחקי של השלב הזה בעבודה שלו, השלב של שנות פריז.

שיח גלריה ייערך רגע לפני נעילת התערוכה אודה לים בגלריה צדיק.

יום שלישי, ה-30.8:

מהפכות: רוטשילד פינת תחריר, תערוכת צילומים של יאירה יסמין בגלריה גרוס, המביאה את רשמיה על החברות המצרית והישראלית, המושפעות משתי המהפכות. .." אלו הן מהפכות שהצעירים, באמצעות הטכנולוגיה, מובילים אותן, מנהיגים אותן, ומשנים את פני החברה וההנהגה. מהפכות חדשות, אחרות, מרתקות, וסקס-אפיליות, שהמשותף להן הוא ההתנגדות לניצול הכלכלי של ההנהגה את העם, והיעדר הקשר בין ההנהגה לעם"… אוצר: גיורא שלמי.

שיח גלריה עם דינה הופמן (ראיתי את מגדלנה שטה – ציורי שמן על בד) ואנה פסטרנק (ברגליים יחפות – מיצב הכולל רישומים וטכניקה מעורבת), בגלריה לאמנות בבית יגאל אלון, גנוסר.

יגאל תומרקין

עוד קצת:

אמנים קוראים לשינוי כולל במוזיאון ת"א, כאן וכאן וכאן.

אני בעד אמנות.

אנחנו לא פרזיטים.

יורם קניוק מתנגד.

אוונגרד ישראלי במוזאון אשדוד (ע"מ 87).

אור קיים (ע"מ 88).

סוף מערב במוזיאון על התפר בירושלים.

מזיע כמו חמור בגלריה P8.

איה אליאב

רוצים לכתוב לי?  [email protected]

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *