קריאה לאמנים, אדריכלים, מעצבים, מוזיקאים, כותבים ויוצרים

פרויקט *שם זמני הינו מקום ארעי לאמנות עכשווית, המוצג בחללים מתחלפים ברחבי תל אביב: בחזיתות חנויות ונכסים ריקים העומדים להשכרה. *שם זמני מבקש לקחת חלק פעיל ויצירתי בחיי הקהילה המקומית, באמצעות הנגשת אמנות עכשווית לקהל הרחב בתוך המרקם העירוני ומתן אפשרות חשיפה רחבה לאמנים צעירים מבטיחים. *שם זמני #2025, התערוכה השלישית בפרויקט *שם זמני, מבקשת […]

פרויקט *שם זמני הינו מקום ארעי לאמנות עכשווית, המוצג בחללים מתחלפים ברחבי תל אביב: בחזיתות חנויות ונכסים ריקים העומדים להשכרה. *שם זמני מבקש לקחת חלק פעיל ויצירתי בחיי הקהילה המקומית, באמצעות הנגשת אמנות עכשווית לקהל הרחב בתוך המרקם העירוני ומתן אפשרות חשיפה רחבה לאמנים צעירים מבטיחים.

*שם זמני #2025, התערוכה השלישית בפרויקט *שם זמני, מבקשת לדון בהשפעות החברתיות, הסביבתיות, הכלכליות והתרבותיות של  תוכנית המתאר של תל אביב , או "תל אביב 2025", ועושה זאת בשיתוף עם Open TLV – יוזמה חדשה המקדמת שקיפות, פתיחות וחדשנות בתכנון העירוני של תל אביב-יפו.

חזון: אוטופי/ דיסטופי
כיצד תיראה תל אביב-יפו בעשורים הקרובים?
עיר ירוקה עם פארקים ושטחים פתוחים, שבילי אופניים ותחבורה ציבורית יעילה; עיר צפופת מגדלים וכבישים סואנים; עיר צעירה; עיר לעשירים בלבד ואולי תמהיל מגוון אשר יכלול הכל מהכל?
בימים אלו מתגבשת בעיריית תל אביב-יפו תוכנית מתאר המבקשת לענות על שאלות אלו. התוכנית נמצאת  לקראת אישור במועצת העיר ואמורה לקבוע את אופיה של תל אביב-יפו בשנים הבאות.
התוכנית המלאה טרם פורסמה לעיון הציבור, והמודעות הציבורית לנושא נמוכה מאוד.

נקודה או סימן שאלה?
ת"א 2025 היא נקודת רגע בהווה, אשר בנויה על הנחות יסוד מן העבר, ומתייחסת לעתיד אפשרי מתמשך.  החזון שתציג התוכנית לעתיד העיר אולי לא יהיה המילה הסופית, אך לפחות בעתיד הנראה לעין, הוא יהיה המילה הקובעת.  איזו השפעה יש לתושבים על השינויים העומדים להתרחש? התוכנית הרי נוגעת באספקטים רבים בחיי כל תושב בעיר, גם באחרון הלא מודע שבהם.

גריד של מחשבות
התערוכה מבקשת לשמש במה לדיון וחשיבה, לא רק על תוכנית המתאר כפי שהיא מוצעת היום, אלא גם בהקשר רחב יותר על אורבניות וחברה, מתוך אמונה שכאשר תגבר החשיפה לתוכנית המתאר התושבים המושפעים ממנה באופן ישיר ירצו להיות שותפים לתהליך גיבוש התוכנית.

אנו מעוניינים לקבל הצעות לעבודות בכל מדיום וטכניקה, עבודות קיימות או מתוכננות, אשר מתייחסות לרעיונות העולים מתוכנית המתאר, על שלל האספקטים שלה:

תחבורה: רכבת קלה, שבילי אופניים, נת"צ, מיתון תנועה, חנייה.
עיצוב עירוני:  שטחים ציבוריים, כיכרות, גנים, פארקים מטרופולינים.
חברתי: שכונות הדרום, יפו
סביבתי: אנרגיה מתחדשת, בנייה ירוקה, שינוי אקלים
ממשל: דמוקרטיה שיתופית, יכולת התושב לעשות שינוי, פתיחות המערכת העירונית למשוב.
דיור בר השגה: מצוקת דיור, הגירה שלילית וחיובית, מגדלים
תוכנית המתאר כקונספט: התייחסות לנושא המיפוי, תכנון לעומת התחדשות טבעית.

הקריאה היא רב תחומית ומיועדת לאמנים, אדריכלים, מעצבים, מוזיקאים, כותבים ויוצרים, ובעצם לכל מי שרואה עצמו שייך למרקם העירוני.

המעוניינים לקחת חלק בתערוכה מתבקשים לשלוח הצעה מפורטת ככל הניתן לעבודה, כולל דימויים ומספר מילים על השולח, עבור התערוכה *שם זמני #2025, עד לתאריך-1.4.11  [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *