לא רק יין זול: דור ההמשך – המלצות השבוע של דורית פוקץ'

אתם מאמינים שעבר כבר שבוע והסופ"ש כמעט כאן? תגידו שאתם לא מתרגשים. אמרתם? לא מאמינה לכם.. סילבן שלום הציע  השבוע לשנות את מבנה שבוע העבודה ולהפוך את יום ראשון ליום חופש, כדי להתאים את עצמנו לשוק האירופאי. הקטצ' הוא, שאם ההצעה תתקבל, נאלץ להתחיל לעבוד גם בימי שישי. שיהיה. בינתיים, היום יוצאים לסופשבוע, ומה יכול […]

אתם מאמינים שעבר כבר שבוע והסופ"ש כמעט כאן? תגידו שאתם לא מתרגשים. אמרתם? לא מאמינה לכם.. סילבן שלום הציע  השבוע לשנות את מבנה שבוע העבודה ולהפוך את יום ראשון ליום חופש, כדי להתאים את עצמנו לשוק האירופאי. הקטצ' הוא, שאם ההצעה תתקבל, נאלץ להתחיל לעבוד גם בימי שישי. שיהיה. בינתיים, היום יוצאים לסופשבוע, ומה יכול להיות יותר טוב כדי לחגוג את זה מאשר עם זריקה אינטנסיבית של אמנות משובחת לווריד?

דנה יואלי

הערב, יום חמישי ה-3.3, חוגגים עם אמנות ולא רק יין זול:

מיס יוז משיקה גליון שני בשם אקו-סקס, עם תערוכה במוסך לערב 1 בלבד. בתוכנית קולאז' של גיא אביטל, עבודת סאונד של מאיה גוטמן, עבודת סאונד ופרפורמנס של אריאל כהן וoi boi, גרפיטי דיגיטלי של o2a עומר בר ועמית מנדלקרן, עבודות וידאו של דנה דרויש, אילן יונה, יריב ספיבק, ורה קורמן, מיכל ריבלין ו ג'ומאנה מנאע, מיצבים של שוקי פוגל ומיצב מטאורולוגי של שחר פרדי כסלו, תצלומים של מרב מרודי, הגר ציגלר ואניה קרופיאקוב, עבודות קרטון …של ציפה קמפינסקי, פרפורמנס של מאיר טאטי ועבודת פרפורמנס של רני ששון שתציג עדנה ביליליוס, והכל תחת ההפקה והאוצרות של הילה כהן-שניידרמן ויעל צברי. פייסבוק.

בזומר תפתח תערוכה קבוצתית בשם Adequate, בה יוצגו עבודות שהן תוצאה של שהייה ממושכת בדירה משותפת בארץ של שלושת האמנים מיכאלה אייכוולד, דויד ליסקה וניק מאוס, המציגה את נקודת מבטם החיצונית על ההקשר הישראלי. בחדר הפרויקטים, תפתח התערוכה כאילו כאן, העוסקת בייצוג מציאותי או אשלייתי של המרחב, תוך הצבת סימן שאלה לגבי הקשר בין דימוי של מקום לבין הקיום הממשי שלו ובין ההבניה בתוכה מתעצבת הממשות הזו לבין הייצוג החושף אותה. מציגים: מעיין אליקים, עדן בנט, יעל אפרתי, ג'ון סמית. אוצרת: יעל מסר.

אם אתם כבר בשדרה, תקפצו לPHOTO 2011, יריד צילום שיתקיים בחלל של רוטשילד 12 בשלושת הימים הקרובים, בשיתוף time out (ע"מ 53). המטרה המוצהרת של התערוכה היא לחשוף צלמים צעירים לצד ותיקים ומוכרים. בין המציגים: אנג'ליקה שר, יאיר ברק, לי ינור, יובל שאול, אלי אהרוני, נינה כבסה, דניאל צ'צ'יק, נירית גור-קרבי, הילה ווגמן, שני נחמיאס, אסף שחם, רועי רוזן, תמיר שר ועוד.. אוצרות: הילה תדמור ודלית מרחב.

דנה יואלי פותחת את התערוכה לויתן בגלריה קו 16. במרכז התערוכה הפסל המונומנטלי לויתן, לצד פיסול מיניאטורי ריאליסטי, המתמודדים עם סיטואציות קיצוניות כמו מוות, שכול וזיכרון. אוצרת: סאלי הפטל נוה.

לימבו קארד, תערוכה חדשה ליפעת גלעדי, בגלריית המדרשה. גלעדי חושפת בסרט סדרה של סיפורים על מערכת יחסים חריגה בה מעורב סחר חליפין של כסף וסקס, מתוך נק' מבט של אישה יציבה שמתייחסת לכך כאל הבעה של עצמה פנימית. אוצר: בועז ארד.

מים עומדים בגלריה אלפרד. בתערוכה יוצגו ציורי שמן ואובייקטים, היוצרים סביבה ביתית משובשת, כשהאובייקטים מגלמים משמעויות פיוטיות ומיסטיות מעבר לנוכחותם הקונקרטית. מציגים: יואב שביט והילה סלעי. אוצרת: אפרת גל.

שירה ריכטר פותחת את חודש אירועי לאישה, עם התערוכה סמלי סטטוס בבית האמנים. "הדימויים בתערוכה צולמו במהלך עבודת התחזוקה הקשורה בטיפול בילדים קטנים. מאות אלפי שעות עבודה בלתי ניראות, חסרות ערך ציבורי, כלכלי, או מדיני. בשעה מסוימת ביום, בפעם המיליון, כשאור השמש החופשית פרץ פנימה דרך סורגי התריסים, משהו אחר התגלה … ה"התגלויות" הללו היו סימן, הנה הערך האמיתי של העבודה הזו. לא במובן של רומנטיזציה של העבודה, אלא במובן של הערך המהותי". (מתוך: טקסט התערוכה). אוצרת: ד"ר הדרה שפלן קצב.

גלות, מיצב סאונד וטקסט, של ליאורה בלפורד ועידו גוברין המהווים יחד את דופראס,  בגלריה ברבור הירושלמית. העבודה מזמינה את הצופה למסע הפנימי של הגיבור, צבי ג., שנרדף ע"י המשטר הנאצי במלחמה"ע ה-2. תסכית זה מתבסס על כתביו של מ. גורין, משורר יהודי ניצול שואה, סבו המנוח של עידו גוברין, ומהווה עבודה בפרספקטיבה רב דורית הדנה במושג "גלות", והבוחנת אותו בירושלים של שנת 2011.

פנים – תערוכה לשמחה שירמן בגלריה האגף החיפאית. בתערוכה יוצגו עבודות שיצר ותיעד לאורך השנים, המביעות קירבה וחשיפה מול פגיעות ופחד, רכות מול אינטנסיביות, תוך מבט נטורליסטי ומפוקח על גוף עירום.

יפעת גלעדי

 

יום שישי, ה-4.3:

תערוכות היחיד של המועמדים לפרס קרן גוטסדינר לאמן ישראלי צעיר לשנת 2010 באוצרותה של אלן גינתון במוזיאון תל אביב.  שחר יהלום עם "ארץ הפטל", מיצב אפוקליפטי המבוסס על תצלום הרס הכיפה הגדולה בסיאטל. יאן טיכי עם "מיצב מס' 13", המציב את הצופה בתוך מצבים גבוליים ומאתגרים עם צילום, וידאו, אובייקטים ומיצבים. דור גז עם "מטעי האומה", יוצר מתח טבעי, צורני ותוכני בין מלאכותי וטבעי ובין מקור לחיקוי.

מיכל לוי פותחת את תערוכת היחיד הראשונה שלה, פרפר בית, במסגרת שישי ראשון – סדרת תערוכות לאמנים צעירים במוזיאון ר"ג.  בתערוכה צילומים העוסקים בנשיות מודעת, המגיבה לטרנדים מגדריים ומשקפת מבט אישי בתקופה של משברי זהות.

שיח גלריה בתערוכה של מרב סודאי, הולכת כמו מצרייה, בגלריה ג'ולי מ. בתערוכה המישירה מבט אישי אל המזרח הסטוריה ארוכה של אינטראקציה בין מזרח ומערב.

שיח גלריה בתערוכה הבל של עינת עריף-גלנטי, באוצרותה של נטע גל עצמון בגלריה החדר. בתערוכה מוצגים סטילס ווידאו, המתייחסים במקביל להבל הבלים ולהבל פה.

 

יום שבת, ה-5.3:

פתוחה לרגל שיפוצים– אירוע להשמשת רציפי התחנה המרכזית הישנה, לטיפוח האיזור והענקת שירותים לאוכלוסייה המקומית. בתוכנית: חדרי יצירה ותצוגה פעילים, פעילות כיתות מנשר, חנות קח-תן, פינת ליטוף ואימוץ, מסיבה, הופעות, ועוד. הארוע מבוסס על פרוייקט: CCS (Cross Culture Station), שהוכן על ידי "שביל החלב": אסף סטי, בלה, גילי קרז'בסקי, הדס קידר, מיכל ריבלין, סלמה סמארה-שחאדה, רועי פביאן ורמי צלקה, עבור עיריית ת"א המחלקה לתכנון אסטרטגי, מנהל הנדסה.

מעקפים הוא פרוייקט בהתהוות של חיים בן שטרית שיתקיים במרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית בחולון, המתייחס לעבודותיו בשני העשורים האחרונים. ביום שבת הוא יציג עבודת וידאו וסאונד חדשה, ויערוך מפגש עם לארי אברמסון, שידבר על יצירתו ומקומה בסיפורו של המופשט הישראלי.

מכירה מהמחסן של לחם ושושנים, לקראת יום האישה הבינלאומי. כל ההכנסות מהמכירה יוקדשו לפרוייקט "נשים ועבודה" של עמותת מען ועמותת סינדיאנת הגליל. לצפיה בעבודות לחצו כאןפייסבוק.

שיח גלריה בתערוכה מעוררת האמוציות Sweat Shops, בקונטמפוררי, עם אוהד מטלון. השיח ייפתח בהקראה חגיגית של איגרת החסידה החנוטה.

מיכל לוי

עוד קצת:

הגיע הזמן לzooz! Zooz היא מערכת דינמית ואינטראקטיבית של יוצרים מתחומי המדיה העכשווית, העוסק באופנה, מוזיקה, עיצוב, תיירות, אוכל, קולנוע, ספורט, ספרות וכמובן, אמנות.  פייסבוק.

השבוע הגיעה אליי בקשה נוגעת ללב מעמית גופר, שמנסה לגייס כספים עבור פרוייקט חדש בחו"ל. לצורך העניין, הוא מוכר את כל ציוד הסטודיו שלו במחירים סופר זולים. לפרטים נוספים צרו איתו קשר במייל [email protected]

אורית עריף מפרסמת ספר קומיקס חדש, המבוסס על הבלוג שלה.

גונבים פרופילים בשם האמנות.

דנה גילרמן על (חוסר) ההשפעה של פרס ישראל.

כבוד: ג'יימס סניידר, מנכ"ל מוזיאון ישראל, דורג בין 50 האישים המשפיעים בעולם האמנות לשנת 2010, שמפרסם העיתון הצרפתי ז'ורנאל דז אר.

ולסיום,

זעקה, ערב רב, נושף הנקב
ערב רב, נשיפה דקיקה שלי
נקב לוטפני
הו, ערב רב

(נעשה בעזרת מחולל השירה האירוטית של מיס יוז).

 

1 תגובות על “לא רק יין זול: דור ההמשך – המלצות השבוע של דורית פוקץ'”

    המחולל שירה הזה הוא סליזי לגמרי 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *