לא רק יין זול 4.2.10

אומרים שסוף העולם מתקרב. שוב שלטי גוג ומגוג מציפים את הארץ: סופה מוזרה בחוץ, אבל פה בארץ חמדת אבות, מגיע יום חמישי, ולכן ניקח מטריות ונצא לפתיחות. בויינט טיקבק מישהו – "מלחמה גדולה הולכת להיות ביום חמישי בין זומר לשגב". אבל זה די מגוחך כי עכשיו שגב עברו לגור מול זומר, ברור שמי שהולך הולך […]

אומרים שסוף העולם מתקרב. שוב שלטי גוג ומגוג מציפים את הארץ: סופה מוזרה בחוץ, אבל פה בארץ חמדת אבות, מגיע יום חמישי, ולכן ניקח מטריות ונצא לפתיחות.

בויינט טיקבק מישהו – "מלחמה גדולה הולכת להיות ביום חמישי בין זומר לשגב". אבל זה די מגוחך כי עכשיו שגב עברו לגור מול זומר, ברור שמי שהולך הולך לשתיהן.

באלון שגב תוכלו למצוא את ציוריו החדשים של יונתן גולד. דמיינו את המצפה התת ימי באילת אחרי שכל מי הים נעלמו. זה בערך מה שקורה אצל גולד. אמרתי גוג ומגוג (שזאת הגרסה היהודית לאפוקליפסה בערך). מבנים על צוקים מרחפים מעל תהום ויש כמה מדענים בחליפות שמנסים להבין מה בכלל היה שם.

נורית ירדן בגלריה שלוש

נורית ירדן בגלריה שלוש

בזומר שתי תערוכות: בחלל המרכזי – תערוכת יחיד למאסטר יצחק ליבנה, תחת השם EXIT.
אפרת ביברמן כותבת: "שלט היציאה לא רק שאינו מוביל החוצה – הוא לוכד את המתבונן באמצעות צבעיו הזוהרים", וליבנה לוקח כד בארוקי, מנפץ אותו על הרצפה ומצייר כטבע דומם.
בחדר הפרויקטים אוצרת טלי בן נון את התערוכה "חולמים" – קצת סוריאליזם, מהול במתודות אמנותיות ישראליות, וחמישה אמנים מוכשרים: שי אזולאי, איתן בן-משה, שרון גלזברג , עמי פייצביץ'  ושאול צמח.

הגלריה השיתופית פי-8 יוצאת בתערוכת מכירה לטובת האמנים המשתתפים בה ולטובת תערוכות הגלריה. בימים בהם סערות הרוחות סביב תנאי העבודה בתערוכה שמארגן בנק הפועלים למען האגודה למלחמה באיידס, פי-8 מעניקה לאמן 75% מהמכירה, ולוקחת רק 25% לעצמה. חוץ מזה שיש כאן פעולה די רדיקלית בשדה לטובת האמנים, ההצהרה של הגלריה היא שהיא רוצה שאמנים יביאו מהעבודות המשובחות שלהם, כי הרבה פעמים בתערוכות מכירה/תרומה נותנים את השאריות. מלבד אמני הגלריה הוזמנו הרבה אמנים אורחים, ואני הולכת להציג שם את הציור הכי סקסי שאי פעם יצרתי.
יהיה לוהט טילים.

בשביל להגשים את הפנטזיות, נוסעת פרל שניידר באוטובוס או במטוס. פר אינף. הערב היא תתן לכם קצת מהעולם שלה בגלריה דרום.

בדולינגר סטפן גולדרייך הבלגי פותח את התערוכה "הדרך הטובה ביותר לשכוח את עצמי היא לא לחשוב עלי", בה יציג כל מני פעולות אלימות או יצירתיות על מסכות שונות ובאמצעותן.

בבית מאני, במסגרת (אבל לפני, הרבה לפני) פתיחת התערוכה 'תיבה', יעלה דניאל יהל מופע סטנד אפ/פרפורמנס על הקשר ההדוק בין עולם האמנות לעולם הכדורסל.

לא פחות משבע תערוכות נפתחות בבית האמנים באלחריזי
בן קראוס // שני אקורדים, דרורה שפיץ // אור בראי הזמן, איש גבאי / אסף אורן // פלאמס, יהודית רביב // פולני – יפני, אבי שק // מגדלים, אגודת אמני הקרמיקה בישראל // אגרטל עכשיו, מיכאל שגיא // עקבות בחול.

שישי

הכדור הפורח של נורית ירדן הוא אחד הדימויים הכי יפים שראיתי לאחרונה, והוא יוצג בתערוכה 'שבץ-נא' שנפתחת בגלריה שלוש.

בשבוע שעבר נפתחה בצעד חלוצי ומרנין 'הרטרוספקטיבה הראשונה שלי', המוצגת בגלריה 1024 של וואלה! תרבות. המון המון תודה לכל הפידבקים והפרגון, מי שעוד לא ראה, להלן הקישור.
שוב תודה לאוצר המסור יניב יהודה אייגר ולאריאל קריל, עורך התרבות של האתר.
ומחר: "הביאנלה האינטרנטית הראשונה באתר וואלה! תרבות ללא ספק הארוע המשפיע ביותר השנה בסצינת האמנות המקומית". דקל גודוביץ הולך לשחק במהפכות. הצטרפו לקבוצה של 1024 וקבלו לינק ישיר ועדכונים כל יום שישי לתיבה.

איך אפשר להגיד לא לתערוכה שנקראת "מושאי תשוקה"?
זה הטריק של גלריה שטרן, שמבטיחה תערוכה שתחשוף את מושאי התשוקה של האמנים: משיכה ודחייה, השתוקקות מול ביקורת על תרבות הצריכה.

במוזיאון רמת גן תמצאו את רישומי חוט הברזל של דויד אייזקס בתערוכה 'למראית עין'.

שבת – שלושה אירועי ענק

אחרי ההצלחה המטאורית של תערוכת הגרוטסק, פותח מוזיאון חיפה לא פחות משמונה תערוכות חדשות העוסקות בתופעת האספנות. העיקרית, באוצרות תמי כץ-פרימן ורותם רוף, היא "חיי מדף". זו גם התערוכה המדוברת בה יציג בין השאר האמן החביב עליכם דמיאן הירסט (בעיתונים הכלכליים תוכלו לקרוא על מערכת אבטחה נרחבת מהרגיל), לצד אמנים ישראלים צעירים וותיקים כגילי אבישר, ארז ישראלי, דוד עדיקא, מיכל שמיר, מיכל היימן ועוד.

אל המרכז לאמנות דיגיטלית בחולון הביא אבי פיטשון את הקבוצה הסלובנית 'אירווין', חלק מהקולקטיב אנ.אס.קא שהכריז על עצמו כמדינה ללא טריטוריה, שלה דגל, המנון, ודרכונים. מאז הקמתה בשנת 1984 הפכה אנ.אס.קא ליצרנית האמנות העכשווית החשובה ביותר במזרח אירופה בפרט, ולאחד הכוחות המניעים של אמנות אירופית בכלל.

כמה כמה כמה מיילים קיבלנו על סוגיית התשלום לאמנים בתערוכת המכירה של בנק הפועלים, רני רהב, הועד למלחמה באידס ואיגוד האמנים?
מי שעקב קרא את מכתבו של איתן שוקר יו"ר האיגוד לרהב, את תגובתו ואת התגובה חזרה. גליה יהב פרסמה כתבה יפה בטיים אאוט (עמ' 100) שבוחנת את הצדדים, ובינתיים כבר הגיעו לפשרה לקראת שנה הבאה.
מה שלא יהיה, בשבת היא נפתחת ברעש גדול.

רביעי

איל שפרון משתף פעולה עם מעבדת הריחות של מכון ויצמן בתערוכה 'טבע שני' בלופט קסטיאל.

סיכומים

מזל טוב להשקת האתר ערב רב. מהיום, "לא רק יין זול" עובר לשם.

ובהקשר הוירטואלי:
זה הרבה יותר קל לעבור דירה ברשת, שלא לדבר על לערוך תערוכה רטרוספקטיבית. אתמול קניתי לי סוף סוף מצלמת פוקט דיגיטלית שתהיה לי כאיבר גוף נוסף. אין ספק שאני בחורה דיגיטלית בעולם אנלוגי.
דורית פוקץ בבלוגה "זה לא אני, זה המצב!" כותבת על המעבר ממארב לערב רב, וגם עלי 🙂
תודה!

טור זה מוקדש לצייר מאיר פיצ'חדזה שהלך הבוקר לעולמו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *