פרוייקט מיוחד

אוצרת: יעל רביד

 

פרוייקט "החומה | السور", שיתוף פעולה של האמנים לאון דיאב וצפיה מורינה (דגני), חוקר את מושג ה'מרחב' וה'נוכחות', כפי שהוא מתקיים בעזה, בתל אביב ועל גבי הרשת. זהו נסיון להכנס בחומה, להגיע לסוף של המילים ולפעול משם.
בתהליך העבודה על הפרוייקט שלחו דיאב ומורינה זה לזו צילומים מרחבי הרשת, וכאלו שצילמו במצלמת האייפון שלהם, באמצעות הפיסבוק. כך נוצרה התכתבות ויזואלית, הפותחת מנעד מחוות: חריטה על חול בחוף הים בעזה ששלח דיאב, היא תגובה לצילום שעון שמש שנמצא מול שוק מחנה יהודה ששלחה מורינה. עבודה אחרת מציגה את ארוחת הצהרים של כל אחד מהם, ששלחו זה לזה ברגע נתון. בנוסף, מציגים השניים סדרת עבודות מיצב במרחב הציבורי בעזה: דיאב צילם מחלון ביתו את רחובות העיר ושלח אותם למורינה. היא פיתחה את התמונות והניחה עליהם מייצבים תלוי מקום מחומרים כמו שמן, חימר, חול. לאחר מכן צילמה את האינסטליישן שנוצר, ושלחה אותו לדיאב.
חטיבה נוספת בפרוייקט עוסקת במתרגם של גוגל, ה"גוגל טרנסלייטור". מורינה מציגה מקבץ שירים בשפה הערבית שכתבה באמצעות המתרגם, ודיאב שולח מסר בעברית, שנוסח באותה הטכניקה: "חושך לא יכול לגרש את החושך, רק אור יכול לעשות זאת. שנאה לא יכולה לגרש את השנאה. רק חיים יכול לעשות את זה."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *