רב ערב 4.12.2012

פסטיבל החג של החגים בחיפה, השקת ספר על צילום בת"א, תערוכות וכרטיסים במתנה לפסטיבל סרטים על שירה

ערב עיון לרגל צאת הספר: RealityTraumaוההיגיון הפנימי של הצילום (הוצאת מכון שפילמן לצילום ואבי גנור)

שני, 10.12, בשעה 18:00, מכון כהן להיסטוריה ולפילוסופיה של הרעיונות באוניברסיטת תל אביב, אולם 449 קומה 4, בניין גילמן
בהשתתפות שניים ממחברי המאמרים בספר אריאלה אזולאי ושאול סתר, ועורך הספר חיים דעואל לוסקי
הכניסה חופשית
thesip.org

***

"שבר, שבריריות / Smashing!"

אוצרת: אילת זהר
משתתפים: אתי אברג'יל, אוצרות המדינה, גדעון גכטמן, נאויה האטאקיאמה, ג'ים המלין, טמסין ואן אסן, אילת זהר, קארין זינגר, מגדלנה חפץ, ארז ישראלי, סיימון פוג'יווארה, מירי פליישר, ניל קאמינגס ומארסיה לבנדווסקה, מרטין קלימס, אלישבע קמייסקי, תמר שוער
בית בנימיני
פתיחה: חמישי, 6.12, בשעה 19:00. נעילה: 23.2.2013
"שבר, שבריריות: דקונסטרוקציה ושברים באמנות (קרמיקה) עכשווית" הוא פרויקט הבוחן את תהליך יצירת הקרמיקה מהמקום הטעון של התפרקות ושבירה. מקובל לחשוב שקרמיקה שבורה הגיעה אל סופה, ועל כן מקומה בפח; אך דווקא השבריריות והעדינות של החומר הקרמי הן חלק מן החיבה היתרה שרבים חשים כלפי אובייקטים אלה. התערוכה בוחנת מחדש את המומנטום הטעון במוות ולידה מחדש, בפירוק ושבירה ובריפוי ובנייה מחדש של החומר הקרמי, כפי שהוא מופיע בעבודותיהם של אמנים חזותיים, לצד אמני קרמיקה.
בית בנימיני, העמל 17 תל אביב, 03-5182257,benyaminiceramics.org

***

"לפני עלות השחר"

מרים פ. לוי  בית חיים שטורמן, עין חרוד מאוחד
פתיחה: שבת, 8.12, בשעה 11:30. נעילה: 20.1.2013
אוצרת אורחת: סמדר שינדלר
השעה החשוכה ביותר, היא זו שלפני עלות הזריחה
מרים פ. לוי מציגה בתערוכה "לפני עלות השחר" עבודות עשירות בשכבות, בטקסטורות ובצבעים נועזים. האמנית עובדת בשיטה מסורתית ועתיקה בשם "אנקאוסטיק", שמשמעותה ביוונית "לשרוף ב-", ובהשאלה: תהליך של מיזוג הצבע, המורכב מדונג דבורים, שרף דמאר ופיגמנטים. שיטת עבודה ייחודית זו יוצרת שכבות מרובדות של צבע אשר נרקח בתהליך ארוך. תהליך יצירת החומר ואופן העבודה מדגישים ומחדדים את ההקשבה לקול הפנימי הפרטי ומאפשרים גילוי של משהו חדש מתוך החומר בראשיתי.
בית חיים שטורמן, עין חרוד, 04-6486328,[email protected]

***
***

"קצוות פרומים"

יונתן שרב 
גלריה גרשטיין
פתיחה: חמישי, 6.12, נעילה: 31.12
אוצרת: נעמי גרשטיין
עבודותיו של יונתן שרב גדולות ומלאות פרטים והתרחשויות – הכל רוחש בהן ללא סדר או היררכיה. שרב מצייר כפי שנגן ג'אז מאלתר: הוא פורש בד גדול ללא גבולות ופועל עליו בעזרת מכחולים, טושים ועפרונות. אמנם הצופים נחשפים רק ליצירה המוגמרת, אך התהליך שמוביל לתוצאה, הלבטים והמאבק בעת היצירה, ניכרים על הבד והם אלה המעניקים לעבודותיו את הכנות הבולטת שבה. לציור של שרב היגיון שברור לו, מעין דקדוק פנימי; גם אם יש בו כאוס, הוא מהדהד בנפש הצופה כתמונה אותנטית של מצב קיומי. עבודותיו מזכירות גרפיטי, בעיקר כאשר מופיע בהן משפט, אך הצפיפות והמינוריות של הדימויים עצמם הם למעשה שיקוף של תודעה תזזיתית ותוססת הרבה יותר מאשר "כתובת על הקיר".
גלריה גרשטיין, בן יהודה 99 (הכניסה מרח' ישורון) תל אביב, 03-5293826

***
 

Low Tech

רישומים ותחריטים 
החוג לאמנות באוניברסיטת חיפה והמכון לאמנות במכללת אורנים
אוצרות: פרופ' שרון פוליאקין, ראש בית הספר לאמנויות, אוניברסיטת חיפה; ודורית רינגרט ראש, המכון לאמנות, מכללת אורנים
משתתפים: בגניה נוביקוב, היבה עזאם, מחמוד קייס, נטע קריאל, היבא נשאשיבי, טליה דבורי, חוה לו-יון, מיטל סעדון, רמי שן, סמאח שחאדה 
פתיחה: חמישי, 6.12, בשעה 20.00
שיח גלריה ייערך בשישי, 14.12, בשעה 14:00
במסגרת פסטיבל "החג של החגים", החוג לאמנות באוניברסיטת חיפה והמכון לאמנות במכללת אורנים מציגים תערוכת רישומים ותחריטים מעבודותיהם של הבוגרים ושל אמנים העובדים בסדנת התחריט. התערוכה מציעה התייחסות רעננה ורחבה לסוגי המדיה שנחשבים מסורתיים ומעלה לדיון תכנים העוסקים בחברה הישראלית ובתרבות הישראלית, במסעות אישיים, כמו גם שאלות על המדיום עצמו.
הוואדי 17, חיפה

***

ערב פתיחת תערוכות, החג של החגים, 6.12

במסגרת פתיחת אירועי החג של החגים יתקיים זו השנה השנייהערב פתיחת תערוכות בחיפה:

23:00-17:00 יריד אמנים יוצרים במתחם השוק התורכי בעיר התחתית, שיכלול הופעות חיות של נגנים והרכבים מוזיקליים.
18:30 אירוע פתיחת התערוכה "לוג אין לוג אאוט", אוצרים: יעלה חזותופריד אבו שקרה. הקרנה של קבוצת אורבנו על בניין גלריה בית הגפן, רחוב הגפן 2.
20:00 אירועי אמנות בכ-15 מוקדים שונים באזור שכונת הדר, ואדי ניסנס, העיר התחתית והמושבה גרמנית, בהם התערוכה הקבוצתית "קירות ביטון" בגלריה המרכז האקדמי ויצו חיפה, באוצרותה של ענת גטניו; ו"אורבני. פה", אוצרות: זהר אפרון וענבר דרור לקס, מוזיאון העיר חיפה.
מוזיאון חיפה לאמנות יהיה פתוח (בתשלום) עד השעה 22:00.
החל בשעה 18:30, בכל חצי שעה, ייצא שאטל במסלול מעגלי: חניון בנין הטיל, שד' העצמאות, חניון הרכבת, שד' בן גוריון, כיכר אונסקו, שד' המגינים.
תוכניות ומפות יחולקו בבית הגפן ובגלריות המציגות.
למידע נוסף: haifahag.com
shnorkels.com/login.html
בית הגפן, מרכז תרבות ערבי-יהודי, חיפה, 04-8525252Beit-Hagefn.com

"לוג אין לוג אאוט" / "لوغ إين لوغ أووت" / LOG in LOG out"" 
פסטיבל החג של החגים 2012
אוצרים: יעלה חזות ופריד אבו שקרה
6.12, בשעה 18:30, גלריה לאמנות בית הגפן 
משתתפים: פטמה אבו רומי, וליד אבו שקרה, בלהה אהרוני, יונתן אופק, ג'מיל אליאס, סנא בשארה, אדהם גבארין, ורדה גבעולי ואילן גלבר, חנן דה לנגה, יואב דוד, קבוצת אורבנו, הופ הילטון, אורית חופשי, אירה לין, ג'סיקה לוסבי, כריס מילק, נקרוסופסט בע"מ, אנדי קמבל, נתן קסל, יעל רוכמן וסימון קרנץ, תמר רודד, אסף שחם,סמאח שחאדה.
בעידן הנוכחי אנחנו נמצאים במצב של "התחברות" ו"התנתקות": מעברים מהירים בין רשתות חברתיות וקודים תרבותיים בעולם היומיומי והווירטואלי, הממוססים את הגבולות הטריטוריאליים בתוך הסייברספייס ושמאפשרים לנו לשהות בכמה מרחבים בו זמנית. הרשתות החברתיות והמהפכה הדיגיטלית צמצמו מרחקים פיזיים, כרונולוגיים וגיאוגרפים והן מקדמות את יכולת השיתוף ואת חופש הביטוי. "לוג אין לוג אאוט" מבקשת להשתהות אל מול המתג המוכר "לוג אין לוג אאוט" ולתהות מה מתרחש באופן מטפורי באותו רגע שברירי של "לחיצת כפתור" וללמוד על הפוטנציאל הטמון בו.

***

"כולם אומרים שירה"

ערב שירה בסינמטק, סרטים קצרים על פי שירים
חמישי, 6.12, סינמטק תל אביב
"כולם אומרים שירה", כתב המשורר ט. כרמי – "אומרים דבר אחד ומתכוונים לדבר שני". בשנים האחרונות אנחנו עדים להתבססותו של ז'אנר חדש: וידיאו-שיר. לא מדובר בתיעוד של משוררים מקריאים שירה או בהצגה חזותית של מילות השיר, אלא ביצירה חדשה – שיר חדש, חזותי, העומד בפני עצמו. הסרטים שיוצגו בתוכנית נוצרו בהשראת שירי משוררים – ט. כרמי, טל ניצן וחיים לנסקי.
בנוסף לכך, יוקרן סרט ניסיוני קצר בבימויו של אבי דבאח, המבוסס על הספר "חיל ורעדה" של הפילוסוף הדני סרן קירקגור. ההקרנה תיערך בנוכחות הבמאי, ולאחריה יתקיים דיון קצר.

טריילר לסרט "הנני":
youtube.com/watch?v=qIHdFnIwpK0
לדף ההקרנה באתר הסינמטק:
cinema.co.il/movies/movie.asp?movieId=8821
שני כרטיסים זוגיים יחולקו לקוראי רב ערב שיכתבו מייל שכותרתו "כולם אומרים שירה" ויציינו שם מלא, כתובת ומספר טלפון.[email protected]

***

"תופעות לוואי"

תערוכת יחיד של אסתר נאור
אוצר: אילן ויזגן
גלריה פלורנטין 45
שיח גלריה עם האמנית ואוצר התערוכה יתקיים בשישי, 7.12, בשעה 12:00
"תופעות לוואי", תערוכת היחיד של אסתר נאור, תציג גוף עבודות חדש, שנוסח וגובש במהלך השנה האחרונה, מתוך התייחסות לחלל הספציפי של גלריה פלורנטין 45. התערוכה עוסקת בבגידת הגוף, בתחלואיו ובמכאוביו, ומציעה מבט פואטי ומרובד על ההתמודדות המורכבת, הפיזית והרגשית, עם תהליכי הריפוי האטיים, הסיזיפיים לעתים. במרכז התערוכה עומד דיוקנה של האמנית, שניבט אלינו דרך מיצבים, עבודות וידיאו ואובייקטים פיסוליים, כמו דרך שברי מראות; ונטען בתוכן ובהקשר חדשים בכל עבודה. היצירות נעות בין האפל להומוריסטי, בין האישי לאוניברסלי, בין הריאליסטי לפנטסטי, וטעונות אירוניה וביקורת נוקבת, בין היתר, על הצד הפתייני-מסחרי של תעשיית התרופות.
גלריה פלורנטין 45, פלורנטין 45, פינת השוק, תל אביב

דימוי: אסתר נאור, "חיילת שפרי הופעתך!", 2012, טכניקה מעורבת, צילום: יותם פרום

***

"היפר-מטרופיה" 

תערוכת יחיד של טובה לוטן 
בית האמנים, תל אביב
אוצרת: דניאלה טלמור
פתיחה: חמישי, 29.11, בשעה 20:00. נעילה: 22.12
סדרת הציורים החדשה של טובה לוטן עוסקת ביחס בין ראייה למבט: שמה של התערוכה לקוח מתחום האופטיקה, ומתייחס לליקוי האופטי המכונה "רוחק ראייה", המתאר מצב שבו מבנה העין קצר מדי ביחס לזווית השבירה של קרני האור. הציורים נוצרו על פי תמונות שצילמה האמנית במהלך נסיעותיה – שיטוטים במרחבים אורבניים מגוונים.
העבודות מציגות מרחבים מרוחקים, מקטעי נוף ושברירי רגע שבהם חולפת התנועה בשולי שדה הראייה. הציורים, העשויים בטכניקה מעורבת של שמן, אקריליק, גרפיט ופיגמנטים על לוחות עץ, מערבים סגנונות שונים, מאבסטרקט גיאומטרי ועד ריאליזם, מעבודה פרטנית ועד צמצום מינימליסטי. התערוכה מעלה הרהור על שאלת הנראות ומזמנת מסע בין מקטעים של זמנים ומקומות, בין נקודות מבט בלתי שגרתיות, תוך בחינת יחסי הנראה והבלתי נראה.
בית האמנים, אלחריזי 9 תל אביב 

דימוי: טובה לוטן, ללא כותרת, 2012, טכניקה מעורבת על עץ

***

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *