“חדר זוגי” – תכנית הרזידנסי של הקוביה, מתקיימת זו השנה התשיעית. בכל מחזור מוזמנות.ים צמד אמנים.יות ממגוון מדיומים ליצור פרויקט משותף בחללי הסטודיו והגלריה. התכנית מזמנת דיאלוג בינתחומי ופרויקטים בעלי אופי ניסיוני המתייחסים למרחב הקוביה: חלל התצוגה והסדנאות, המבנה האדריכלי, הקשרים תרבותיים, היסטוריים, חברתיים או סביבתיים. חדר זוגי #9 תתקיים בליווי אוצרותי של האמן אורי דובדבני.
הקוביה היא גלגולו של מרכז אמנות עירוני שפעל בשכונת מוסררה בירושלים. בשנת 2010 עבר המרכז למשכנו הנוכחי בשכונת ניות וכיום הוא פועל כבית ספר לאמנות וגלריה לאמנות עכשווית. עוד על הקוביה, המבנה ההיסטורי, הלימודים והגלריה ניתן לקרוא כאן: המדור לחקר החלל , אתר הקוביה
תכנית השהות (רזידנסי)
התוכנית תתחיל בשהות מרוכזת בקוביה במהלך חודש אוגוסט 2026. במהלך השהות, יוקצה חלל עבודה בקוביה לטובת האמנים.ות וישמש כמרחב סטודיו למחקר, עבודה ומפגש. לטובת יצירת הפרויקט יועמדו לרשות האמנים.יות כלי עבודה וציוד טכני (לרבות ציוד הקרנה ומסכים) וליווי הפקתי של צוות הקוביה. האמנים.ות מוזמנים לעבוד ולפעול בסדנאות הקרמיקה, הפיסול והציור, כמו גם בגינה הקהילתית ובעמק המצלבה הסמוכים. האמנים.ות שיבחרו יתחייבו לנוכחות משמעותית בקוביה במהלך השהות.
השלב השני (אוקטובר-דצמבר) יתמקד באיסוף החומרים שהצטברו, ליטוש, העמקה והידוק העבודות לקראת תצוגה.
לבסוף, תוצרי הפרויקט יוצגו בתערוכה זוגית בגלריית הקוביה במהלך חודשים דצמבר 26 – ינואר 27. בתקופה זו יקחו האמנים.ות חלק באירועים פתוחים לקהל הרחב.
תקציב
תקציב התוכנית כולל:
– שכר אמן.ית על סך 2,500 ש״ח לכל אחד/אחת מאמני הרזידנסי
– תקציב הפקת עבודות לתערוכה של עד 5,000 ש״ח בהתאם לצורכי הפרויקט
הנחיות להגשה מוזמנים.ות להגיש בוגרי ובוגרות בתי ספר לאמנות שהינם אמנים.יות פעילים. ההצעה המשותפת לשני האמנים.יות תתמקד בפרויקט חדש או בפרויקט בשלבי פיתוח שטרם הוצג. התכנית מבקשת לקדם דיאלוג בין-תחומי ומזמינה להגיש הצעות המשלבות עבודות מבוססות חומר, אמנות חזותית ומדיות אחרות. על ההגשה לכלול קורות חיים אמנותיים, עבודות קודמות ותקציר לפרויקט המוצע – כפי שמפורט למטה.
סיוע בהגשה
– שימו לב! בתאריך 7.6.2026 בשעה 20:00 יתקיים מפגש זום למתעניינים.ות בו נרחיב על תוכנית השהות ויינתן זמן לשאלות לגבי הקול הקורא.
להרשמה למפגש לחצו כאן.
– שאלות נוספות בנושא ההגשה והפרויקט נא לשלוח למייל roomfortwo09@gmail.com
– ההגשה נעשית דרך מילוי הטופס בקישור.
– ניתן להגיע לראות את חללי העבודה והגלריה בשעות הפעילות (א-ה 9:00-16:00).
את ההצעה יש להגיש עד לתאריך 20.6.2026 בחצות.
הצעות שיוגשו לאחר הדדליין או שאינן עומדות בהנחיות הקול הקורא – לא ייבחנו.



האדרכלית עליאל קיי, שותפה עמיתה במשרד קיסלוב קיי אדריכלים ומרצה ותיקה במחלקה לאדריכלות, נבחרה לכהן כראש בית-הספר לאדריכלות באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל בירושלים. קיי תחליף את האדריכלית פרופ' אלס ורבקל, שעמדה בראש בית-הספר בשנים האחרונות.
קיי, בוגרת המחלקה בהצטיינות, עבדה כמרכזת ומנחת סטודיו שנה א', ובהמשך כמנחת סטודיו הפביליון. קיסלוב קיי אדריכלים זכה בתחרויות מרכזיות, ובהן תכנון קמפוס החינוך ברמת-אפעל, בניין העירייה וכיכר העיר אילת, הפיתוח של האנגר 2+3 בנמל יפו, המרכז הקהילתי ברמת-אביב הירוקה וקמפוס החינוך באור-יהודה. קיי היא מן המקימים של "קבוצה וכו'", קבוצה יוצרת העוסקת באקטיביזם חברתי ובחקר המרחב הציבורי. עבודותיה הוצגו בביאנלה הבינלאומית לאדריכלות ברוטרדם, בביאנלה לאדריכלות ואדריכלות נוף בבת-ים, במוזיאון ישראל, בבית הנסן בירושלים ובמסגרות אחרות. זוכת פרס קרן אמריקה-ישראל ושני פרסי הצטיינות מטעם בצלאל.
מוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית הודיע על רכישת שבע עבודות אמנות ישראלית לאוסף הקבע שלו, במימון קרן הרכישה על שם צילה ירון ז"ל. סך הרכישות לשנים 2025–2026 עמד על 200,000 ש"ח, ובהן עבודות של זיוה ילין, אלהם רוקני, אמירה זיאן, מיטל כץ מינרבו, חנאן אבו חוסיין, אפרת גל-נור וורד אהרונוביץ. 

