חדשות ערב רב

  • שני כתבי עת חדשים רואים אור

    בו! - כתב עת לאימה בקולנוע, בספרות ובתרבות ו״רסן״ - כתב עת ליצירה אילוצית ואלגוריתמית בעברית, הוציאו גיליון ראשון לאחרונה. המשך…
  • מוסדות אמנות בקו האש ואמנים ואמניות מפונים זכו במענקים מטעם קרן אמנות עם שחר

    אמנים ואמניות המתגוררים בצפון ובדרום הארץ ו-13 מוסדות קיבלו מענקים מקרן אמנות עם שחר. הקרו חילקה מענקים למוסדות אמנות בקו האש בסך כולל של 298,000 ש״ח. בשיתוף פעולה עם קרן פלומס ואיגוד האמנים הפלסטיים חולקו 33 מענקים לאמניות ואמנים מפונים בסך 12,000 ש״ח כל אחד.   המשך…

  • אמנים ילידים זכו בפרסים המובילים בביאנלה לאמנות בוונציה

    הביתן האוסטרלי של האמן ארצ'י מור זכה בפרס אריה הזהב לביתן לאומי מצטיין בביאנלה לאמנות בוונציה. בפרס אריה הזהב לאמן מצטיין  זכו הקולקטיב המאורי מאטאאהו. בפרס ציון מיוחד לשבח זכתה האמנית הפלסטינית, ילידת ירושלים סמיה חלבי. האמנית הברזילאית אנה מריה מאיולינו והאמן הטורקי ניל ילטר זכו בפרסי אריה הזהב היוקרתיים על מפעל חיים, והאמנית הניגרית-בריטית קרימה אשאדו זכתה באריה הכסף למשתתפת צעירה ומבטיחה.

    פרטים נוספים בארטניוז, ובהארץ. המשך…
  • הביתן הישראלי בביאנלה בוונציה לא ייפתח לקהל הרחב

    הביתן הישראלי בביאנלה לאמנות בוונציה, שצפויה להיפתח לקהל הרחב ב־20 באפריל, יוותר נעול. הביתן, שבו מוצגות עבודות וידאו של האמנית רות פתיר, יישאר מואר, ועוברים ושבים יוכלו להיחשף לחלק מתכניו מבעד לחלונות הזכוכית הגדולים שבחזיתו.

    היום, בוקר פתיחת התערוכה לעיתונאים, נתלה על הקיר החיצוני של הביתן שלט המבהיר כי ״האמנית והאוצרות של הביתן הישראלי בביאנלה בוונציה יפתחו את התערוכה כאשר תושג עסקת חטופים ועצירת האש״.

    לפי ההודעה לעיתונות, שיצאה דרך הדס שפירא יחסי ציבור, ״ההחלטה היא לא לבטל את עצמן ולא לסגת מהצגת היצירה, אלא לעשות מעשה שיש בו התייצבות בסולידריות עם משפחות החטופים ועם קהילה גדולה שמייחלת לשינוי״.

    "כאמנית וכמחנכת, אני מתנגדת בתוקף לחרם תרבותי, אבל אני מרגישה קושי גדול להציג פרויקט שמדבר על ערך החיים בתקופה של זילות איומה בהם", אומרת פתיר.

    לדברי האוצרות מירה לפידות ותמר מרגלית: "חצי שנה עברה מאז המתקפה המזעזעת על ישראל ב־7 באוקטובר, שהובילה למלחמה הנוראית בעזה, ואין סיום באופק. רק עוד כאב, עוד אובדן, עוד הרס. התערוכה עלתה והביתן ממתין להיפתח. האמנות יכולה לחכות, הנשים, הילדים והאנשים שחיים בגיהנום אינם יכולים". המשך…

  • איזבלה וולובניק היא הזוכה במענק לורן ומיטשל פרסר במוזיאון הרצליה

    האמנית איזבלה וולובניק (נ' 1995, ישראל) היא הזוכה במענק ע"ש לורן ומיטשל פרסר לאמנות עכשווית, במוזיאון הרצליה. המענק ניתן אחת לשנה ונועד לקדם מצוינות באמנות העכשווית בישראל ולשקף את המורכבות וריבוי הגוונים של החברה והתרבות המקומית. בכל שנה, בוחרים התורמים מתוך תוכנית התערוכות השנתית של המוזיאון תערוכת יחיד אחת, שהמענק מסייע לממשה. המשך…

  • טניה סירקוביץ' מונתה לאוצרת ראשית לאגף לאמנויות במוזיאון ישראל

    מוזיאון ישראל בירושלים הודיע על מינויה של טניה סירקוביץ' לתפקיד האוצרת הראשית לאגף לאמנויות. סירקוביץ׳, החלה את דרכה המקצועית במוזיאון ישראל ב-1995, כמדריכת נוער ומבוגרים באגף הנוער. היא הצטרפה לאגף לאמנויות בשנת 2003 וטיפלה באוסף ליפשיץ ואף אצרה את תצוגת הקבע של האוסף. בשנת 2012 מונתה לאוצרת ומנהלת המחלקה לרישומים והדפסים של המוזיאון, תפקיד אותו תמשיך למלא במקביל לתפקידה החדש. בשנות כהונתה, רכשה עבור המחלקה רכישות בינלאומיות וישראליות חשובות, פעלה בשיתוף עם קבוצת הרכישה "כאן עכשיו" לרכישת אמנות ישראלית וקידמה מתנות חשובות למחלקה.

    המשך…
  • ריצ'רד סרה 2024-1938

    הפסל ריצ'רד סרה, מהאמנים המשמעותיים והמשפיעים ביותר בדורו, הידוע ביצירת מבני פלדה מונומנטליים שעיצבו מחדש מרחבים ציבוריים, הלך לעולמו בגיל 85. הספדים בהארץ, בגרדיאן וב-archdaily.
  • דב אור נר 2024-1927

    דב אור-נר נפטר בשיבה טובה בגיל 97. אמן רב תחומי ופסל פורץ דרך,  ממנסחיה המוקדמים של האמנות הקונספטואלית הישראלית, שהמשיך לייצור לאמנות חדשנית וחתרניות עד יומו האחרון. טלי תמיר סופדת לו כאן. אור נר נולד בפריז ב-1926 בשם ברנרד ארנר, ובמהלך הכיבוש הנאצי הוא הוסתר במנזר, בעוד הוריו נספו בשואה. ב-1952 עלה לארץ, ומאז 1955 הוא חבר קיבוץ חצור. משנות ה-70 ואילך הוא פעיל בשדה האמנות הקונספטואלית בישראל ונחשב לאחד ממייסדיו. כיוצר הצליח לבסס דרך חשיבה חדשה המחברת בין אמנות, חברה ודמוקרטיה.
    המשך…

רב ערב (ניוזלטר)

גלריה בארי בתל אביב | פסח בחולון | 7 תערוכות חדשות במוזיאון הרצליה | הצעת עבודה במוז"ה | "HERE BE DRAGONS" / שיח גלריה עם נבט יצחק | פסח במוזיאון אגם | פעילויות ללא עלות במוזיאוני חיפה | Primavera @ Hansen

  • מגיע לנו דיון ביקורתי מעורר מחשבה

    ״מכתיבתו של אבי פיטשון עולה תחושת זילות וחוסר רצינות, שטחיות וחברמניות המרוקנת את האמנות מכל ונוהגת בה כאילו הייתה שעשוע. נוצר פער בין הצהרת הכוונות והמשאבים שעיתון ׳הארץ׳ מקצה לטובת ביקורת אמנות, לבין איכות הדיון בפועל״. יוסף קריספל קורא לקחת אחריות על ביקורת האמנות

  • הכיסא הריק באמנות הציור

    "באופן דומה מטלטל אותנו ורמיר בציורו בין ריאליזם לבין סוג של יציאה או סטייה אל מעבר לכאן והעכשיו, בין מתן חשיבות לאותו ריאליזם חי ובעל המידות המסוימות הנתונות לאדם מסוים ולחלל מסוים, לבין החיפוש האינסופי אחר משמעות רבת פנים, אשר פורצת את שער הזמן המיידי". שלומי ללוש כותב על "אמנות הציור" לוורמיר

  • לשון פניה לשון הרע

    "אמניות ואמנים רבות ורבים הם קווירים באורח החיים שלהם. הם לא עונים להגדרה של קווירים מבחינת הפרקטיקות של זהות, מגדר ומיניות שקוויר אמור להתנהג לפיהן, כביכול, אבל הם מנהלים אורך חיים קווירי, שאפשר רק להתקנא בו". יהונתן משעל בשיחה עם אילן מויאל ורונה פלוטק מגלריה ק.

  • הבלדה לקו המתפתל

    "עבודתה האמנותית, הן הציורית־רישומית והן הפיסולית, מתאפיינת בחזרתיות של אלמנטים, המשתחזרים ומשתכפלים כמו לאינסוף. הצורה הזו, הקו הלא ישר, היא היא 'הצורה שלה'. בעזרתה היא מייצרת עבודות עזות מבע, דשנות, מזמינות". קציעה עלון על תערוכתה של טסי כהן פפר, "מגדלי הזמן", בגלריה מאיה

קול קורא

קול קורא לפרס רוזנבלט לאמנות ישראלית 2024 – דדליין מעודכן

הפרס פונה לאמנים ואמניות פלסטיים, אשר חלפו לפחות 8 שנים מסיום לימודיהם באקדמיות השונות, במהלכן הציגו לפחות...

דרושים דרושות ליריד צבע טרי 2024

צבע טרי, אירוע האמנות הגדול והמשפיע בישראל, יתקיים בקיץ הקרוב בתל אביב ואנחנו מחפשות את הצוות שלנו!

'לשם ובחזרה': קול קורא לאמני מילואים

גלריה גאולה בירושלים מזמינה אמנים לשלוח יצירות מימי המלחמה, שנוצרו במהלך שירות מילואים פעיל או בזיקה ישירה...

  • הבלדה לקו המתפתל

    "עבודתה האמנותית, הן הציורית־רישומית והן הפיסולית, מתאפיינת בחזרתיות של אלמנטים, המשתחזרים ומשתכפלים כמו לאינסוף. הצורה הזו, הקו הלא ישר, היא היא 'הצורה שלה'. בעזרתה היא מייצרת עבודות עזות מבע, דשנות, מזמינות". קציעה עלון על תערוכתה של טסי כהן פפר, "מגדלי הזמן", בגלריה מאיה

  • נפרדים בגוף אך לא ברוח

    "זו זכות גדולה לשתף פעולה עם אחד מגדולי דורו והדורות. מורה, ילד תמידי, מאיר עיניים, משתף ברגישות אין סוף". קבוצת סלה־מנקה נפרדים מדב אור־נר

  • מאיר אגסי הציל את חיי: ניירות מ.א. 23 שנים אחרי

    "עבורי, מאיר היה חייזר מופלא, שהושלך אל האדמה ונחת במקום שאותו היטיב כל כך לתאר מבפנים, ושנראה שלעולם לא יוכל להיות חלק ממנו. מי שמתאר את החבר'ה, לעתים בערגה, לעתים בסרקזם השמור לַמנושלים מרגע לידתם, חייב לעמוד בתוך המעגל ומחוצה לו בעת ובעונה אחת. ככה בדיוק הרגשתי אני כשפגשתי את הכתיבה של מאיר בשנים שלפני הגיוס – מתחת לאלונקה ורחוק ממנה שנות אור", דברים שנשא אבשלום סולימן ביום עיון לזכרו של מאיר אגסי ביולי 2021

  • דב אור נר – מותו של האל-מותי

    ״מופע אחד ויחיד של אמן, ממציא "מוזיאון המוזיאונים", אמן שהרדיקליות של מחשבתו היא צו פנימי ואתיקה של מחקר, איש של חזון עתידני, אמן שאי אפשר להפסיק לחקור וללמוד עוד ועוד על רעיונותיו״. טלי תמיר סופדת לדב אור נר, שהלך לעולמו אתמול

  • רשמים מהתערוכה "לגלות סימני חיים"

    "אם מתמקדים ביצירות של האמנים והאמניות מישראל, רואים כי מדובר במופעים ויזואליים הטומנים בחובם קריאה לחשיבה ביקורתית ומחודשת על מקומה של ישראל במרחב המזרח תיכוני, קריאה להשתלבות במקום התחפרות בתפיסות עבשות ומיושנות". יוסי יונה וקציעה עלון על פסטיבל האמנות בראס אל חיימה, דובאי

  • להצביע על הרקוב בלי לאבד את הקונפליקט

    "כשסגן כהן מצייר את האמן כיונה הוא מציע הצעה דרמטית בהרבה מהאמן כאיש מוסר, משום שהוא אינו מוותר על הקונפליקט. יש בעבודותיו של סגן כהן אמירות מוסריות ברורות, אבל גם בעבודת הללו הוא מתפתה למשחקי מילים לא מחויבים וג'סטות צורניות כמעט אקראיות, ולולא הם, מדובר היה בכרזות להפגנה", ידידיה גזבר עונה לטלי תמיר

  • בחייהם ובמותם

    "הפרחים לא מציעים התבוננות ביופי נאיבי, אלא ביופי שמקורו בכאב, בדריסה אלימה ואכזרית שנעשתה בלחץ והפעלת כוח לא מידתי. בהיותם שריד של פעולה אכזרית הם מציעים לנו להתבונן בסבלם של אחרים". דורי בן אלון על "טינקטורה" של רונית מירסקי בגלריה P8

  • ראובן קופרמן הוא זוכה פרס דיסקונט במוזיאון הרצליה לשנת 2024

    הפרס כולל מענק כספי בסך 40,000 ₪ המוקדש לאמן ולמימוש תערוכת יחיד במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית