המלצת השבוע: "בגלל שאנחנו אוהבים אותך"

"למה ליצור עבודת מחול? זה לא מובן מאליו עבורנו. אנחנו שואלים את עצמנו למה אנחנו עושים את זה כי אנחנו יכולים לעשות דברים אחרים". דנה שלו ממליצה על "Because We Love You", יצירתם המשותפת של תמר לם ודייוויד קרן, העולה בסוזן דלל, תל-אביב

יצירתם המשותפת של תמר לם ודייוויד קרן, "Because We Love You", היא דואט של שני רקדנים מיומנים המתארים בזמן תנועתם את הפעולות שהם עושים ומשערים כיצד הן מתקבלות על-ידי הקהל. זוהי יצירה מורכבת המוגשת בקלילות יחסית, ונשענת במידה רבה על הכריזמה המיוחדת של לם וקרן והדינמיקה האינטימית שנוצרת ביניהם.

מעניינים במיוחד בעיני הרווחים שמשאירים היוצרים עבור הקהל למחשבה או לנינוחות פשוטה. היוצרים, חמושים בביטחון ובניסיון לא מבוטל, לוקחים לעצמם זמן בסטודיו ואל מול הקהל כדי לבחון ולהעמיק את הדיון שהם עוסקים בו באשר ל"מהי יצירת מחול" או "מהי יצירה בימתית" או "מהי יצירת תיאטרון". אין זה שיתוף הקהל במובן של שיח ממשי, אלא בהצגת עבודה שהוא מוקפדת ובחלקה הגדול כוללת מסקנות של תהליכי היצירה, אך שומרת על רווחים רחבים דיים.

בשיחה שערכתי עם היוצרים אמרה לם: "אחת המשימות של היצירה היא איך ליצור יצירת מחול ואיך לתעד את תהליך היצירה תוך כדי שהוא קורה או תוך כדי שהיצירה מתרחשת. שאלה נוספת היתה, למה ליצור עבודת מחול? זה לא מובן מאליו עבורנו. אנחנו שואלים את עצמנו למה אנחנו עושים את זה כי אנחנו יכולים לעשות דברים אחרים. למה לעשות עוד יצירת מחול? אנחנו מנסים לענות על זה בדרכים שונות ביצירה עצמה".

לם, רקדנית מוערכת שעבדה בין השאר עם יסמין גודר ותמר בורר, הכירה את קרן, רקדן וכוריאוגרף שעבד שנים רבות עם ויליאם פורסיית, לפני כ-20 שנה בפריז. היא היתה רקדנית בתחילת דרכה, עברה לגור בפריז והשתתפה באחת מיצירותיו הראשונות ככוריאוגרף. בימים אלה הם יוצרים ביחד בישראל. זוהי עבודתם הראשונה, ובאחרונה החלו בתהליך יצירה לקראת עבודה חדשה.

 

"Because We Love You", תיאטרון ענבל, סוזן דלל, תל-אביב, 1.6.17, בשעה 21:00.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *