יגאל צלמונה – אחראי התוכן של מוזיאון ישראל

צלמונה, שכיהן כאוצר ראשי בינתחומי במוזיאון במשך 14 שנה, ישמש בתפקיד החדש בששת החודשים הקרובים, אלא אם ימונה מנכ"ל למוזיאון או אחראי תוכן קבוע קודם לכן

מועצת המנהלים של מוזיאון ישראל מינתה היום את יגאל צלמונה לתפקיד האחראי הראשי על כל נושאי התוכן במוזיאון. צלמונה, שכיהן כאוצר ראשי בינתחומי במוזיאון במשך 14 שנה, ישמש בתפקיד החדש בששת החודשים הקרובים, אלא אם ימונה מנכ"ל למוזיאון או אחראי תוכן קבוע קודם לכן. צלמונה יעבוד לצדה של מ"מ המנכ"ל, איילת שילה-תמיר, וימשיך לכהן כיועץ לאמנות ולתערוכות להנהלת הספרייה הלאומית וכמרצה באקדמיה בצלאל.

צלמונה הוא מעמודי התווך של מוזיאון ישראל והאמנות בישראל. הוא התמנה לאוצר לאמנות ישראלית במוזיאון ישראל עוד בתחילת שנות ה-80, זאת לאחר ששימש אוצר במוזיאון תל-אביב ומרצה באקדמיה לאמנות בצלאל, באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטת חיפה. ב-1990 התמנה לאוצר ראשי לאמנויות של מוזיאון ישראל, ומשנת 1998 שימש אוצר ראשי בינתחומי של המוזיאון עד לפרישתו ממנו בשנת 2012.

צלמונה הוא מבקר אמנות, היסטוריון ואוצר. בין התערוכות הבולטות שאצר במוזיאון: "קדימה: המזרח באמנות ישראל", התערוכה הרטרוספקטיבית של האמן מיכה אולמן ותצוגת הקבע של האמנות הישראלית במוזיאון כשזה נפתח מחדש בשנת 2010. צלמונה הוא גם מחברו של הספר "100 שנות אמנות ישראלית" ושל עשרות ספרים, קטלוגים ומאמרים בנושאי אמנות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *