המלצת השבוע: קולאז' משפחתי

"הרצף של העבודות מציע פרשנות אחרת, ציורית, לזמן שמפריד בין השניים ולפער הדורות ביניהם". יהונתן ה. משעל על "מרחבי תודעה / פנים", התערוכה הזוגית של יצחק גרינפילד וגילה גרינפילד במקום-לאמנות

יצחק גרינפילד וגילה גרינפילד מציגים יחד במקום-לאמנות תערוכה המורכבת מקולאז'ים. אב ובתו. יש כוח ולו בצירוף הזה לבדו, שמצביע על קשר והמשכיות, או כפי שנכתב בטקסט התערוכה – השניים חולקים חוויות, אהבות וזכרונות ומייצרים שיח בין אמנים המקצים מרחב אוטונומי זה לזה.

יצחק גרינפילד, שלמד, בין השאר, אצל הצייר יוחנן סימון ופועל בירושלים כבר כמה עשורים, מציג עבודות שעשויות מקווים ישרים, צבעים חזקים ואריגה גיאומטרית שמזכירה אורנומנטים מסורתיים. עולם הדימויים של גילה גרינפילד לקוח מקטלוגים של לייף-סטייל, שמשקפים דרך חיים אידיאלית בתוך המרחב הביתי. היא מצלמת חללי פנים ויוצרת מהם קולאז'ים שבתוכם שזורים גם קווים וחלקים שלקוחים מהעבודות של אביה.

יצחק גרינפילד, "פסגות", 2011, קולאז' על עץ

יצחק גרינפילד, "פסגות", 2011, קולאז' על עץ

התערוכה הזוגית מבוססת על קשר שנשען על מסורת ציורית ארוכה, מלפני קום המדינה, על שורשים הלקוחים ממוטיבים של אמנות יהודית, מתקופה שבה ההבחנות בין יהודי לישראלי היו הרבה יותר רחבות ופתוחות.

הרצף של העבודות מציע פרשנות אחרת, ציורית, לזמן שמפריד בין השניים ולפער הדורות ביניהם. מסורות שעוברות מאב לבת הן הזדמנות גם להציץ לאופן שבו התרבות עוברת מדור לדור ומוצאת את הדרך להיות עכשווית בכל זמן, כאילו נולדה אתמול, על אף שהערכים המכוננים שלה היו שם, כנראה, תמיד.

"מרחבי תודעה / פנים", יצחק גרינפילד וגילה גרינפילד
אוצרת: אירית לוין
פתיחה: חמישי, 27.4.17, 20:00
נעילה: 20.5.17
שיח גלריה בהשתתפות האוצרת והאמנים: שישי, 12.5.17, 12:00

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *