רב ערב 31.1.2016

"שולחן האמנים", קיבוץ נאות-סמדר | "מַכְּתוּבּ – קליגרפיה מסורתית ועכשווית בין מזרח למערב" | "אני לדודי ודודי לי" בכ״ס | אריק בוקובזה – ממאיר גור-אריה ועד צבי שור | דור גז במוזיאון לאמנות האסלאם

"שולחן האמנים", קיבוץ נאות-סמדר

הנחיה והדרכה: רויס דינס (ארה"ב), טלי פרחי (הולנד)

19–23 במרץ 2017

"שולחן האמנים (Artist Table)" הוא פלטפורמה לאמנים מכל העולם ומכל תחומי היצירה, שיצרו ומארגנים האמנים-היוצרים טלי פרחי (הולנד) ורויס דינס (ארה"ב). השניים מביאים את ריטריט האמנות שלהם לראשונה לישראל. האירוע, "ליצור במדבר", יתקיים בקיבוץ נאות-סמדר. זו הזדמנות לצאת משגרת הסטודיו או העבודה בבית ולהתמקד במשך חמישה ימים אך ורק ביצירה. פרחי ודינס יהיו זמינים עבור המשתתפים להדרכה, עזרה, הכוונה ותמיכה. כמו כן יעבירו השניים סדנאות ייחודיות ויבצעו הדגמות בציור ורישום. האירוע כולל סדנת מיינדפולנס לחיזוק האינטואיציה בהדרכת אילנה ויילר (Eft Expert) מירושלים.
פרטים

*



"מַכְּתוּבּ – קליגרפיה מסורתית ועכשווית בין מזרח למערב"

מוזיאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח, באר-שבע

אוצרת: שרון לאור-סירק
שני, 6.2.17, בשעות 10:00–12:00:
אברהם יוסקוביץ' מרצה על "עם הספר – מציאות ואידיאולוגיה"
שיח-גלריה עם האמנית לירון לביא-טורקניץ'

התערוכה "מַכְּתוּבּ" מציגה את השימושים השונים בנייר בארצות האסלאם ומתמקדת בקליגרפיה הערבית – אחד מיסודות אמנות האסלאם. בתערוכה נחשף עולם סודי של קמעות שנכתבו לצורכי הגנה וריפוי וצירופי אותיות שיוחסו להם כוחות מאגיים. מוצגים בה ספרי קוראן זעירים, ספרים מאוירים ודפים מאלבומי ציורים; יצירות בעלות תוכן דתי המציגות דמויות בכתב ציורי, למרות האיסור האסלאמי על ציור דמויות בהקשר דתי. בתערוכה מוצגות גם יצירות אמנות עכשוויות שמשלבות קליגרפיה מסורתית בפרשנות חדשה ואף מחאתית. בין האמנים המשתתפים: שירין נשאט, קוטלו אטאמן, פריד אבו-שקרה, קזואו אישיאי, לירון לביא-טורקניץ'.
אירועים מיוחדים בשיתוף עם אוניברסיטת בן-גוריון:
בימי שני בבוקר, אחת לחודש, בשעות 10:00–12:00 – הרצאה, כיבוד קל וסדנה או שיח גלריה. המפגש הקרוב: ביום שני, 6.2.17, הרצאתו של אברהם יוסקוביץ', "עם הספר – מציאות ואידיאולוגיה". לאחר ההפסקה, שיח-גלריה עם האמנית לירון לביא-טורקניץ', שיצרה את הגופן ערברית, שמחבר בין עברית לערבית.
פרטים נוספים באתר המוזיאון.

עיצוב: לירון לביא-טורקניץ'



"אני לדודי ודודי לי", שבעה זוגות אמנים ישראלים

גלריה עירונית כפר-סבא

אוצרת: מאירה פרי-להמן
נעילה: 16.3.17
שיח גלריה: 14.2.17, בשעה 19:00

גרטה וולף-קרקואר וליאופולד קרקואר, בתיה ויהושע גרוסברד, אביבה אורי ודוד הנדלר, שוש קורמוש ומאיר פרנקו, מיכל גולדמן ודוד ריב, תרצה פרוינד ואלכס קרמר, חליל בלבין ומרב קמל מציגים בגלריה העירונית בכפר-סבא זוגיות אמנותית רבת פנים.
גלריה עירונית כפר-סבא, רח' ויצמן 135, כפר-סבא.

תרצה פרוינד, "רז", 2014. צילום: רן ארדה



אירועים במוזיאון פתח-תקווה לאמנות

"הציור שברקע": ציטוט וניכוס בעבודותיו של האמן אליהו אריק בוקובזה – ממאיר גור-אריה ועד צבי שור

שישי, 3.2.17, בשעה 11:00

מפגש מיוחד עם האמן אליהו אריק בוקובזה והאוצרת דרורית גור-אריה בתערוכה "כתם שמש", המעלה שאלות על זהות, זרות ומקומיות בציר פריז-ישראל, במסלול האישי שלאורכו נע האמן אליהו אריק בוקובזה, וכמחווה לעבודתו של צייר הנוף הפתח-תקוואי צבי שור, שיצר בהשראת אסכולת פריז היהודית.
סיור בתערוכה "צל חידוש", מאיר גור-אריה עם אוצרת התערוכה סיגל קהת-קרינסקי.
התערוכה שואבת מאוסף מוזיאון פתח-תקווה לאמנות ומאוספים אחרים, כדי לייחד מקום לעבודתו של אחד הבכירים שבאמני בצלאל, מאיר גור-אריה.
הכניסה חופשית.
מוזיאון פתח-תקווה לאמנות, רח' ארלוזורוב 30, פתח-תקווה.

אליהו אריק בוקובזה, "רליגיוזיות", 2016, שמן ואקריליק על בד. צילום: רן ארדה



"האדם החולה של אירופה: המלחין", דור גז

המוזיאון לאמנות האסלאם, ירושלים

נעילה: 18.4.17

תערוכת היחיד של האמן דור גז במוזיאון לאמנות האסלאם מציגה את חלקו השלישי של פרויקט רחב היקף בשם "האדם החולה של אירופה". כותרת הפרויקט מתבססת על מונח שנטבע בסוף המאה ה-19 לתיאור גסיסתה והתפוררותה של האימפריה העותמאנית. גז בוחן את ההיסטוריה התרבותית והלאומית של כמה מדינות לאום שקמו על חורבות האימפריה מבעד לסיפוריהם האישיים של יוצרים ואנשי רוח שפסקו ליצור בעקבות אירועים טראומטיים בהיסטוריה של עמם. במסגרת עבודת וידיאו שעומדת בלב התערוכה, גז מתלווה אל מלחין ארמני בשם האגופ, שמשפחתו גורשה לירושלים בזמן הג'נוסייד של העם הארמני במלחמת העולם הראשונה. מבטו של גז על אדריכלות, הלחנה, צילום וקרמיקה ארמניים כעל תמונת נגטיב הופך את התערוכה כולה למשל על סיפורם של הארמנים כמיעוט במסגרת האימפריה העותמאנית.

מוזיאון האסלאם, רח' הפלמ"ח 2, ירושלים. טל' 02-5661291.
שני עד רביעי, 10:00–15:00, חמישי, 10:00–19:00, שישי-שבת, 10:00–14:00.

"האדם החולה של אירופה: המלחין", דור גז, מוזיאון האסלאם, ירושלים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *