ימימה ארגז ושוש ישראלי הן זוכות פרסי איש שלום לשנת 2017

פרס על מפעל חיים ע"ש מרדכי איש שלום יוענק לארגז פרומן, ופרס ליצירה אמנותית ע"ש שושנה איש שלום יוענק לישראלי

האמניות ימימה ארגז פרומן ושוש ישראלי הן זוכות הפרסים ע"ש מרדכי ושושנה איש שלום לשנת 2017. פרס על מפעל חיים ע"ש מרדכי איש שלום יוענק לארגז פרומן, ופרס ליצירה אמנותית ע"ש שושנה איש שלום יוענק לישראלי.

בועדת השיפוט לפרס מפעל חיים ע״ש מרדכי איש שלום ישבו האוצר ד״ר אמיתי מנדלסון, האמן ויו״ר אגודת אמני ירושלים מרסלו לאובר, ונציגת המשפחה צילה איש שלום. בנימוקי הבחירה נכתב כי ״ציוריה של ימימה ארגז פרומן מעוגנים במציאות שסביבנו אך גם במציאות שאיננו רואים באופן מידי: נופים אורבנים, מפעלי תעשייה, אסדות נפט או רישומים מדויקים של לוחות-אם של מחשב, לצד חפצים יומיומיים ודיוקנאות של אנשים הקרובים אליה. היא עוסקת בתיאור ריאליסטי, נאמן למציאות, תוך הקפדה על פרטים והתבוננות עמוקה. עם זאת, מעל עבודותיה נסוך מטען נפשי וסמלי גדול; ולצד החדווה שבמעשה הציור, הן נושאות  מסר חברתי וסביבתי עמוק.
על כל אלה מצאה הועדה את ימימה ארגז פרומן ראויה לפרס ע"ש מרדכי איש שלום.

שוש ישראלי, רישום בטכניקה מעורבת, 2016

בועדת השיפוט לפרס ע"ש שושנה איש-שלום על יצירה אמנותית ישבו האוצרת רונית שורק, האמנית אתי אברג׳ל ונציגת המשפחה מוריה ניראל. בנימוקי הבחירה נכתב כי ״שוש ישראלי יוצרת ברישומיה עולם בדיוני עמוס, אפוקליפטי ומאיים ובו בזמן מציגה יקום שיש בו חיות והמשכיות. ההתרחשויות הסבוכות על גבי גיליונות הנייר הגדולים, נראות כסצנות קולנועיות משובשות של מציאות שאחרי אסון. היא מתארת את הכאוס שבעקבות ערעור המבנים והחוקיות, אך מרמזת על התמדתם של יסודות תרבותיים, שרידים ליצירה אנושית קדומה יותר. שוש ישראלי חולקת עם הצופים בדרך חשופה ונטולת גינונים, את חרדותיה וחששותיה, כמו גם את התקווה לבניה מחודשת ומתוקנת של המציאות. על שום יכולתה המקורית והמיומנויות הגבוהות שלה בניסוח אמירה אחראית ונוגעת ללב, מצאנו אותה ראויה לזכות בפרס ע"ש שושנה איש שלום״.

טקס הענקת הפרסים יתקיים ב-4.1.2017 בשעה 17:00 בבית האמנים, ירושלים.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *