רב ערב 6.12.2016

סדנת כלים מעשיים לאמנים | מארק יאשאייב | אריאלה וורטהיימר | הביאנלה הארצית השישית לרישום | נפתלי בזם: "פָּנִים" | "בנוגע לאפריקה – אמנות עכשווית ואפרו-פוטוריזם" | פסטיבל "זז" לאמנות המיצג |"עיר משחק", "החג של החגים"

סדנת כלים מעשיים לאמנים | "Teddy Talks & Practice"

הגלריה החדשה, סדנאות האמנים טדי, ירושלים

הגלריה החדשה סדנאות האמנים טדי שמחה להציע חמש סדנאות להקניית כלים בסיסיים להתנהלות בשדה האמנות הפלסטית בישראל. הסדנאות יתקיימו בימי שישי, בשעות 09:00–12:00. מחיר סדנה אחת בהרשמה מראש לכל התוכנית: 170 שקל (סך-הכל 850 שקל). מחיר סדנה בודדת: 200 שקל. יש להירשם ולשלם מראש. פתיחת סדנה מותנית ב-12 משתתפים מינימום. מספר המקומות מוגבל.
להרשמה: במייל.
30.12.16 – "אני אוהב את העבודה שלך"
על מפגשי סטודיו, פרזנטציות ויחסי אמנים-אספנים.
מנחה: טלי שריזלי, מנהלת תוכניות ב-VIA Art Fund‪ בארה"ב ולשעבר מנהלת הסניף הישראלי של עמותת ארטיס.
13.1.17
"למה לי רזידנסי עכשיו?"
מלגות שהות אמן (Artist-in-Residence): מאגרי חיפוש והכנת הגשות.
מנחה: ליאת לבני, אמנית, עובדת בבת-ים.
27.1.17
– כלי יסוד: כתיבת הצהרת אמן והכנת תיק עבודות
מנחה: סאלי הפטל-נוה, אוצרת עצמאית.
10.2.17
תמחור עבודות ומכירות אמנות בשוק הישראלי כיום
מנחה: שרי גולן, אוצרת ומרצה עצמאית לאמנות.
24.2.17 – מתוכנית עבודה לתקציב

מנחה: גלעד לביאן, מנהל מוזיאון יהדות איטליה.
לפרטים נוספים

zilum-dor-kedmi

צילום: דור קדמי



מארק יאשאייב, "ורק מן הפתאום ההוא והלאה"

גלריה לצילום על-שם דורון סבג-ors – הבניין על-שם שמואל והרטה עמיר

פרס לורן ומיטשל פרסר לצילום לאמן ישראלי צעיר, 2016
אוצרת: רז סמירה
9.12.16–27.5.17
פתיחה: חמישי, 8.12.16, בשעה 19:00

תצלומיו של מארק יאשאייב (נ' 1981), זוכה פרס לורן ומיטשל פרסר לצילום לאמן ישראלי צעיר לשנת 2016, מכילים תערובת של שגרת יומיום ופלא. יאשאייב בוחן את החללים הסובבים את חפצי היומיום המקיפים אותנו, הן בחללים פרטיים והן במקומות ציבוריים, והופך את החלל הקבוע, הדירה או הסטודיו, לחלל בעל תכונות של זמניוּת. התחושה שעולה מהתבוננות בתצלומים היא של חיים בשוליים, הגירה, עקירה ופרידה. על כך מעיד האמן עצמו, שעלה בגיל תשע מברית-המועצות לשעבר: "אני מרגיש שעדיין לא פרקתי את המזוודות פה, אני לא מרגיש שייך לגמרי, למרות שהתאקלמתי. התחושה היא של זמניות".
מוזיאון תל-אביב, שד' שאול המלך 27, תל-אביב.

מארק יאשאייב, "צל עצמי", 2016

מארק יאשאייב, "צל עצמי", 2016



אירוע נעילת התערוכה של אריאלה וורטהיימר
והשקת היין החדש "חסידה שחורה" של יקב הבוטיק רד-פואטרי

גלריה פרקש, יפו העתיקה

חמישי, 8.12.16, בשעה 18:30 

בתערוכה מציגה אריאלה ורטהיימר קופסאות אור ובהן יצירה בשתי שכבות. השכבה העליונה היא תצלומים של ורטהיימר ובהם תקריבים של פיסות ברזל תעשייתיות, מבני ברזל כבדים, שלשלאות ומתכות חלודות. בשכבה התחתונה ציורים של דמויות שוורטהיימר מכירה וכאלה שרק שמעה את סיפורן ושיש להם חיבור עמוק לארץ.
אורנה ודובי טל הם ספר היסטוריה מהלך של תולדות הציונות ויקבי הבוטיק בארץ: אבי אמו של דובי, הלל אהרנוביץ', הקים במאה ה-19 את יקב הגת ברחובות, מראשוני היקבים בארץ. אביו, אלכסנדר טל, חידש ב-1966 את יקב מקווה-ישראל ההיסטורי מן המאה ה-19 והפעילו עד 1972. דובי טל הקים בכרמי-יוסף את יקב רד-פואטרי בשנת 2000. "חסידה שחורה" הוא בלנד של 75% פטיט סירה עם 25% קברנה פרנק. יין שחור ובשל. שילוב נדיר של טעמים וניחוחות מפתיעים.

אריאלה ורטהיימר, נעילת תערוכה, גלריה פרקש, יפו העתיקה

אריאלה ורטהיימר, נעילת תערוכה, גלריה פרקש, יפו העתיקה



הביאנלה הארצית השישית לרישום:
"רשמים
VI : שובו של הנייר / מחשבות על רישום"

אירועים מיוחדים

"רשמים VI: שובו של הנייר / מחשבות על רישום" מבקשת להתמקד בנייר הן כמצע והן כחומר, תוך הרחבה של הדיון לבדיקת היחסים בין המצע, הדימוי ופעולת הרישום. הנייר מוצג, באמצעות מגוון פרקטיקות אמנותיות, לא רק כחומר, מצע שטוח, אלא כמרחב מחשבה יצירתי, תוך עימותו עם חומרים ומדיומים אחרים וכביטוי לקונפליקטים אישיים.

בתערוכות בבית האמנים ובגלריות השונות משתתפים 83 אמנים, בני דורות שונים, המציגים יצירות במגוון סגנונות וטכניקות.

אירועים מיוחדים:
מפגש גלריה במסגרת "חמשושליים": שישי, 9.12.16, בשעה 12:00, עם עדנה מושנזון, אוצרת התערוכה.
מפגש גלריה באגריפס 12:
שישי, 9.12.16, בשעה 13:00.
מסע ב"רשמים
IV": רביעי, 28.12.16, מהשעה 13:00, מפגשים עם אוצרי התערוכות בחללי התצוגה השונים. המסע יחל בבית האמנים, ברבור, אגריפס 12, סדנת ההדפס ובית טיכו.
בית האמנים, רח' שמואל הנגיד 12, ירושלים.

הלל רומן, "הרחבה", 2016, פחם על נייר. צילום: אלעד שריג

הלל רומן, "הרחבה", 2016, פחם על נייר. צילום: אלעד שריג



נפתלי בזם: "פָּנִים"

הגלריה העירונית כפר-סבא

אוצרת: מאירה פרי-להמן
שיח גלריה: שלישי, 20.12.16, בשעה 19:00
נעילה: 5.1.17

נפתלי בזם, יליד 1924, אסן, גרמניה, מלווה את ישראל ביצירתו עוד מלפני קום המדינה. קרבתו לצייר מרדכי ארדון הביאה אותו לאמונה שלאמנות תפקיד חברתי. זמן מה השתייך לאמני הריאליזם החברתי, אחר-כך עסק בנושאים פוליטיים, ובשנים האחרונות התרכז בשואה. התערוכה הנוכחית עוסקת בנושא הפָּנִים ביצירתו וכוללת יצירות מכל שנות עבודתו. הפנים הם פניו, פני בני משפחתו ופנים אנונימיות הממלאות את הקומפוזיציות האניגמטיות שלו.

גלריה עירונית כפר-סבא, בית התרבות על-שם רייזל, רח' גאולה 12, כפר-סבא, טל' 09-7649303. ראשון עד חמישי, 09:00–20:00, שישי, 09:00–12:00.

 "איש, סולם ותרנגול", שנות ה-90. צילום: רן ארדה

"איש, סולם ותרנגול", שנות ה-90. צילום: רן ארדה



"בנוגע לאפריקה – אמנות עכשווית ואפרו-פוטוריזם"

מוזיאון תל-אביב לאמנות

גלריה רב-תכליתית על-שם לילי ויואל משה אלשטיין, הבניין על-שם שמואל והרטה עמיר
אוצרת: רותי דירקטור
פתיחה: חמישי, 8.12.16, בשעה 20:00
שישי, 9.12.16, בשעה 12:00: אבראהים מהמה בשיחה עם האוצרת רותי דירקטור
נעילה: 22.4.17

התערוכה הקבוצתית המקיפה מציגה אמנות הנוצרת היום באפריקה, או מתייחסת לאפריקה, תוך התמקדות בנקודת מבט אפרו-פוטוריסטית, כדרך להדוף את העבר המיוסר של אפריקה ולנכס את העתיד דרך עדשה תרבותית שחורה.
אפריקה שמדרום לסהרה נוכחת במלוא העוצמה ועל כל מורכבותה בעשייה ובשיח האמנותיים של העשורים האחרונים. העבודות בתערוכה משקפות את החיוניות והתסיסה שמניעות היום את אפריקה ואת מציאות החיים בה – כאוטית ולעתים אכזרית וטרגית. העבודות נוצרו בעידן הפוסט-קולוניאלי, המוקדמות שבהן בשנות ה-60 וה-70 – "עשור העצמאות" של אפריקה, ומתבקש לקרוא אותן הן כמקרים פרטיים והן כביטויים של הקולוניאליזם והשלכותיו, דרך ניסוח מחדש של הגוף, הנוף והתרבות האפריקאיים. עבודות שנוצרו בארץ נותנות ביטוי ל"אפריקה הקטנה" – הקהילה הגדלה והולכת של מהגרי עבודה ומבקשי מקלט אפריקאים בדרום תל-אביב. הן משקפות היבטים שונים של הקשר אפריקה-ישראל ושל האופן שבו אפריקה נטמעה בדמיון, בפנטזיה ובמציאות הישראליים.
אמנים: אבודיה, נורית אביב, לאונס רפאל אגבודז'לוּ, ג'יי.די אוקהאי אוז'יקרה, אדג'אני אוקפו-אגבה, בודיס איזק קינגלז, אבּיאל אמנואל & אליסיה מרסי, פרדריק ברולי בואברה, ברביזון החדש – נטליה זורבוב, אסיה לוקין, אנה לוקשבסקי, זויה צ'רקסקי-נאדי ואולגה קונדינה, פיטר הוגו, אסתר מהלנגו, אבראהים מהמה, ואנגשי מוּטוּ, זוולטו מטטואה, אבו-בקאר מנסאריי, נאנדיפה נטמבו, מאליק סידיבה, שרי סמבה, דוד עדיקא, ואנורי קהיו, קולקטיב אנייה, לוסיאנה קפלון, אדם רוטברד, אריאל רייכמן.
מוזיאון תל-אביב לאמנות, שד' שאול המלך 27, תל-אביב.

הקמת המיצב, אבראהים מהמה, "שבר"

הקמת המיצב, אבראהים מהמה, "שבר"



פסטיבל "זז" לאמנות המיצג

במת מיצג

"זז" הוא פסטיבל בינלאומי לאמנות המיצג המתקיים זאת הפעם ה-11 בבמת מיצג. במהלך הפסטיבל יתקיימו מיצגים, סדנאות ושיחות אמן בכמה מוקדים בתל-אביב, פתח-תקווה, ירושלים וחיפה. מהות הפסטיבל כשמו: פעולה חיה ודינמית של אמן. תפקיד הפסטיבל "להזיז", "לרגש" ולהוביל מהלכי אמנות במציאות המקומית והעכשווית. הפסטיבל הוא מעבדת אמנות חיה שמשלבת בין חללים שונים וקשת רחבה של אופני פעולה: מיצגים אינטראקטיביים בין האמן והקהל, מיצגים בעלי אופי מופעי, מיצגים רב-תחומיים מורכבים ופעולות קונספטואליות פשוטות – ותמיד האמן בגופו נמצא ופועל באופן בלתי אמצעי.
לפרטים נוספים >>
* זוג כרטיסים יוגרל בין קוראי "רב ערב" שישלחו מייל

פסטיבל "זז", במת מיצג

פסטיבל "זז", במת מיצג



"עיר משחק", "החג של החגים"

גלריה בית הגפן, מרכז תרבות ערבי-יהודי

אוצרת: מלי ברוך
פתיחה: שישי, 9.12.16, בשעה 12:00 בגלריה בית הגפן ובשעה 16:00 בוואדי ניסנאס

"עיר משחק" הוא פרויקט אורבני דו-שנתי העוסק במעמדה האסטרטגי של חשיבה עירונית משחקית בתהליך עשיית-ערים עתידיות, כמו גם בביסוס חוסנן האזרחי והצמחת סביבות חיים דמוקרטיות ומאפשרות, בגובה-פני-אדם.
זהו מודל חלוצי במונחים מקומיים ובינלאומיים, השואב את השראתו מהדיון הגלובלי על תרבות עירונית משחקית ומשחקיות עירונית (urban playability), אבל גם צומח מתוך ולתוך מציאות החיים במרחב הציבורי הישראלי הלא-שקט.
הפרויקט מבקש לחקור את כוחה המחולל של חשיבה משחקית אל מול הדרמות הגדולות והקטנות, הגלויות והסמויות בחייה של שכונת ואדי ניסנאס החיפאית וגבולותיה: קפסולה של הווה עירוני, לעתים מאולתר, ש"משחק" (בשלל מובניו) אינו זר לו ושמקפל בתוכו שבר מיתולוגי, שגרת יום מורכבת, ייעוד אוטופי ועתיד מעורפל. מטרתו לאזרח לאורך זמן, בעבודה שיתופית ותהליכית, תשתיות בנות-קיימא מבוססות-משחק ומשנות-חוקי-משחק, המגיבות באופן מעשי ורלבנטי לחוקי המציאות האזרחית והעירונית כאן, כמו גם לשלל התמודדויות, אתגרים והזדמנויות בחייה של השכונה, גם כמודל רלבנטי לסביבות עירוניות משותפות, אחרות – בארץ ובעולם.

גלריה בית הגפן, מרכז תרבות ערבי-יהודי, רח' הגפן 2, חיפה.

ראשון עד חמישי, 10:00–15:00, שישי ושבת, 10:00–14:00. במהלך דצמבר: חמישי, 10:00–21:00-21, שישי ושבת, 10:00–17:00.

 עיבוד ומידול פבל וילנסקי, שחר ברנט

עיבוד ומידול פבל וילנסקי, שחר ברנט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *