הוכרזו הזוכים בפרסי שרת התרבות והספורט במחול אמנותי לשנת 2016

אוהד נהרין בפרס מפעל חיים; ענבל פינטו ואבשלום פולק בפרס ביצוע על יצירתם "פרחקיר"; אלה רוטשילד, דפי אלטבב ונועה צוק, בפרס ליוצרים ב-10 השנים הראשונות ליצירתם

הודעה לעיתונות:

  • אוהד נהרין – פרס מפעל חיים
  • ענבל פינטו ואבשלום פולק – פרס ביצוע על יצירתם "פרחקיר"
  • אלה רוטשילד, דפי אלטבב ונועה צוק, פרס ליוצרים ב-10  השנים הראשונות ליצירתם

פרסי שרת התרבות והספורט למחול האמנותי מוענקים מדי שנה ליוצרים ומבצעים על הישגיהם בקטגוריות שונות בתחום המחול. השנה יוענקו פרסים בקטגוריות הבאות:

פרס מפעל חיים בשווי 70 אלף שקלים:

עבור פעילות של לפחות 25 שנה בתחום המחול בישראל אשר השאירה חותמה על התחום, ולאנשי מחול שתרמו וסייעו להתפתחות המחול לדורותיו.

פרס ביצוע ללהקות, הרכבים קאמריים ו/או יחידים בשווי 100 אלף שקלים:

מטרת הפרס לבטא את הערכתה של החברה הישראלית לאמן המבצע-הרקדן. הפרס ניתן על ביצוע יצירה בתחום המחול שבוצעה בארץ בהופעה פומבית בנוכחות קהל וזכתה להכרה ציבורית .

פרס ליוצרים בעשור הראשון ליצירתם בשווי 90 אלף שקלים:

מטרתו לאפשר לאמן הזוכה להקדיש זמנו להעשרה עצמית בתחום המחול בכל דרך שיבחר. הפרס מהווה ציון לשבח והוא נועד לעודד את האמן בהמשך עבודתו.

סך כל הפרסים שיוענקו לזוכים בשנת 2016 עומד על 260 אלף שקלים.

 

מנימוקי חבר השופטים:

  • פרס מפעל חיים בשווי 70 אלף שקלים יוענק לאוהד נהרין

אוהד נהרין הוא הכוריאוגרף המוביל והחדשני ביותר בישראל. הוא החדיר איכויות של מחול עכשווי שמתחדש כל הזמן אל לב ממסד המחול של להקת בת-שבע הותיקה. הוא חקר, חידש והעז ליצור שפה תנועתית אישית, ייחודית ומורכבת שגורמת לצופה ביצירותיו חוויה מלהיבה ומסעירה.              תוך שיתופי פעולה עם יוצרים מתחומי אמנות שונים, אוהד קירב את המחול לרבדים נוספים של קהל. הוא חיבר את ישראל לעולם המחול הבינלאומי באופנים שלא היו לפניו. בסדרה של יצירות הצליח להעמיד שוב ושוב את להקת בת-שבע ואת עצמו כיוצר בשורה הראשונה של עולם המחול הבינלאומי. לאוהד נהרין שפת מחול ייחודית ושיטת הכשרה משלו לרקדנים, הגאגא. שפה זו נפתחה והונגשה לקהל הרחב ברחבי העולם ויצרה עוד רובד של מפגש בין היוצר לבין קהלו ובכך השפיע על תפיסת והבנת המחול, על התנועה האישית של רבים ועל החינוך למחול.

חברי ועדת השיפוט: דניאלה שפירא – יו"ר, עידו תדמור, אריה בורשטיין.

  • פרס ביצוע ללהקות, הרכבים קאמריים ו/או יחידים בשווי 100 אלף שקלים יוענק ללהקת המחול ענבל פינטו ואבשלום פולק על יצירתם "פרחקיר"

ביצירה "פרחקיר" נוצר שילוב מושלם ונדיר בין מוסיקה חיה, תלבושות, תאורה ותפאורה של שני קירות לבנים מבהיקים. כל אלה בשילוב שפת תנועה מאתגרת ומעוררת השראה, מחברים את הצופה לחוויות אמנותיות המתרחשות  במוזיאון ולקסם שמתקיים על הבמה.

הרקדנים מציגים ביצוע ווירטואוזי תוך שימוש עוצמתי בתפאורה ובחלל הייחודי. הם יוצרים צורות ושילובים מדהימים ומרתקים, מרחפים ונצמדים לקירות ומהפנטים את קהל הצופים.

רקדני הלהקה מביאים לביטוי מופלא את שפת התנועה המקורית של ענבל פינטו ואבשלום פולק, הן ביכולת הטכנית, הן בריכוז הפנימי המוקפד. הרקדנים בולטים בביצועים מרתקים בקטעי סולו, דואטים, שלישיות וקטעי אנסמבל, יוצרים צורות ושילובים מדהימים ומרתקים, מרחפים ונצמדים לקירות ומהפנטים את קהל הצופים.

חברי ועדת השיפוט: שאול גלעד – יו"ר, רות לרמן, אלדד מנהיים.

  • פרס ליוצרים ב-10 השנים הראשונות ליצירתם בשווי 90 אלף שקלים יוענק ליוצרות אלה רוטשילד, דפי אלטבב ונועה צוק.

דפי אלטבב – פרס בשווי 30 אלף שקלים: העבודות של דפי בנויות בתשומת לב וביופי וכמטפורה כ״תפירה עילית״. הדיוק במעברים בין תנועה לתנועה  יוצרים זרימה מענגת ומדיטטיבית. ישנה הקפדה ללא ליאות על המחוות של הרקדנים לאורך העבודה, כך שנוצרת שפה ייחודית ומרגשת. העבודות של דפי מגוונות ומביעות אהבה למוסיקה ולתנועה יומיומית שהופכת לסחף של תנועות המשתלטת על הגוף.

אלה רוטשילד – פרס בשווי 30 אלף שקלים: אלה רוטשילד יוצרת עבודות הנובעות מחיפוש מעמיק שביטויו בתנועה חושנית ומאופקת ובשימוש במגוון רחב  של כשרונותיה. כפרפורמרית אלה מקדישה מחשבה רבה לצורת הבמה כחדר/מרחב חיים אישי וכרקדנית היא מטילה על עצמה משטר תנועה וזאת דווקא משום שהיא ניחנה ביכולות טכניות גבוהות. לאלה יכולות מוזיקליות נהדרות והיא גודשת את עבודותיה בעושר תנועתי, בכנות אינטלקטואלית ומאמץ גדול המעוררים הערכה והתרגשות ומלמדים אותי על יכולת ריכוז והצמדות למטרה.

נועה צוק – פרס בשווי 30 אלף שקלים:  נועה יוצרת המתמידה בחיפושה אחר חוויית התנועה כמעשה בימתי חשוב וראשון במעלה. ההתמדה הזו חושפת שפה תנועתית מיוחדת ויפה. היא נוהגת לקיים שיתופי פעולה עם יוצרים מתחומים שונים ומבקשת להביא לבמה יצירות שהן חד פעמיות ומקוריות. נועה עשתה כברת דרך ארוכה לקראת עצמאות כיוצרת מקורית וניסיונה כרקדנית נפלאה וכמורה רק מעצים ומיפה את עבודותיה.

חברי וועדת השיפוט: חברי ועדת השיפוט: דניאלה מיכאלי – יו"ר, גדעון אברהמי, איריס הופמן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *