פיטר יעקב מלץ הוא זוכה פרס מירון סימה

מלץ זוכה בפרס לאמנות חזותית לשנת 2017 מטעם בית האמנים ירושלים ועמותת מירון סימה

 

האמן פיטר יעקב מלץ הוא זוכה הפרס ע״ש הצייר מירון סימה לשנת 2017. הפרס, המוענק אחת לשנתיים, יועד בפעם הרביעית לחלוקתו ליצירה בנושא "עקירה". הוא כולל מענק כספי בסך 20,000 ש״ח ותערוכת יחיד, שתיפתח בבית האמנים ב-29.4.2017.

בועדת הפרס ישבו יעל גילעת, דרורית גור אריה וחיים בן שטרית. בנימוקי הבחירה נכתב כי ״בהצעתו, פיטר יעקב מלץ מציע פרשנות לנושא "העקירה". הוא מאתגר את הצפוי והמקובל במערכת היחסים בין האסתטי לפוליטי ושומט את הקרקע מתחת להנגדה דיכוטומית ביניהם. הוא מציע מבע ארס-פואטי, לא כבול לתבניות פורמליסטיות ומצליח לבטא חוויה של עקירה.

״הרישום, שהיה אחד מאמצעיו האמנותיים של מירון סימה, דרכו ביטא את מחויבותו החברתית, מתפרש מחדש אצל פיטר יעקב מלץ כמדיום רב עצמה, המנכיח את הדרמה של הקיום האנושי. מלץ נמנע מעיסוק בתכנים החברתיים הישירים ומסיט את המבט אל החומר ואל החוויה המתגלמת בו. אי הכפפת הדימויים לנרטיב פוליטי-תרבותי ספציפי פותחת את רעיון העקירה ואת הנדידה למחוזות אניגמטיים. החומר הרישומי הראשוני גרפיט, בו הוא משתמש, מתכונן כמדיום וכדימוי והופך למוליך רגשי. היחסים בין הגוף, התנועה, האובייקטים והרישום מסמנים מצבי צבירה במנעד שבין אבקה לעקבה… הנוכחות הגופנית נוכחת בהן אך גם פעולות של נטישת מקום וחיפוש מקום.

ההצעה חושפת מבט מורכב על "העקור". היא מתייחסת לתחושות גופניות (עקור-עקר), לשפה האבסטרקטית כתלושה מחד ואולטימטיבית מאידך. היא מספרת "סיפור", "סיפור" פרום, שאינו מתמסר לנרטיבי-על של עקירה, גלות וגאולה. זו עדות מופשטת וסנסואלית של האמן כאישיות עקורה שאינו נטוע אלא במצב של "Displacement" תמידי, כך שתחושת "העקור" והעבודה דרכה, מקיימות את מעשה היצירה.

על כל אלה, ועדת הפרס מצאה את פיטר יעקב מלץ ראוי לקבלת הפרס על שם מירון סימה בנושא "עקירה" לשנת 2017״.

5 תגובות על פיטר יעקב מלץ הוא זוכה פרס מירון סימה

    בטוח שמישהו אמיתי כתב את הטקסט הזה?

    נראה כמו העתקה של ״נעלים״ של יהושע נוישטיין וז'ראר מרקס. אלה אם כן התכנון הוא לא הצבתי, ואז לא ברור (בטח לא מהטקסט) מה העבוודה…

    נסו לזכור ולספור – כמה ערימות כאלה ראיתם במהלך חייכם הבוגרים כצופי אמנות?

    גלית, עומר ושלומית היקרים. אני מזמין אתכם באופן
    אישי לחוות איתי את התהוות התערוכה. ההדמיה בפרסום הנוכחי
    זו סקיצה ראשונית וחלקית מתוך מערך חללים מורכב.
    דרך אגב, זה כבר לא ערימה. בקיצור, בואו לבקר ונמשיך
    לדבר. תוכלו אפילו לעזור לערבב מאות קילוגרמים
    של אבקת גרפיט עם אבקת חימר ולפסל איתי.
    אנחנו קהילה קטנה. [email protected]

    לצערי אני בדיוק טסה
    תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *