לכודים ברשת: קול קורא

המרכז לאמנות עכשווית תל אביב מחפש אחר אמנים ויוצרים להפקת עבודות חדשות עבור הסדרה המתמשכת "לכודים ברשת", פלטפורמה אוצרותית חדשה, תלוית חלל, המוקדשת להצגת עבודות חדשות מאת אמנים מקומיים ובינלאומיים.

המרכז לאמנות עכשווית תל אביב מחפש אחר אמנים ויוצרים להפקת עבודות חדשות עבור הסדרה המתמשכת "לכודים ברשת", פלטפורמה אוצרותית חדשה, תלוית חלל, המוקדשת להצגת עבודות חדשות מאת אמנים מקומיים ובינלאומיים. "לכודים ברשת" הוא "קיר חמישי" דיגיטלי, בדומה לקיר גלריה, שהגישה אליו מתאפשרת למבקרים באמצעות הרשת האלחוטית במכשירים הסלולריים שלהם בעת ביקורם במרכז לאמנות עכשווית.

תאריך אחרון להגשות: 19 בנובמבר, 2016

אנחנו נמצאים בחיפוש תמידי ועקבי אחר חיבור לרשת באמצעות WiFi, מרחב שאליו אנו יוצאים כיום דרך ה"שערים הלוכדים" שלרוב משמשים כזירות פרסומיות-מסחריות עבור בנקים וחברות תחבורה ציבורית. עם זאת, הם יכולים לשמש גם כקנבס בלתי נראה. המרכז לאמנות עכשווית מעוניין לנצל את הפרקטיקה האנושית של החיפוש האובססיבי (של האדם) והאוטומטי (של המכונה הסלולרית) אחר רשת זמינה, וללכוד את תשומת לבם של המבקרים למבט חטוף ביצירות אמנות. דווקא כאשר הם מבקשים להתחבר לרשת האינטרנט ולהתנתק ממרחב הגלריה, המבט, הסקרנות והמודעות מוסבים לתווך, לשער (Portal) עצמו, אל תוך מרחב קיברנטי.

הנחיות ליצירה
על העבודות ל"לכודים ברשת" להיות מקוריות ומיועדות ספציפית לפלטפורמה דיגיטלית ייחודית זו. אנו לא נציג עבודות שהוצגו בעבר או בהקשר אחר. מאחר וזהו פרויקט מבוסס אינטרנט ותלוי מקום, אנו מעדיפים להימנע מווידאו ולעודד אמנים להציע עבודות שמשתמשות במדיום הוויי-פי בדרך זו או אחרת.

תקציב קטן על סך 500 ₪ יסופק כשכר אמן ויכול לשמש לכיסוי עלויות תיכנות במידה ויש צורך.
האמן/ית יתבקשו להיות זמינים (פיזית או טלפונית) בעת ההקמה להנחיות ועזרה עם בלת״מים.

הנחיות טכניות
"לכודים ברשת" משתמש בתוכנה שרצה על הראוטר ומאפשרת את פעילות "עמוד הפלאש", כלומר, מציגה קובץ HTML לבחירתנו ברגע בו מתבצע החיבור לרשת. זה נקרא nodogsplash, וה"אינדקס" שלנו הוא למעשה splash.html. שמו של הפרויקט, "לכודים ברשת", בא מסוג זה של תוכנה ש"חוטפת" את המשתמש\ת לפני שמתאפשרת להם הגישה אל הרשת עצמה.

על מנת ליצור זאת, עליך לבצע אימות עם כפתור באמצעות הקוד הבא, אשר חייב להיות ממוקם בתוך ה
body של splash.html:
screen-shot-2016-10-26-at-12-29-28-pm

הקוד אומר לnodogplash שהמשתמש "מאומת" ולפיכך המשך הגלישה מותרת לו. אותו הטריק יכול לעבוד בשביל פרויקטים רבים ושונים. קחו לתשומת לבכם ש"קליק" על הכפתור צריך להיות מדומה ברגע שהיצירה הסתיימה, על מנת ש nodogplash תשלח את המשתמש אל גלישה ברשת, במקרה שלנו, לעמוד הבית של המרכז לאמנות עכשווית. את הכפתור ניתן להסתיר באמצעות CSS, אבל הוא חייב להיות נוכח ב- HTML של splash.html.

לדוגמא, בעבודה שהצגנו מאת בריאן האוס, הוצגו שלושה מסכים מופרדים על ידיי מרווחים מדויקים, ולאחר מכן הופעל כפתור עם פונקצית JavaScript. בעבודה של ליאת ברדוגו, הוצג מסך יחיד, והכפתור הופעל באמצעות JavaScript לאחר זיהוי תנועה.

על מנת להתקין את העבודה על ראוטר המרכז לאמנות עכשווית (default), עליה לשקול לא יותר מ600-700KB סה"כ. בעבודות גדולות מזה, נצטרך ראוטר שונה, שעלול להוביל לשינויים בקוד.

תיאורים של עבודות נוספות בסדרת "לכודים ברשת":
ליאת ברדוגו
http://cca.org.il/en/captive-portal-sweat-net/
בריאן האוס
http://cca.org.il/en/captive-portal-what-does-the-internet-sound-like/
מיסדטה (צילה חסין)
http://cca.org.il/en/captive-portal-a-new-and-virtual-platform/

אודות המרכז לאמנות עכשווית
המרכז לאמנות עכשווית הוא המוסד המוביל להזמנה והצגה של אמנות עכשווית ניסיונית וכשכזה, מהווה מקום תוסס להשראה, גירוי והרהור. ממוקם בלב תל אביב, המרכז לאמנות עכשווית הוא ארגון ללא מטרות רווח (עמותה רשומה) הנוסד במטרה לקדם את האמנות העכשווית והניסיונית עם דגש על "אמנויות הזמן" ובעיקר וידיאו ומיצג. בנוסף לתערוכות, הCCA מארגן מגוון רחב של תכניות לציבור הכוללות פנלים, הקרנות ,שיחות אמן ומופעים המאתגרים תפיסות מושגיות ומעוררים דיון, התנסות ועיסוק.

הגשות
אנא שלחו מייל בצירוף קובץ PDF של עמוד יחיד באנגלית או בעברית עם המידע המפורט למטה לכתובת [email protected].
בשורת הנושא כתבו "לכודים ברשת" ואת שם מגיש\ת הבקשה.

על הבקשה להכיל:
שם
מקום מגורים
כתובת מייל
מספר טלפון
קישור לאתר האינטרנט שלכם או לפורטפוליו להורדה (דרופבוקס או גוגל דרייב)
קישור לקורות החיים שלכם (אונליין או להורדה) במידה והם לא מצויים בפורטפוליו
תיאור ההצעה עד 500 מילים (אנגלית או עברית)
קישור להורדה של אי אלו רישומים או חומרים ויזואליים (אופציונלי)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *