רב ערב 18.10.2016

"להיות יותר מסלע", ב-P8 | שהות אמנים במוסררה | "פנטומים: מסע בעקבות שרידי דיקטטורות" | ערב לזכרה של שנטל אקרמן | ההשקה של בית הגת המתחדש בעין כרם | פְלוֹרָה פַּלֶשְׂתִינָה של נורית גור לביא

"להיות יותר מסלע", תערוכה קבוצתית

גלריה P8, תל-אביב

אוצר: שרון תובל
פתיחה: חמישי, 27.10.16, בשעה 20:00
נעילה: 19.11.16
שיח גלריה: שישי, 18.10.16, בשעה 11.00

התערוכה מציעה מבט פוליטי על השימוש במושג "האור" באמנות ישראלית עכשווית. "להיות יותר מסלע" מציגה את עבודותיהם של אמנים העושים שימוש באור ככלי להדרה, העצמה, הדחה, דיכוי או דגש על נושאים פוליטיים-חברתיים אקטואליים. בתערוכה יוצגו עבודות צילום מתוך סדרות שהאור המזרחי בהן מוצב אל מול הנוף המערבי, הצללות שנעשו כדי להמחיש השטחה חברתית ותרבותית, נגטיבים שהורכבו כחיבור להתבוננות מגדרית והדגשתה, ציורים שהצבע השחור בהם הוא ניסיון שחרור מהדיון העדתי, לצד עבודות וידיאו ומיצבים חדשים. למבקרים יוענק טקסט תיאורטי עם סקירה היסטורית קצרה של יצירות העוסקות בנושא.
משתתפים: יאיר ברק, דנה יואלי, רמי מימון, אמירה ז'יאן, פאהד חלבי, דוד עדיקא, אלה ספקטור, ליאור גריידי, יוסף ז'וזף דדון, מרב סודאי, ראם אהרוני, יובל אצילי, שחר אפק.
גלריה P8, רח' הפטיש 1, תל-אביב. רביעי, 16:00–19:00, חמישי, 16:00–20:00, שישי ושבת, 11:00–14:00.



תוכנית שהות אמנים במוסררה

מועד אחרון להגשת מועמדות: 31.10.16

אנו מזמינים יוצרים בין-תחומיים ורב-תחומיים להגיש בקשות לשהות אמן במוסררה. במסגרת התוכנית ייבחרו שלושה יוצרים מהארץ ומחו"ל לשהות של יצירה במשך כחודש ימים בשכונה שעל קו התפר החברתי והתרבותי בירושלים, ולהציג במסגרת "מוסררה מיקס", פסטיבל בינלאומי לאמנות רב-תחומית המתקיים מדי שנה. התוכנית מזמינה יוצרים מתחומים שונים (וידיאו, צילום, מוזיקה, ניו-מדיה, מיצג ועוד) שהחיבור למרכז, לשכונה ולירושלים עשוי לעניין אותם, כמו גם מחקר יוצר על אודות החיבור שבין אמנות, חברה וטכנולוגיה.

כדי להתקבל יש להגיש:

  1. טופס מועמדות
  2. תיק עבודות ב-PDF
  3. הצעה לפרויקט שיוכל להשתלב בתמה המרכזית של פסטיבל "מוסררה מיקס", שהשנה היא "מזרח ומערב – עולם היברידי".

לפרטים נוספים בלינק.

להגשת מועמדות

לשאלות ובירורים: [email protected]

התוכנית מתאפשרת הודות לתמיכת מועצת מפעל הפיס לתרבות ולאמנות.

tochnit-shehut-bemusrara-yerushalaim



"פנטומים: מסע בעקבות שרידי דיקטטורות"

תערוכת צילום וספר מאת פרופ' דנה אריאלי

בית האמנים בתל-אביב
אוצרת: יעל אילת ואן-אסן
פתיחה: 13.10.16 בשעה 20:00
נעילה: 5.11.16, בשעה 19:00

בשמונה השנים האחרונות צילמה פרופ' דנה אריאלי שרידים של דיקטטורות ברחבי העולם, בעיקר בגרמניה ובמדינות ברית-המועצות לשעבר, אך גם במקומות שבהן התפשטו הדיקטטורות, כמו פולין, בולגריה, אוסטריה ועוד. גוף התצלומים האדיר שנאסף כולל כ-15 אלף פריימים. מקצתם יוצגו בתערוכה.
התערוכה מבקשת לחשוף גם את המהלך המחקרי של אריאלי, העוסקת בחקר הדיקטטורות ומתמקדת בגרמניה הנאצית כשני עשורים. לצד התצלומים יוצגו קטעים מסרטי וידיאו המכילים ראיונות עם דמויות מפתח בעולם התרבות הגרמנית, שנחשפים לראשונה בישראל. קטעי הווידיאו צולמו ונערכו על-ידי ערן יובל ואסף הורוביץ.
לקראת התערוכה יושק ספר תצלומים חדש של אריאלי, "פנטומים: מסע בעקבות שרידי הדיקטטורות", ובו שותפים כ-130 כותבים שבחרו כל אחד בתמונה יחידה וכתבו עליה טקסטים אישיים, דמיוניים או מחקריים. הספר, שהודפס במהדורה מוגבלת, ממוספרת וחתומה, החל כפרויקט הדסטרט. הוא מכיל כ-330 עמודים וכ-120 תצלומים של אריאלי. בערב נעילת התערוכה יקריאו המשתתפים בספר את הטקסטים שחיברו.
בית האמנים, רח' אלחריזי 9, תל-אביב.
לרכישת הספר אונליין:
http://danaarieli.com/phantoms/

חפץ נאצי, מזכרת פורצלן, מינכן, 2009. מתוך "פנטומים: מסע בעקבות שרידי דיקטטורות"

חפץ נאצי, מזכרת פורצלן, מינכן, 2009



ערב לזכרה של שנטל אקרמן

סינמטק תל-אביב

מנחה ומרצה: חן שינברג
רביעי, 2.11.16, בשעה 21:00

במלאות שנה למותה הטרגי של הקולנוענית והאמנית שנטל אקרמן, מהיוצרות החשובות והמשפיעות בתולדות הקולנוע ומי שביימה את יצירת המופת הנועזת "ז'אן דילמן" (1975), יתקיים ערב לזכרה בסינמטק תל-אביב ביוזמתו של חן שינברג ובנוכחותה של סילביאן אקרמן, אחותה של שנטל אקרמן ז"ל. במהלך חודש נובמבר יתקיים האירוע גם בסינמטקים האחרים בארץ.
בערב יוקרן "יום אחד פינה ביקשה…" (1983), סרט תיעודי שיצרה אקרמן על הכוריאוגרפית פינה באוש ובו ליוותה את להקת המחול של באוש במשך חמישה שבועות. אקרמן מצלמת את רקדני הלהקה בשוטים ארוכים  ויוצרת בשפתה הקולנועית הייחודית את אחד הסרטים הגדולים שנעשו על מחול.
לפני הקרנת הסרט תקרא הסופרת אסתר אורנר, בת דודתה של אקרמן, את ההספד שנשאה בהלווייתה של הבמאית. לאחר ההקרנה ישוחחו חן שינברג, סילביאן אקרמן ואסתר אורנר על שנטל אקרמן ומורשתה.

erev-lezichra-shel-shantal-akerman-sinimatek-tel-aviv

ערב לזכרה של שנטל אקרמן, סינמטק תל-אביב



עקבות בבית הגת – Traces

בית הגת, עין כרם 72, ירושלים

אירוע ההשקה של בית הגת המתחדש – המרכז הבינדתי לאמנות, תרבות והגות בירושלים, במסגרת אירועי פסטיבל עין כרם.
האירוע "עקבות" הינו מסע לילי בין עבודות אמנות עכשווית, סאונד, אור, וידאו ופרפורמנס ארט של עשרים אמנים, אשר יתפרשו במרחבי ושבילי הבוסתן ובחללים העתיקים של אחוזת בית הגת.
במתחם המרכזי יהיו מופעי מוסיקה חיה של ההרכב היהודי-ערבי "נעם", ומופע מחול של עדן ויסמן ואורי דביר, ובנוסף פינות ישיבה, התרגעות, ובאר אוכל ושתיה.
הכניסה חופשית :))

עוד פרטים: www.facebook.com/events/571013759770330

hagat

עקבות בבית הגת – Traces



פְלוֹרָה פַּלֶשְׂתִינָה

ספרהּ של האמנית נורית גור לביא (קרני) בעריכת רון ברטוש, המכנס מבחר מיצירתה שמוקדשת לציור פרחי ארץ-ישראל וצמחייתה. בטרמינולוגיה המקצועית מתחום הבוטניקה מתייחס המונח הלטיני פְלוֹרָה לכלל הצמחייה הקיימת במקום מסוים (חבל ארץ, מדינה וכו') או לפרסום מדעי מקיף הממיין צמחייה זו או אחרת. פְלוֹרָה פַּלֶשְׂתִינָה היא אפוא צמחיית ארץ-ישראל. אולם הספר הנוכחי אינו פרסום מדעי בבוטניקה כלל ועיקר, כי אוצר פרחים זה אינו מתאר את מבנה הפרחים, את שיוכם המשפחתי, את בתי הגידול שלהם, את תפוצתם או את עונות פריחתם. בילקוט הציורים שלפנינו, שלא כמו במגדיר פרחים מעשי, החצב אינו מייצג את כל החצבים, הכלנית אינה מייצגת את כל הכלניות, והפעמונית אינה מייצגת את כל הפעמוניות. כאן כל פרח מעיד אך על עצמו, שכן בכל אחד ואחד מהם טבועות תמורותיהם של הסיפור האישי, של היסטוריית המקום, של סוגיות החברה, של פעימות האקטואליה ושל החוויה האנושית – כפי שאלה גולמו בבוטניקה ביצירתה של האמנית.

המשולש – חלל לאמנות

7

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *