13.9.2016 Newsletter

"יורדים מהפסים": חוברת הצביעה הגדולה בעיר | תערוכות חדשות במוזיאון פתח-תקווה לאמנות | 
מני סלמה ואילן איטח – תערוכה משותפת | 
סדנת ציור עם אנה לוקשבסקי | כנס ירושלים לאמנות 1#
 | קותימאן, Offgrid Offline

"יורדים מהפסים": חוברת הצביעה הגדולה בעיר

תערוכת איור של המחלקה לתקשורת חזותית, המרכז האקדמי ויצו חיפה | לראשונה בארץ – תערוכה אקטיבית שהיא חוברת צביעה ענקית למבוגרים | במסגרת שבוע האיור 2016: אוהבים אמנות. עושים איור

אוצרים: ירון שין (jewboy) ודנה שמיר
אירוע פתיחה: שישי, 16.9.16, בשעה 11:00
נמל יפו, מחסן 2, חלל הסורגים
נעילה: 24.9.16

במסגרת שבוע האיור 2016 מציגה המחלקה לתקשורת חזותית במרכז האקדמי ויצו חיפה תערוכה של כ-100 כרזות, שהן דפי צביעה (למבוגרים) שאיירו סטודנטים במסגרת קורס איור של שנה ג', בהנחיית דנה שמיר. במהלך התערוכה יוזמנו המבקרים לצבוע את הכרזות ובכך לשנות את פני התערוכה. האיורים, במבחר מרתק של נושאים, נוצרו כתרגיל שעניינו הוא מחקר אחר קווים, טקסטורות וכתמים בשחור-לבן, ההופכים לדימויים מגוונים המיועדים לצביעה.

שעות פתיחה: א'–ה', 15:00–21:00; ו', 10:00–17:00; שבת, 10:00–21:00.
לצפייה בעבודות

 

איור: רז בן-ארי



"ציור X 4"

תערוכות חדשות במוזיאון פתח-תקווה לאמנות

פתיחה: חמישי, 15.9.16, בשעה 20:00

אשכול תערוכות העוסק בשדה הציור הישראלי ומציע הרהור על מקומו בתרבות החזותית העכשווית.

"ציור, למשל"
אוצר: לארי אברמסון
התערוכה מכנסת ציירים ישראלים המתייחסים בעבודתם לציור המופשט דרך פיתוח שפות חזותיות פרטיות, שכל אחת מהן מתמקמת על נקודה אחרת ברצף שבין המימטי ללא-ייצוגי.
משתתפים: שרון פוליאקין, גלעד אפרת, אורן אליאב, טל ירושלמי, שגיא אזולאי, זוהדי קאדרי, אלון קדם, לארי אברמסון.

"מארג"
אוצרת: סמדר שפי
התערוכה מפנה מבט להיבטים קלאסיים, פיגורטיביים ברובם, בציור הישראלי ולזיקתו למסורות באמנות המערב.
משתתפים: סימון אדג'יאשווילי, סשה אוקון, מידד אליהו, אילנה חמאוי, נדב נאור, אמיר שפט, יוסי מרק, מוש קאשי, גילי לביא.

"כתם שמש", אליהו אריק בוקובזה
אוצרת: דרורית גור-אריה
התערוכה מעלה שאלות על זהוּת, זרוּת ומקומיוּת בציר פריז-ישראל, במסלול האישי שלאורכו נע האמן וכמחווה לעבודתו של צייר הנוף הפתח-תקוואי צבי שור, שיצר בהשראת אסכולת פריז היהודית.

"צל חידוש"
אוצרת: סיגל קרינסקי
התערוכה שואבת מאוסף מוזיאון פתח-תקווה לאמנות ומאוספים אחרים, כדי לייחד מקום לעבודתו של אחד הבכירים באמני בצלאל, מאיר גור-אריה.
מוזיאון פתח-תקווה לאמנות, רח' ארלוזורוב 30, פתח-תקווה.

שיח גלריה עם סמדר שפי, אוצרת התערוכה ״מארג״, יתקיים בשבת 17.9.2016 בשעה 12:00

אמיר שפט, "Opposition 6", 2013. שמן על עץ, מתוך התערוכה "מארג". צילום: אלעד שריג

אמיר שפט, "Opposition 6", 2013. שמן על עץ, מתוך התערוכה "מארג". צילום: טל שוורץ



מני סלמה ואילן איטח – תערוכה משותפת

גלריה עמק רפאים 45, ירושלים

פתיחה: חמישי, 15.9.16, בשעה 20:00

מני סלמה נכנס לסטודיו ומתיישב אל שולחן העבודה. בעיפרון, על גבי דף נייר, הוא רושם פני דמות. של מי הפנים האלה? פני אשה? פני מלאך? הוא מניח את הרישום בצד, נוטל דף אחר ושוב רושם עליו פני דמות. ואחריה עוד אחת, ועוד אחת. הדפים נערמים… ניואנסים דקים מן הדק מבדילים בין דמות אחת לאחרת. מה אינו מניח את דעתו? יום אחר יום, משך שבועות רבים, ידו רושמת ורושמת ברוטינה מכושפת. נדמה כאילו הדמות עצמה מבקשת לדייק את עצמה. יש כבר אלפי אטיודים… מתי יסתיים התהליך? האם יסתיים?
אילן איטח יוצא לטבע לצייר נוף. הוא רואה את הציור כשאלה שאם לא תישאל, יהפוך הציור טכני בלבד. מנחה אותו המוטו של פול גוגן: "אינני רוצה לצייר את הדבר, אלא את המתחולל". הוא עסוק בשאלה מה מתחולל בו בזמן העבודה בשטח. היכן הוא, הצייר, נמצא? איך מתערבים זה בזה הנוף הפסטורלי והנוף הפנימי שלו?

גלריה עמק רפאים, מתחם האחים חסיד, עמק רפאים 45, ירושלים. שעות פתיחה: א'–ה', 17:00–21:00; ו', 09:00–13:00.

אילן איטח ומני סלמה, תערוכה משותפת, גלריה עמק רפאים 45, ירושלים



סדנת ציור עם אנה לוקשבסקי,
מובי – מוזאוני בת-ים

שלישי, 20.9.16, בשעות 17:00–19:00

סדנת ציור עם אנה לוקשבסקי עם דגש על ציור דיוקן. במסגרת הסבב השני של התערוכה "הילדים רוצים קומוניזם", לוקשבסקי מציגה את חיפה הסובייטית – פורטרטים שציירה בשנה האחרונה בעיר מגוריה הנוכחית, חיפה. בציוריה חיפה נראית כשלוחה מזרח-תיכונית משונה של דמדומי ברית-המועצות. סדרות הציורים של לוקשבסקי מוצגות בעקבות "Back In The U.S.S.R", התצוגה הנרחבת של חברותיה לקבוצת בברביזון החדש (נטליה זורבובה, אסיה לוקין, זויה צ'רקסקי, אולגה קונדינה) בסבב התערוכות הקודם של "הילדים רוצים קומוניזם", שבו הן הציגו ציורים עכשוויים המבוססים על זכרונות מילדותן לצד ציורים מוקדמים שציירו כילדות בברית-המועצות.
מחיר הסדנה כולל חומרים: 20 שקל.
מובי – מוזיאוני בת-ים, רח' סטרומה 6, בת-ים.

סדנה ציור דיוקן עם אנה לוקשבסקי, מובי – מוזאוני בת-ים



כנס ירושלים לאמנות 1#

18–19 בספטמבר 2016 

כנס ירושלים לאמנות הראשון, שייערך בבית הנסן ובמוזיאון לאמנות האסלאם, יעסוק בנושא "חתימה" ויתייחס לתיאוריה ולפרקטיקה של הנושאים העולים מן הכותרת.
אנו חיים בעידן שבו מושגים כמו אותנטיות, שייכות, זהות וייחודיות מעורערים ללא הרף על-ידי טכנולוגיות חדשות ותפיסות תרבותיות. מושגים כמו קהילתיות ושיתופיות, נאמנות ושייכות, ציטוט, ניכוס והעתקה הפכו לחלק בלתי נפרד משיח האמנות. תחת כל אלה, המושג "חתימה" מקבל משמעויות חדשות.
כנס ירושלים לאמנות יעסוק בחתימה כסימן שייכות או בעלות, כאפיון חברתי, תרבותי ופוליטי, וכסמל הנושא משמעויות כלכליות ומשפטיות כבדות משקל.
הכנס נערך ביוזמה ובשיתוף פעולה של "מנופים", כתב-העת "ערב רב", המרכז לאמנות ומדיה מעמותה וכתב-העת "הרמה".
במהלך הכנס יוצגו פרזנטציות קצרות של אמנים על אודות יצירותיהם העוסקות בנושא חתימה והרצאות בתחומים מגוונים הנוגעות בנושא זה.

פייסבוק ופרטים נוספים

kenes-invitation-final-2



קותימאן, "Offgrid Offline"

מוזיאון תל-אביב, גלריית לורנס גראף לאמנות עכשווית, הבניין ע"ש שמואל והרטה עמיר

אוצרת: טל לניר 

אירוע הפתיחה: שלישי, 20.9.16, בשעה 20:00 

פתיחה לקהל הרחב: רביעי, 21.9.16 

נעילה: 7.1.7 

תערוכה ראשונה של המוזיקאי קותימאן במוזיאון בישראל, המציגה את עבודתו החדשה ״Offgrid״ ודנה דרכה בסדרה ״ThruYou״, שהפכה להצלחה ויראלית בכל רחבי העולם. בסדרה חשף קותימאן את השפה הייחודית שפיתח מקטעים מסרטונים מוזיקליים אלמוניים ביוטיוב, שמהם טווה יצירה משותפת חדשה ומקורית. דרך היצירה עולות שאלות המתייחסות לשימוש במדיה משותפת כחומר אמנותי, עקרונות תוכן חופשי של יצירה והפצה של אמנות.

קותימאן (אופיר קותיאל) הוא מוזיקאי ואמן וידיאו בתחום הפאנק-ג'ז הפסיכדלי. הסדרה הציבה אותו כאמן אינטרנטי ויוצר מוביל בעולם בתחום תרבות המש-אפ (Mashup). הפרויקט, שהחל בשיטוט באינטרנט על מחשב בביתו, הוביל לקולאז' רחב יריעה של יצירות ללא גבולות פיזיים, הבנויות מחלקים מן-המוכן שהם יצירות של אחרים, המרכיבים יחד שלם הגדול מסך חלקיו. הפרויקט משך תשומת לב רבה בכל העולם בשל המקצוענות המוזיקלית ובשל השימוש במדיה משותפת ובעקרונות תוכן חופשי של יצירה והפצה של אמנות.

העבודה "Offgrid", שהושקה בשנה שעברה, מורכבת מ-38 דקות ו-6 שניות של כ-100 סרטוני וידיאו היוצרים יצירה מרתקת ומאתגרת של ג'אז פסיכדלי וחופשי. במוזיאון תל-אביב לאמנות, היצירה המדוברת מפורקת לערוצים המרכיבים אותה. הצופה מוזמן להתנהל בחלל, להתקרב לכלים מסוימים ולהתרחק מאחרים, וכך ליצור לעצמו "מיקס" אישי או לשבת, להתבונן, להקשיב ולהתמסר לתזמורת שעוטפת אותו.

במקביל לתערוכה מוצג הסרט התיעודי עטור שבחים "פרינסס שואו", של הבמאי עידו הר, העוקב אחר אחת המשתתפות בפרויקט "ThruYou". הסרט, שיצא לאקרנים ב- 2015, זכה להצלחה מסחרית גדולה בישראל ובארה"ב.
נוסף ליצירתו האינטרנטית, קותימאן ממשיך ליצור מוזיקה מקורית. בשנת 2015 הושק הלייבל סיאל, המוקדש ליצירתו המקורית של קותימאן, ובו יצא בחודשים האחרונים אלבום האולפן השני שלו, "6am", המגיש למאזין חוויה מוזיקלית שמחברת פסיכדליה, סול וגרוב.

kutiman

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *