מנופים – פסטיבל אמנות עכשווית בירושלים

מנופים, פסטיבל אמנות עכשווית בירושלים |
15-22 בספטמבר 2016

15-22 בספטמבר 2016
פסטיבל האמנות השנתי והגדול ביותר בירושלים, ייפתח ביום חמישי הקרוב (15 בספטמבר) עם עשרות אירועי אמנות ופתיחות של תערוכות חדשות בכל רחבי הבירה

פסטיבל מנופים לאמנות עכשווית בירושלים יימשך שבוע רצוף ויתקיים כל יום באזור אחר בעיר. בין אירועי הפסטיבל: מופעי מוזיקה, אירועי תרבות ואמנות בגלריות ובחללים שונים, פעילות יצירתית לכל המשפחה בחיק הטבע, כנס ירושלים לאמנות הראשון, סיורים, תערוכות ומיצגים באוטובוסים, ברחובות ובבתים פתוחים בשכונות מעורבות.

פסטיבל מנופים לאמנות עכשווית, חושף בפני הקהל הרחב, את היצירה המרתקת והתוססת המתרחשת בירושלים, על כל מורכבויותיה ובשיתוף עם קהילות ויוצרים ממגזרים שונים הפועלים בעיר.

״מנופים״ הוא מיזם עצמאי של אמנים החיים ויוצרים בירושלים, הפועל במהלך כל השנה לקידום אמנות ויצירה בעיר. את פסטיבל מנופים לאמנות עכשווית ייסדו ומנהלות האמניות לי היא שולוב ורינת אדלשטיין ושותפים לו עשרות גלריות, מרכזי תרבות ומאות יוצרים ואמנים עצמאיים.

כל אירועי פסטיבל מנופים לאמנות עכשווית – פתוחים לקהל ללא תשלום

לאתר מנופים
תכנית הפסטיבל

 

זיו יחזקאל, צילום: אייל כהן

15.9.16 – חמישי 19:00-23:00

ערב הפתיחה בכל רחבי העיר פתיחות חגיגיות של עשרות תערוכות חדשות בגלריות בערב חגיגי אחד נפתחות כל התערוכות בגלריות ברחבי ירושלים*.
* למעט התערוכות באזור סובב העיר, שייפתחו בשבת
מנופים שאטליינס
פרויקט מיוחד לפסטיבל של היוצרת הירושלמית הצעירה והמבטיחה – גליה עיני. חברת ההסעה הראשונה שתפעיל למבקרים את התת-מודע."מנופים שאטליינס" מבטיחים למבקרי הפסטיבל חוויית נסיעה אקסקלוסיבית, מטאפיזית ומפנקת ברחבי ירושלים.כל שנותר לעשות הוא לכבות פלאפונים, להסיר אחריות, להישען לאחור ולתת לנו לדאוג למחשבות שלכן ושלכם בדרך.  דיילות: שני שבתאי, נורית דרימר, עדי כהנא, בתאל דותן, מיכאל לוי, דורון גליה, גלית קריידן, נטליה גומז. לפרטים נוספים
20:00 – מופע פתיחה –זיו יחזקאל ‏
חצר בית ספר מוסררה, רח' הע"ח 9
שימו לב הכניסה חופשית אך מספר המקומות מוגבל!זיו יחזקאל, הוא זמר, יוצר, ומוזיקאי יהודי המבצע ומחדש את המוזיקה הערבית הקלאסית. זיו לימד את עצמו את השפה הערבית – קרוא וכתוב, מוזיקה, ונגינה על מגוון כלים. הוא מתמחה בתורת המקאמים של המוזיקה הערבית, מרצה מבוקש בתחום ומנהל את בית הספר הנחשב בישראל לתחום. זיו מתאים את המוזיקה הערבית לעידן החדש באמצעות שילוב פופ, רוק וג'ז בעיבודיו, תוך שהוא שומר על המסגרת האותנטית של התרבות המוזיקלית הזו. הוא ביצע שיתופי פעולה עם תזמורת נצרת והתזמורת האנדלוסית ירושלים, ונחשב לזמר היהודי המוערך ביותר בעולם הערבי. זיו מופיע בפני יהודים וערבים ברחבי העולם, ומשלב בהופעותיו מסרים של שלום וקירוב לבבות.
(IS/PD (Intelligence Service/Philosophers Department
פרפורמנס מתמשך 15-22.9.2016
האמנית השוויצרית, פלורנס יונג, תשתתף בתכנית שהות האמן הבינלאומית של סדנאות האמנים תלפיות. האמנית הצעירה והמוערכת תיצור עבודת פרפורמנס חדשה לפסטיבל מנופים, בה היא תקים סוכנות ריגול פרטית שתיקרא IS/PD Intelligence Service/Philosophers Department ותהיה מורכבת מפילוסופים החיים או פועלים בירושלים. משימתם תהיה לעקוב אחר פסטיבל מנופים, ע"י ריגול אחרי המופעים והקהל. בכל ערב הסוכנים ייצרו דו״ח פואטי שיורכב מרשימות, תמונות וניתוחים שיישלחו לשירותי השב״כ הישראליים ויעלו לאתר האינטרנט של סדנאות האמנים.
אוצרת: מעין שלף
עוד בערב הפתיחה:
19:00 משונה להיות אישה
אמניות "סטודיו משלך" בתערוכת מחווה למשוררת זלדה.
סטודיו משלך, רחוב אברהם אלמליח 15
מציגות באמנות חזותית, מיצב, מיצג, שירה וסאונד:
מרים וילנר, יעל סרלין, אביגיל פריד, לאה לאוקשטיין, בת נדיב הכרמי, יוליה ארונסון, חגית מולגן, שולמית עציון, ציפורה מנדל, רננה שלמון, יעל שמעוני בוכבינדר, נגה גרינברג, יעל הורן דנינו, יהודית ברמץ, מוריה אדר פלקסין.
אוצר: ליאב מזרחי
החל מ 19:30 אל תוך הערב מיצגים
20:00 מופע ספוקן וורד של צביה מרגליות
19:00 סיור בתערוכה "לגעת בבניין" בהנחיית האמן אקסל אוולד
הסיור יעבור בין הנקודות החשוכות והעזובות של בניין כלל, שהוקמו לתחייה בעבודה משותפת של האמן הסביבתי אקסל אוולד וסטודנטים מהקורס לאמנות ציבורית בבצלאל.
נקודת התאספות: במרפסת, בקצה הספירלה

טל זרעאל, Migration Seed הדפסה כרומוגנית  2008, 20X30

16.9.16 – יום שישי   – אזור תלפיות

תור לאמן
הקהל מוזמן להירשם ל"מפגשים אישיים מרפאים" עם אמנים ירושלמים בשלושה מרכזים שונים: סדנאות האמנים ירושלים, הגלריה החדשה – סדנאות האמנים טדי וב'סטודיו משלך'. בכל מרכז תוצג תערוכה חדשה ויתקיימו אירועים ומופעים מיוחדים. האמנים ישוחחו עם המבקרים על יצירתם בדגש על מעשה האמנות כ"שאמניזם", בעל סגולות של ריפוי רוחני. "האמן כשאמאן" הוא מושג שטבע ג'וזף בויס בשנות ה-70. בויס האמין שלאמנות יש כוח מרפא ושכל אחד יכול להיות אמן. על כן, כוח הריפוי הופך את ה״לקוח״ למרפא פוטנציאלי בעצמו.להרשמה לחצו כאן
10:00-12:00 – תור לאמן בסטודיו משלך:
מפגשים עם האמניות –  בת נדיב הכרמי, חגית מולגן, חיה פיירשטיין, יעל סרלין, יעל בוכבינדר-שמעוני, פסי קומר, שיפי שרייבר, דניאלה אזולאי, ציפורה מנדל, יוליה ארונסון, אביגיל פריד
11:00-13:00 – תור לאמן בסדנאות האמנים בתלפיות:
מפגשים עם האמנים – דורון אלטרץ, מידד אליהו, הדס אמסטר, נינוביניאשווילי, רעיה ברוקנטל, הדסה גולדוויכט, הדס דוכן, טל יזרעאלי, מאיה ישראל, שיר כהן, שגית מזמר, גוסטבו סגורסקי, עינת עריף גלנטי, עמי רביב, מיטל רוטנברג, תמר שיפוני12:00-14:00 – תור לאמן בגלריה החדשה-סדנאות האמנים טדי:
מפגשים עם האמנים -חנאן אבו חוסיין, מקס אפשטיין, מתן בן טולילה, שרה בנינגה, רויטל כהן, אילה לנדאו, אילה פוקס, יונתן רון, רנאטהריבקין, אלון קדם

מופעים-
12:00 סטודיו משלך – שני קינסטלר / ללטף את הנמר – טקסטים ושירה
13:00 סדנאות האמנים –  60 ריבוא קולקטיב אמנים חרדי סדנה ומופע של מוזיקת פאנק.
אנסמבל כעת קבוצת מחול של גברים דתיים הפועלת במסגרת מרכז בין שמיים לארץ, המפגש יכלול:
* קולאז' של יצירות בדגש על הגופניות הגלותית/חסידית/יהודית לעומת הגופניות גברית/ישראלית/עכשווית.
* מפגש ושיח עם רקדני הלהקה על נקודת הממשק שבין יהדות לגוף

14:00  מסיבה בגלריה החדשה – סדנאות האמנים טדי

 

תערוכות:
סדנאות האמנים- גלריה ת(א)עשיה– שלום המלכות, קיר אמן | ממצאים, ביקור האמנית השוויצרית פלורנס יונג
הגלריה החדשה- סדנאות האמנים אצטדיון טדי–  שיחת מסדרון, אצטדיון

צבי טולקובסקי: בקבוקים ודיוקנאות עצמיים , מתוך: "אספנים", תערוכה קבוצתית, הקוביה.

17.9.16 – גרוב טבעי – בבוקר יצירה בטבע לכל המשפחה, בערב מוזיקה לאספנים

מרתון סדנאות טבע באמנות
הגלריה לטבע באמנות  -התחנה לחקר ציפורי ירושלים

10:30 סדנת רישום בטבע עם עמיר בלבן, בדגש על רישום ינשופים הסדנה מיעודת לכל המשפחה ותכלול סדנת רישום והכרות עם דורסי הלילה, שהם הנושא המושלם לרישום בטבע.

12:30 "האוח העיטי": פתיחה חגיגית – תערוכת הצילום של עזרא חדד

13:00 ינשופי אצטרובלים: סדנת יצירה לקטנטנים בצל עצי האורן 

14:00 סיור וסדנת התגודדות עורבים על ינשופים וסיור טבע עירוני בגן הורדים. יציאה מהתחנה לחקר ציפורים. הסיור בדגש על המאבק עתיק היומין בין הינשופים לעורבים.

21:00 מוזיקה לאספנים. גלריה הקוביה, יהושע יבין 13, עמק המצלבה, ניות. השמעת בכורה לפסקול התערוכה: "אספנים". סט שהורכב מדגימות אוסף התקליטים המוצג בגלריה. יוצר: מארקי פאנק, מוזיקאי, אספן וחוקר מוזיקה

 

תערוכות: אזור סובב העיר 
הגלריה לטבע באמנות ע"ש גייל רובין– האוח העיטי
הקוביה– אספנים

"באותו ראש״ מאיה שלייפר, מתוך: היכרות זרה, אוצרות: קבוצת Sala-Manca.

18-19.9.16 כנס ירושלים לאמנות #1 – חתימה

18.9.16 – יום ראשון – בית הנסן
19.9.16 – יום שני – המוזיאון לאמנות האסלאם

בין השעות 17:00-22:00

כנס ירושלים לאמנות הראשון, שיערך בבית הנסן ובמוזיאון לאמנות האסלאם, יעסוק בנושא "חתימה" ויתייחס לתיאוריה ולפרקטיקה של הנושאים העולים מן הכותרת. בעידן בו מושגים כמו אותנטיות, שייכות, זהות וייחודיות מעורערים ללא הרף על ידי טכנולוגיות חדשות ותפיסות תרבותיות. מושגים כמו קהילתיות ושיתופיות, נאמנות ושייכות, ציטוט, ניכוס והעתקה הפכו לחלק בלתי נפרד משיח האמנות. תחת כל אלה, המושג "חתימה" מקבל משמעויות חדשות. כנס ירושלים לאמנות יעסוק השנה בחתימה כסימן שייכות או בעלות, כאפיון חברתי, תרבותי ופוליטי וכסמל הנושא משמעויות כלכליות ומשפטיות כבדות משקל.

משתתפים:
עמרי גרינברג – מי חתום על העדות, ולמה זה משנה?
עו"ד נורית אשר פניג – ״אמנות ניכוס״ מזווית משפטית
אמיתי רינג, עודד וולקשטיין וחן צרפתי – חתימה כאקט של ריבונות
ד"ר רונה סלע – משלל לשלילה, הפקעת בעלות והטבעה חדשה
קרן גולדברג – הבנייה וניכוס של זהויות בפרויקטים אמנותיים
ד"ר גדעון עפרת – זיוף אמנות ישראלית
סשה סרבר – פבריקטור: אמן שיוצר עבודות לאחרים
נגה ברנשטיין – ניכוס עיצוב של ילידים אמריקאים
אורטל בן דיין – אופנה מקומית
הדס קידר ואלעד ירון – על יצירות לא מקוריות
רות קסטנבאום בן דב – על משה קופפרמן
יעל שפירא – חתימה ושם עט באמנות רחוב
הגר בריל – מי היוצר של יצירה אינטראקטיבית
נעה לאה כהן – על חתימה אצל ציירים חוזרים בתשובה

במהלך הכנס יוצגו פרזנטציות קצרות של אמנים אודות יצירותיהם העוסקות בנושא חתימה בין המשתתפים: רנה שיינפלד, פלורנס יונג,תמי פטמה אבו רומי ויעל גילעת , איילה נצר, קטורה מנור, ציפי מזרחי, אבנר מרים עמית וקרן בן אלטבט, אלכס טוביס ותמי יצחקי במופע מחול

הכנס נערך ביוזמה ובשיתוף  "מנופים", כתב העת "ערב רב", מרכז "מעמותה" וכתב העת "הרמה".

 

תערוכות: אזור משכנות
בית הנסן- מרכז לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה- מעמותה– היכרות זרה
רוזנבך קונטמפורארי – דמקה
גלריה דואק משכנות שאננים – פנים רבות לירושלים
במהלך הכנס ניתן יהיה לבקר בסטודיואים הפתוחים במרכז מעמותה שבבית הנסן.

צילום: איריס פשדצקי

20.9.16 –  יום שלישי – שכונת אבו טור/אל ת'ורי

סיפורי עשהאל
רחוב עשהאל – בין השעות 23:00-17:00

ברחוב עשהאל בשכונת אבו טור בירושלים,  עובר גבול בלתי נראה הגלוי רק לתושביו. הרחוב המשותף סלול על תוואי הקו הירוק – קו הגבול בין מערב ומזרח העיר. בצדו האי-זוגי גרות משפחות ישראליות מאבו טור ובצדו הזוגי גרות משפחות פלסטיניות מאל-ת'ורי. הרחוב מוקף בסימבוליות ירושלמית כמעט מוגזמת, בין הר המועצה הרעה לגיא בן הינום, ליד כנסיה אורתודוכסית נטושה, 3 בתי כנסת ותצפית על הר הבית – אבל הסיפור  האמיתי של הרחוב הוא סיפור של חיי היום יום.אילו חיים מתקיימים בנקודת ההשקה בין שני צידי הרחוב? מהם היחסים הנרקמים בין תושביו? ולמי שייכת הלימוזינה אשר ניצבת שנים על המדרכה?פרויקט "סיפורי עשהאל" יתארח ויארח את מבקרי הפסטיבל ברחובות ובבתי השכונה. לערב אחד יהיה אפשר להתבונן בעבודות אמנות במרחב האישי, לצפות בהקרנות, מופעים מוזיקליים ותיאטרון רחוב, לפגוש ולהכיר את תושבי הרחוב. בין האמנים המשתתפים: נסרין אבו באכר, מהא אבו חוסיין, נטע אלקיים, יהושע(שוקי) בורקובסקי, עמית חי כהן, נטע שירה כהן, נסרין נאג'ר, רובא אמירה סלאמה, מהא חאג' עסל, דוד רובינגר, מנחם רוט, שלי רנן משתתפים נוספים: מריק שטרן ותאמר סעיד, דנאי אילון, תמי מנור פרידמן (שתדבר על הצייר המנוח ליאון אנגלסברג), תושבי שכונת אל-ת'ורי ותושבי שכונת אבו טור.

אוצרות משותפת: רינת אדלשטיין, ולי היא שולוב, איריס פשדצקי, קבוצת התיאטרון YTHEATRE – קדר הריני, מירא מחפוז.

יעל שחר, מתוך "אישה תחת השפעה", הגלריה החדשה בביה"ס מוסררה

21.9.16 – יום רביעי – כוכבים עולים

18:00- מסע בין כוכבים: לירח ומעבר- גלריה ויז׳ן, נח פולברג- נועה קטנוב מקבוצת SpaceIL  שפועלת להנחית את החללית הישראלית הראשונה על הירח כחלק מתחרות Google LunarX תציג את המסלול שלהקבוצה לחלל. במסגרת תערוכת קוסמוס.

19:00- מופע: צלילי מסאלה – רוזנבאך קונטמפוררי – כלי נגינה: סנטור פרסי וקמנצה/ מנגן: אלדד לוי

20:30 – מי אני, מאיפה אני, לאן אני- בית טיכו – בואו להכיר את אמני התערוכה "זום 2016 – אמנים ישראלים צעירים" בסדרת הצגות בזק: יניב עמר ולימור יניב, זהר קוואהרדה, דור זליכה לוי, מיכאל ליאני, מעין בוני

 

תערוכות: אזור דרך יפו ואזור התפר

דרך יפו:
גלריית החוג לתקשורת צילומית במכללת הדסה – Dear,
בית טיכו – זום 2016 | אמנים ישראלים צעירים
גלריה ויז'ן– נח פולברג – קוסמוס
כורש 14– לחישות סיניות

גלריות בתפר:
הגלריה ע"ש מורל דרפלר בביה"ס מוסררה– עצמים מלנכוליים
הגלריה החדשה בביה"ס מוסררה– אישה תחת השפעה
סדנת ההדפס בירושלים– תחת מכבש ההיסטוריה

מקס אפשטיין ,סקיצה למיצב סאונד פיסולי, חימר שרוף, עץ,  240\150\80 ס'מ,  2016, מתוך: "סינסתזיה ירושלמית", תערוכה קבוצתית, אגריפס 12

22.9.16 – יום חמישי – מרכז העיר
ברוכים הבאים לעיר המחר

כיכר אבן ישראל, הסמוכה לגלריה אגריפס 12.

מיצב פיסולי חד-יומי מחומרים ממוחזרים, גראפיטי בכיכר ושירה אורבנית בשילוב מופע אור-קולי

16:00 ברוכים הבאים לעיר המחר: גלריה אגריפס 12 וסטודיו ילדי הפרא מזמינים את המבקרים להציץ לעתיד דרך מודל של עיר עתידנית, שיוצב במקום ליום אחד בלבד. המיצב, שמורכב מחומרים ממוחזרים, הוא פרי עבודה משותפת של ילדים ואמנים.

17:00 יצירת קיר גרפיטי נייד, בהשתתפות הקהל הרחב ובליווי מנחים מסטודיו WILD KIDS ואמני גלריה אגריפס 12

19:00 ערים ומשוררים: הקראת שירה אורבנית בשילוב מופע אור-קולי

18:00 במעלה הספירלה  / סיור בהדרכת חברי מוסללה
המרפסת – גג לעירוניות חדשה
יפו 97
סיפורה של המרפסת מתחיל בשני סטודנטים שחלמו לשתף פעולה עם בניין. את המשכו המרתק נשמע במעלה הספירלה של מרכז כלל, במפגש עם דיירים ותיקים וחדשים, פילים לבנים ואגדות אורבאניות. הסיור יסתיים במרפסת ועל הגג הכי מופרך במרכז העיר. נכיר את אדמהיא, נלטף דבורים, נרקוד עם פריזמה ובסוף נהיה בגג-עדן

18:00 שיח גלריה עם האמנים תמרה ריקמן ושרון קרן. גלריה ברבור, רח' שיריזלי 6

19:00 לעגל את הריבוע /רב שיח. המקלט לאמנות, יהודה המכבי 7
פאנל עם הקומיקסאי יובל כספי, נעה לאה כהן חוקרת אמנות יהודית עכשווית, והאמן אברהם גיא ברכיל

אירוע נעילה – קאנון ספירלי – מופע קול לקהל קהילה ומקהלה #2
בנין כלל, יפו 97
מבנה האמפי הטבעי והאקוסטיקה הייחודית של 'בנין כלל' יהפכו לבמה ספירלית של שירת מקהלות – רב שיח קולי אשר יתוזמר בין המרפסות למופע אחד ממושך. השירה המשותפת היא סיבת ההתכנסות אך גם התוצאה: עדת מקהלות ירושלמיות, במגוון שפות ומקצבים, תגיח בין מרפסות המרכז המסחרי ותעיר את הבניין לשירת הללויה. הקהל יוזמן להיכנס, לצאת ולהיכנס שוב דרך כניסה אחרת, לבחור את נקודת המבט וטווח השמיעה.משתתפים: מקהלת בלקנטו – אורטוריו ירושלים, אנסמבל הפיוט שליד מכון בן צבי, מקהלת הכנסייה הארמנית, מקהלת הילדות אנקור, מקהלת זמרי אורטוריו ירושלים ועוד.
תחקיר, אוצרות והפקה: יהודית שלוסברג יוגב / ניהול מוסיקלי: מירב בן דוד. הפקה: אסתי בלסם
תערוכות באזור נחלאות: 
בית האמנים ירושלים– תערוכה רביעית בסדרת נדבך 20, חברים חדשים 2016, זוכה הפרס ע"ש ענת מוזס לאמן צעיר 2016 , עשור לפרס מוזס
אגריפס 12– סינסתזיה ירושלמית
ברבור– אובייקטים נכחדים
גלריה נורה– השראה
המקלט לאמנות– ארץ לא נודעת
המרפסת: גג לאמנות חדשה – לגעת בבניין

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *