רב ערב 6.9.2016

"כדורגל שייך לאוהדים!" בבית הנסן | כנס ירושלים לאמנות 1# | "דמדומים" ו"זריחה" (15.12.16) בחיפה | ערב שקופיות עם האמנית תכלת רם והדס קידר | שיח אמן עם ניר הראל

***

מפגש בעקבות הספר "כדורגל שייך לאוהדים!"
בית הנסן, ירושלים

13.9.16, בשעה 20:00

המגזין "ערב רב" עורך מפגש לכבוד צאת הספר "כדורגל שייך לאוהדים!" – מסע מחקרי בעקבות הפועל קטמון ירושלים. עורכת: תמר רפופורט.

משוחחים:
אפרת נוי (חוות קיימא, חוקוק): "לזייף אהדה בחמש דקות – איך נשים עושות אהדה?".
פרופ' תמר רפופורט (סוציולוגית של התרבות, האוניברסיטה העברית ואוניברסיטת קולומביה, ניו-יורק): "האם אני אוהדת אותנטית? – להיות אוהדת-חוקרת-מבוגרת".
ד"ר עמוס נוי (מרצה לפולקלור ותרבות עממית): "אתניות בכדורגל".
דניאל רגב (המחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה, אוניברסיטת תל-אביב): "לא מייצגים את ישראל".
טלי פרידמן (דוקטורנטית בבית-הספר לחינוך, האוניברסיטה העברית): "רכבת הרים רגשית".
אורי כץ (דוקטורנט בסוציולוגיה באוניברסיטת באר-שבע): "קבוצה חדשה בטעם של פעם".
גיא בירן (במאי ומנהל הזירה הבינתחומית): "כדורגל, אהדה ותיאטרון".
מנחים: יונתן אמיר ורונן אידלמן, "ערב רב".

הכניסה חינם.
* הדוברים יציגו בקצרה מאמר או מחקר שכתבו בנושא, ולאחר מכן תתקיים שיחה פתוחה עם הקהל.
עוד בתוכנית: בירה, פיצוחים, שולחנות פוסבול ושירי אהדה.
פייסבוק

אלעד לרום

כנס ירושלים לאמנות 1#

18–19 בספטמבר 2016 

כנס ירושלים לאמנות הראשון, שיערך בבית הנסן ובמוזיאון לאמנות האסלאם, יעסוק בנושא "חתימה" ויתייחס לתיאוריה ולפרקטיקה של הנושאים העולים מן הכותרת.

אנו חיים בעידן שבו מושגים כמו אותנטיות, שייכות, זהות וייחודיות מעורערים ללא הרף על-ידי טכנולוגיות חדשות ותפיסות תרבותיות. מושגים כמו קהילתיות ושיתופיות, נאמנות ושייכות, ציטוט, ניכוס והעתקה הפכו לחלק בלתי נפרד משיח האמנות. תחת כל אלה, המושג "חתימה" מקבל משמעויות חדשות.

כנס ירושלים לאמנות יעסוק בחתימה כסימן שייכות או בעלות, כאפיון חברתי, תרבותי ופוליטי, וכסמל הנושא משמעויות כלכליות ומשפטיות כבדות משקל.

הכנס נערך ביוזמה ובשיתוף פעולה של "מנופים", כתב-העת "ערב רב", המרכז לאמנות ומדיה "מעמותה" וכתב העת "הרמה".

במהלך הכנס יוצגו פרזנטציות קצרות של אמנים על אודות יצירותיהם העוסקות בנושא חתימה והרצאות בתחומים מגוונים הנוגעות בנושא זה.

לפרטים נוספים

מתוך העבודה אלאונורה של נדיה כהן אימץ' צילום: שירלי משולם

גלריה גרנד ART לאמנות עכשווית, חיפה, חוגגת 5 שנים להולדתה ומזמינה לפתיחת התערוכות "דמדומים" (8.9.16) ו"זריחה" (15.12.16) בשיתוף החוג לאמנות, בית-הספר לאמנויות, אוניברסיטת חיפה

"דמדומים" | شَفقْ | Twilight
אוצרת: שירלי משולם, בשיתוף אסי משולם
פתיחה: חמישי, 8.9.16, בשעה 19:00
נעילה: 30.11.16 
אמנים: רונית ביננבוים, ענבל גרדוס, נדיה כהן-אימץ', ראניה לאלא, רולא עודה, דניאל פאר.
מופע ב-19:20: להקת מטורה. ניהול אמנותי: אלה בר-דוד-שחר. רקדניות: חני סידיס, נגה בר-זיו-אברהם, עתליה כהן-טוויטו, אדוה שרון, נעמה שפיצר, אלה וגנר.
ברכות:
ליאורה עופר, יו"ר חברת מליסרון ויו"ר עופר השקעות
פרופ' פיליפ רנצר, ראש החוג לאמנות, בית-הספר לאמנויות, אוניברסיטת חיפה
פרופ' יובל שקד, ראש בית-הספר לאמנויות, אוניברסיטת חיפה
אסי משולם, אמן ואוצר תערוכות הבוגרים לתואר ראשון, החוג לאמנות, בית-הספר לאמנויות, אוניברסיטת חיפה
ניר ברקן, מנכ"ל עופר גרנד קניון, חיפה

גלריה גרנד ART לאמנות עכשווית, גרנד קניון, קומה 3, דרך שמחה גולן 54 חיפה. טל': 04-8121111. שעות פעילות: א'-ה', 12:00–20:00, ו', 10:30–13:00.

יגאל תומרקין, מצפור ערד, 1962-1968, צילום: תכלת רם

פרסייט מארחת: ערב שקופיות עם האמנית תכלת רם והדס קידר, מקימה ומנהלת אמנותית של "אמנות אדריכלות ערד" פרסייט, תל-אביב

שני, 12.9.16, בשעה 20:00
במהלך חודש אוגוסט אירח משכן שהות האמנים אמנות אדריכלות ערד את תכלת רם, אמניתפרסייט. בזמן שהותה בעיר בחנה רם את תהליכי עבודתה ובעיקר כיצד נבדל מודל העשייה המדברי/פריפריאלי מזה התל-אביבי. בתאריך 12.9.2016 תארח פרסייט את רם וקידר לערב המסכם את שהותה של רם בעיר. במהלכו תקרין רם דימויים ותשוחח עם קידר על ההיבטים האמנותיים והחברתיים הקשורים בתוכנית.
משכן השהות מעניק לאמניו מרחב וזמן לחקור את היחסים הדיאלקטיים שמבקריה ותושביה של העיר מנהלים עם העבר וההווה שלה. מאז היווסדו (2014) אירח המשכן שורה של אמנים מקומיים ובינלאומיים, ובהם ג'ניפר אבסירה, ירון אתר, טניה בוס (קנדה), רוני הרדליץ (שווייץ), נוריטאקי מינאמי (ארה"ב), רועי מנחם מרקוביץ', אמיליה סקרנוליט (ליטא), אסף עברון, אלקסיס קוזינו (קנדה) ומרב קמל.לפרטים נוספים: איוונט בפייסבוק
פרסייט, רח' הקונגרס 12, תל-אביב

שיח אמן עם ניר הראל, הילדים רוצים קומוניזם, מובי מוזיאוני בת ים

שיח אמן עם ניר הראל
במסגרת התערוכה "הילדים רוצים קומוניזם" במובי – מוזיאוני בת-ים 

שישי, 9.9.16, בשעה 12:00בתערוכה "הילדים רוצים קומוניזם" מציג ניר הראל את "עמדת טעינה" – סביבה חומרית למשחק, שיטוט, ישיבה, הסבה, הישענות ושכיבה בחלל הכניסה של המוזיאון. הרהיטים, הבגדים והאביזרים שהוא מעצב לשם ביצוע פעולות אלה לעתים חוצים ולעתים מכפילים את הגוף שהם מפעילים. לצד החוויה הגופנית, שמבוססת על נוכחות פיזית בחלל ומגע ישיר עם החפצים השונים, הסביבות של הראל מופיעות כהצבה ציורית; דימויי-חידות מודפסים ומתוחים על אובייקטים. ציורים אלה הם עיבודים דיגיטליים של חומרי תעמולה, פרסום ושאר ביטויים של תרבות הצריכה. הראל הופך אותם לכתמים ולרצפים, לדפוסים ולצורות מופשטות. כך, בעוד שהגוף חווה את ההתנגדות של החפצים, את משקלם ואת הכוחות הפיזיקליים שהם מפעילים (ערסל, כדור, משענת, קיטבג וכו'), העין משוטטת במה שנראה כחלל וירטואלי של קימורים וגלים, של צבעים וצורות שנותנים תחושה של נפח. בעוד שהגוף מוזמן לפגוש בחפצים, העין אינה מסוגלת להתמקם; אין נקודת מגוז או דימוי פיגורטיבי. "עמדת טעינה" מדגישה את הדרכים שבאמצעותן אנחנו מחוברים למערכות כריית הנתונים ולשעון הנוכחות האינסופי של הרשתות החברתיות, שבו בכל רגע צריך "להעביר כרטיס".
בשיחה יספר הראל על עבודתו ביחס למציאות של עבודה לא חומרית, שבמסגרתה האמן עצמו מוצע כמודל של המערכת הכלכלית הנסמכת על הפרויקטים לפי דדליין.מובי – מוזיאוני בת-ים, רח' סטרומה 6, בת-ים.

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?

צרו קשר: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *