רב ערב 13.7.2016

"כוכב הצפון" ואורחים | ויצו חיפה – בוגרים | לימודים מתקדמים במוזיקה אקספרימנטלית ואמנות הסאונד | לובי – המדרשה | הפוליטיקה של צורות ותבניות 2 | ירושלים בעיני צלמיה | החוג לתולדות האמנות, אונ׳ ת״א | שיח: יאיר ברק

 

יוליה ברזינה, "תיירת", 2016, תצלום נגטיב, הדפסת דיו על שמשונית, 390X240 ס"מ

"כוכב הצפון" ואורחים, תערוכה חדשה
גלריה עירונית כפר-סבא
אוצרת: מאירה פרי-להמן
אוצרת שותפה: ליבי קסל

פתיחה: 14.7.16, ב-19:00
נעילה: 30.8.16
שיחי גלריה: שלישי, 26.7.16, 9.8.16, ב-19:00. הכניסה חופשית

המשותף לכל הצלמים המוצגים בתערוכה זו הוא גילם (הכרונולוגי ו/או המקצועי) הצעיר. היא מבוססת על תערוכה שאצרה הצלמת ליבי קסל בגלריה שער 3 בחיפה, שכללה קבוצת צלמים חיפאים, רובם בוגרי המחלקה לצילום במרכז האקדמי ויצו חיפה. בתערוכה הנוכחית הצטרפו אליהם כמה צלמים אורחים מתל-אביב ומכפר-סבא.

בשנים האחרונות, עקב נגישות המצלמה לכל והריבוי האינסופי של דימויים צילומיים, סובל מדיום הצילום מירידת ערך מואצת. תפיסת "הרגע המכריע" או החיפוש אחר נושא מעניין אינם עוד הנושא המרכזי בדיון על הצילום כאמנות. כדי להפיק דימויים המכריזים על עצמם כאמנות, ממציאים העוסקים במדיום זה דרכי פעולה חדשות או, לחלופין, חוזרים לטכניקות מסורתיות. העבודות בתערוכה מושכות את תשומת לבו של הצופה בדרכים שונות. חלקן עושות זאת באמצעות גודלן הפיזי, הבולט כשלט חוצות; אחרות באמצעות עיסוק בוטה וישיר בנושא המתואר; יש בהן המציגות דימויי אלימות מפתיעים ביופיים; ולעתים הן חושפות היבטים כגון חזרתיות בעבודת הצלם, המדגישים את פעולת הצילום עצמה.

אמני "כוכב הצפון": פולי בלום, יוליה ברזינה, ניר דבוראי, איתי דוידיאן, עודד הירש, יניב זלוף, רועי כהן, רועי כהן, ודים נמירובסקי ויוס סטייבל, אורית סימן-טוב, דבורה ספז, ליבי קסל.

אמנים אורחים: ולרי בולוטין, אסנת פאר, חזי פנט, אבי רייס.
גלריה עירונית כפר-סבא, בית התרבות על-שם רייזל, רח' גאולה 12, כפר-סבא. טל' 09-7649303.

***

המרכז האקדמי ויצו חיפה
תערוכת הבוגרים 2016

תקשורת חזותית, ארכיטקטורה, מדיה, צילום וקולנוע, עיצוב אופנה

13.7.16–23.7.16

ראש המחלקה לתקשורת חזותית, ירון (Jewboy) שין: "זה כמה שנים שאנו עוקבים בדריכות אחר השינויים במבנה ההתקשרות בחברה, הניזון מהשינויים הטכנולוגיים. השאיפה הגורפת להתבלט ולהיות מפורסם או מוכר מזוהה על-ידי המעצבים החדשים, המגיבים אליה באמירות חדשות על תרבות וחברה".
ראש המחלקה למדיה צילום וקולנוע, עמית זולר: "עולם הצילום ועולם המדיה מייצרים מרחב פוליטי המשתקף בעבודותיהם של בוגרי מחזור 2016, שניכרת בהן מגמה ברורה של מבט ביקורתי על החברה, המחליפה את העיסוק ב'אני', שהיה כה שכיח עד לעת האחרונה".
ראש המחלקה לארכיטקטורה, אדר' אירית צרף-נתניהו:
"מגוון הפרויקטים בתערוכת הבוגרים השנה מציג את עמדתם תוך פרשנות מחודשת לסוגיות מורכבות בנושא יחסי עיר-סביבה-קהילה. בחירת הנושא אמורה לבטא את עמדתו של הסטודנט בתחום שבחר לחקור, תוך התמודדות עם האתגרים שמציבה לנו הסביבה הטבעית והבנויה".
רן שבני, ראש המחלקה לעיצוב אופנה: "
21 בוגרים מציגים קולקציות גמר מגוונות, בעלות כתב יד אישי. השנה אותגרו הסטודנטים לצאת מתחום קווי הגוף, לעסוק בגזרות מתוחכמות ובטקסטיל עכשווי, וזאת כדי לעצב קולקציות המאתגרות את הדיאלוג בין הבגד לגוף".
לפרטים נוספים

רח' הגנים 21, חיפה. טל' 04-8562555. א'–ה', 12:00–20:00; שישי, 10:00–14:00; שבת, 10:00–22:00.

***

התוכנית ללימודים מתקדמים במוזיקה אקספרימנטלית ואמנות הסאונד
בית-הספר מוסררה לצילום, ניו-מדיה מוזיקה חדשה, תקשורת חזותית ופוטותראפיה ע"ש נגר

התוכנית ללימודים מתקדמים במוזיקה אקספרימנטלית ואמנות הסאונד היא ייחודית וראשונה מסוגה בארץ. התוכנית מתמקדת בפיתוח והקניית מנעד רחב של כלים ליוצרים הרואים בתחום זה את מרכז העשייה האמנותית שלהם. התוכנית משלבת את תחומי הקומפוזיציה ואמנות הסאונד, הביצוע המודרני והתיאוריה הביקורתית, במטרה לחשוף את הסטודנטים לתכנים פורצי גבולות בתחום. התוכנית מיועדת ליוצרים מדיסציפלינות שונות – מוזיקאים, מלחינים, אמני סאונד וכן יוצרים מתחומי האמנות הפלסטית, מדיה דיגיטלית ואחרים – החוקרים את הקצוות הרדיקליים של הצליל העכשווי ומעוניינים לפתח ולשכלל את שפתם האמנותית במסגרת יצירתית ואינטלקטואלית מאתגרת.

ההרשמה בעיצומה. מלגות בגובה עד 50% לשנת הלימודים הראשונה.
להרשמה וקבלת ייעוץ: מזכירות בית-הספר, [email protected], טל' 02-6286519.

אלה מנור, מתוך "לובי", תערוכת בוגרי התוכנית ללימודי המשך באמנות, המדרשה

לובי | Lobby | لوبي
תערוכת בוגרים של התוכנית ללימודי המשך באמנות
הפקולטה לאמנויות, המדרשה
גלריית המדרשה, הירקון 19, תל-אביב

אוצרת: הילה כהן-שניידרמן
פתיחה: שישי, 15.7.16, ב-12:00
נעילה: שבת, 30.7.16

משתתפים: נאוה ג'וי אוזן, ורדית גולדנר, נועה גרוס, האני חטיב, אלה מנור, אורי נועם, עלמה פוגל, יעל פלדמן-שביט, שני פרי-נס, הדר ראובן, מור שמושקוביץ

רח' הירקון 19, תל-אביב. שעות פתיחה: ב'–ה', 13:00-20:00, ו', 10:00–14:00, שבת, 10:00–18:00.

"הפוליטיקה של צורות ותבניות 2", אלכס שאדי והדס קידר

תערוכה חדשה בסדנאות האמנים ירושלים 
"הפוליטיקה של צורות ותבניות 2"

פתיחה:  חמישי, 14.7.16, ב-20:00
נעילה: שישי, 2.9.16

בערב הפתיחה יוצג פרפורמנס שחובר במיוחד לאירוע זה, "הו אמא, תראי מה הם עשו לי" של קידר ושאדי, שייעזרו באובייקטים מהתערוכה ויפרצו את הגבולות שבין יצירת האמנות, האמן והמתבונן.

אמנים/אוצרים: הדס קידר ואלכס שאדי.
אמנים משתתפים: איילת אבני, אפרת אוחיון, מתן אורן, מידד אליהו, יובל גלילי, שירה טבצ'ניק, לירון טור-כספא, אתי לוי, איילת לרמן, עינת מוגלד, אלה מנור, עדי פלומן, גוני ריסקין.

התערוכה, מהלך נוסף ביצירה משותפת רבת שנים של צמד האמנים קידר ושאדי, מגיבה לסדנה שהפעילו בסדנאות האמנים ובאקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל לפני כשנה, בהשתתפות יוצרים/ות אורחים וסטודנטים/יות לאמנות ועיצוב.

הניסוי השיתופי לבש צורה של בית-ספר פופ-אפ לאמנות והושפע מתיאוריות חינוך רדיקלי של פאולו פריירה ומהניסויים הפרפורמטיביים של אוגוסטו בואל. הפעלת הסדנה בתוככי מוסדות האמנות הזמינה את המשתתפים/ות להתבונן במוסדות עצמם כחומר למחשבה וליצירה. הבסיס לשיעורים היה מערך חינוכי מתחום הגיאומטריה, שאליו הגיבו היצירות המשותפות באמצעות סאונד, וידיאו, רישום, פיסול ופרפורמנס, לצד פעילויות קבוצתיות כגון ארוחות משותפות, ריקוד, שירה ושיח.

בחללים הציבוריים של סדנאות האמנים מוצגות עבודות שנעשו במהלך הסדנה אשתקד. בגלריה מוצגות יצירות חדשות של קידר ושאדי שמבוססות על אותו מערך מתחום הגיאומטריה ומבקשות מהקהל להתערב בהן ולשנות אותן באמצעות מחיקה, גזירה, תפירה וציור.

סדנאות האמנים, גלריה ת(א)עשייה, רח' האומן 26, אזור התעשייה. תלפיות, ירושלים. שעות פתיחה:  ב', 10:00–16:00, ד', 10:00–16:00, ה', 12:00–20:00,  ו', 10:00–14:00 ובתיאום מראש

"ירושלים בעיני צלמיה", סיורים בהשראת התערוכה "צלמים", מוזיאון מגדל-דוד, ירושלים

"ירושלים בעיני צלמיה"
סיור בהשראת התערוכה "הצלמים" במוזיאון מגדל-דוד

כל יום שישי, החל מ-1.7.16
נקודת מפגש: מוזיאון מגדל-דוד
שעות: 09:30–13:00

ירושלים היא מהערים המצולמות ביותר בעולם. הצלמים הראשונים הגיעו אליה זמן קצר לאחר המצאת המצלמה, והצילום הפך למקור חשוב לתיעוד ייחודם של נופיה ואנשיה של העיר. הסיור מביא את סיפורה של העיר בשנים הללו מנקודת מבטם של הצלמים ונערך במסגרת התערוכה "הצלמים – ירושלים בעיני צלמיה, 1900–1950", המתמקדת בצלמים מרכזיים שחיו ופעלו בירושלים במחצית הראשונה של המאה ה-20.
הסיור מתחיל בביקור בתערוכה וממשיך למרכז העיר בעקבות סיפורם של הצלמים הירושלמים ראאד, קהואג'אן, נרינסקי, קראפ בן-דוב ואחרים, ובתי-הפוטו המיתולוגיים שפעלו בעיר: פריזמה, שוורץ וארושקעס.
הסיור ייערך ברחוב יפו, כיכר ספרא, רחוב בן-יהודה, רחוב בצלאל ובית-האמנים ברחוב שמואל הנגיד.
מחיר: 75 שקל.

* הטבה מיוחדת לקוראי "ערב רב" לסיור ביום שישי, 15.7.16: 56 שקל בלבד בהקלדת קוד הנחה 1507 
טל' להזמנות: 2884*
tod.org.il

רואים אמנות. מדברים אמנות. חוקרים אמנות, החוג לתולדות האמנות, אוניברסיטת תל-אביב

רואים אמנות. מדברים אמנות. חוקרים אמנות
החוג לתולדות האמנות, אוניברסיטת תל-אביב

תוכנית למצטיינים: תוכנית ייחודית בתולדות האמנות לקראת קריירה במקצועות האמנות כמו מחקר, ביקורת, אוצרות ועוד. עם אורחי התוכנית נמנים מנהלי מוזיאונים ואוצרים מהמוסדות המובילים בעולם: לובר, אופיצי וגטי. התוכנית כוללת סמינריונים יישומיים במוזיאונים וגלריות בארץ, שיעורים בכתיבת ביקורת אמנות, כיתות אמן, התנסות בחומרים ובטכניקות וסמינר יישומי בפריז במימון החוג. נושאים נוספים: מקבץ ייחודי באמנות ישראלית לקראת קריירה מחקרית; לימודי תיאוריה והיסטוריה של הצילום; אמנות גלובלית.
מסלול ישיר לתואר ראשון ושני בארבע שנים.
מלגות למצטיינים בכל התארים, כולל מלגות קיום בלימודי תואר שני.
למידע מלא באתר החוג.

להרשמה ולקבלת ייעוץ יש לפנות למזכירות החוג: [email protected], 03-6408482, 03-6409481.

דור אבן-חן, "יער", הזרקת דיו על נייר ארכיוני, 9678x ס"מ, 2014

שיח גלריה בהשתתפותו של יאיר ברק בתערוכה "פארודיה על מעשה הזמן"
גלריית חנינא
אוצרת: ורד שניר
משתתפים: דור אבן-חן, ענהאל ברקוביץ', זיו זאב כהן, ליאת כהן, נועה שוורץ, ורד שניר

שבת, 16.7.16, ב-12:00
נעילה: 30.7.16

יאיר ברק (1973, תל-אביב) הוא אמן צילום ווידיאו, מרצה, אוצר וכותב על צילום, הקים את המחלקה לצילום במנשר ועומד בראש הלימודים המעשיים בחוג לאמנות בסמינר הקיבוצים. ברק הוא זוכה פרס עידוד היצירה לשנת 2012, עבודותיו הוצגו במוזיאונים ובגלריות בארץ ובעולם (מוזיאון תל-אביב, מוזיאון ישראל, מוזיאון חיפה, גלריה ג'ולי מ., גלריה נוגא, הקיבוץ ועוד). למד בתוכנית התואר השני בבארד קולג', ניו-יורק, ובוגר המחלקה לצילום, קמרה אובסקורה, תל-אביב.
בתערוכה משתתפים שישה אמנים צעירים המציגים עבודות וידיאו, צילום ופיסול.
בימינו, גישתנו לעולם עוברת דרך המסך או העדשה. התערוכה מבקשת להציג מגוון של תגובות למצב עניינים זה, שבו הטכנולוגיה משמשת מתווכת לעולם החומרי.
בספרה "הצילום כראי התקופה" מאפיינת סוזן סונטאג את הצילום כמייצר צורות שונות של בעלות על הזמן. בזמננו, כאשר המדיה מידמה יותר ויותר לחיים ואילו החיים מאמצים את הלוגיקה של המדיה, ניתן לומר שאנו חיים במדיה ולא עם מדיה. על כן, הבעלות שעליה דיברה סונטאג הפכה לאחדות, מעשה הצילום ומעשה הזמן אחד הם.
התערוכה מבקשת להרחיב את טענתה של סונטאג כי "פארודיה על מעשה הצילום" היא גם "פארודיה על מעשה הזמן". הפארודיה כאן היא במובן של חיקוי/ציטוט האסתטיקה של הטכנולוגיה העכשווית כדי ליצור בה סדקים ולפרקה. פירוק זה מאפשר יצירת מרחב לפעולה ולחשיבה מחודשת על מערכת היחסים שבין המדיה לחיים ובין המדיה לזמן.גלריית חנינא, רח' שביל-המפעל 3, תל-אביב. שעות פתיחה: ד'–ה', 16:00–19:00, שבת, 11:00–14:00.

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *