רב ערב 21.6.2016

אייל סגל | חנה אשורי | "ירושלים בעיני צלמיה" | החוג לתולדות האמנות, אוניברסיטת תל-אביב | "פלסטר 4" – אמנות למען הבריאות | תערוכת מכירת אמנות לתמיכה בארגון רופאים לזכויות אדם | "שכוי", מירי איתן-שדה | לימודי תעודה בחינוך מוזיאלי בשיתוף מוזיאון ישראל

השבוע ברב ערב:

אייל סגל, "שחרר: חזור", "Release :Return", קטלוג מקוון חדש

אייל סגל, "שחרר: חזור" | "Release: Return"
קטלוג מקוון חדש

אייל סגל, אמן רב-תחומי, מציג קטלוג מקוון המלווה את תערוכת היחיד השנייה שלו, "Release: Return", שנערכה במרכז Fuga בבודפשט ב-2015 כמיצב וידיאו. בעבודות הווידיאו של סגל החלל משמש לא רק נקודת מוצא בלעדית כמעט לדו-שיח (פנימי ועם הקהל כאחד), אלא גם כמצע לבחון דרכו את הזיכרון, את מורשת העבר ואת האפשרות להבנת העצמי.
הקטלוג, שהופק במהלך השנה האחרונה (באנגלית ובעברית), מציג את עבודות הווידיאו-ארט של האמן מהתערוכה וכן עבודות נוספות וחדשות, ראיון עם האמן ומאמרים של רונה כהן, מנחם גולדנברג ואוצרת התערוכה לילי בורוש. סגל הציג את תערוכת היחיד הראשונה שלו במוזיאון הנגב לאמנות ("נופל במקום", 2013, אוצרת: דליה מנור), ומאז הציג בתערוכות שונות רבות ובמוזיאונים בארץ ובעולם.עיצוב הקטלוג המקוון, שנעשה במיוחד עבור עבודות הווידיאו, יוצר דינמיקה חדשה מול הקורא ומול קטלוג האמנות שאנו רגילים לראות, ומייצר חוויה חדשה של התבוננות וקריאה. הקטלוג יצא לאור בסיוע מועצת הפיס לתרבות ולאמנות.

קישור לקטלוג

חנה אשורי, "כל חמודותי תוצגנה", בית האמנים, תל-אביב

חנה אשורי, "כל חמודותי תוצגנה", בית האמנים, תל-אביב

פתיחה: חמישי, 23.6.16, ב-20:00
נעילה: 16.7.16

"כל חמודותי תוצגנה" היא תערוכת יחיד המציגה אוסף גדול ודחוס של אלפי שרבוטים- ציורים שנוצרו באובססיביות, תוך כדי עשייה אחרת, כתיבה, דיבור בטלפון וכדומה. הם נתלשו ממחברות שנשמרו למעלה משני עשורים. הדימויים הם דמויות מוזרות ומעוותות, רובן נשים, היוצרות קרנבל מקאברי עולץ ופרברטי. הצגתן בפומבי של "חמודותי" (אברי המוצנעים) הוא אקט הקורא תיגר ומסתכן בביזוי. התערוכה מכנסת בצוותא את "כל חמודותי" הנידחות, המודרות, מחלצת אותן מצנעתן, מבושתן, מחדלונן, מזניחותן, מציגה וחושפת אותן ואת סודן אל מבט סקרני ומפענח ולחגיגה אקסטטית של טירוף רבגוני.
חנה אשורי היא אמנית וידיאו ויוצרת רב-תחומית העוסקת גם בעיצוב, תכשיטנות ואופנה מחומרים ממוחזרים. יוצאת קיבוץ משגב-עם, חיה ויוצרת ברמת-גן. אשורי בוגרת בית-הספר לתיאטרון חזותי. הציגה, בין השאר, בגלריות קונטמפוררי, מנשר, בורכוב ופופולוס ובמגוון פסטיבלי וידיאו.

קישור לאירוע

* אירוע טרום-נעילה יתקיים ב-13.7.16, ב19:30

בית האמנים, רח' אלחריזי 9, תל-אביב. שני עד חמישי, 10:00–13:00, 17:00–19:00, שישי, 10:00–13:00, שבת, 11:00–14:00

: "ירושלים בעיני צלמיה", סיורים בהשראת תערוכת "הצלמים" במוזיאון מגדל-דוד, ירושלים

"ירושלים בעיני צלמיה", סיורים
בהשראת התערוכה "הצלמים" במוזיאון מגדל-דוד

כל יום שישי, החל מ-1.7.16

ירושלים היא מהערים המצולמות ביותר בעולם. הצלמים הראשונים הגיעו אליה זמן קצר לאחר המצאת המצלמה, והצילום הפך למקור חשוב לתיעוד ייחודם של נופיה ואנשיה של העיר. הסיור החדש מביא את סיפורה של העיר בשנים הללו דרך עדשת המצלמה, מנקודת מבטם של הצלמים, ונערך במסגרת התערוכה "הצלמים – ירושלים בעיני צלמיה, 1900–1950", המתמקדת בצלמים מרכזיים שחיו ופעלו בירושלים במחצית הראשונה של המאה ה-20. הסיור מתחיל בביקור בתערוכה וממשיך למרכז העיר בעקבות סיפורם של הצלמים הירושלמים ראאד, קהואג'אן, נרינסקי, קראפ בן-דוב ואחרים, כמו גם בתי הפוטו המיתולוגיים שפעלו בעיר – פריזמה, שוורץ וארושקעס.

מסלול: רחוב יפו, כיכר ספרא, רחוב בן-יהודה, רחוב בצלאל ובית האמנים ברחוב שמואל הנגיד. נקודת מפגש: מוזיאון מגדל-דוד.
שעות: 09:30–13:00.
מחיר: 75 למבוגר (70 שקל למזמינים דרך האתר).
65 לסטודנט (60 למזמינים דרך האתר).
טל' להזמנות: 2884*.
למידע נוסף: כאן.

***

רואים אמנות. מדברים אמנות. חוקרים אמנות
החוג לתולדות האמנות, אוניברסיטת תל-אביב
חדש בחוג לתולדות האמנות

תוכנית למצטיינים: תוכנית ייחודית בתולדות האמנות לקראת קריירה במקצועות האמנות כמו מחקר, ביקורת, אוצרות ועוד. עם אורחי התוכנית נמנים מנהלי מוזיאונים ואוצרים מהמוסדות המובילים בעולם: לובר, אופיצי וגטי. התוכנית כוללת סמינריונים יישומיים במוזיאונים וגלריות בארץ, שיעורים בכתיבת ביקורת אמנות, כיתות אמן, התנסות בחומרים ובטכניקות וסמינר יישומי בפריז במימון החוג. נושאים נוספים: מקבץ ייחודי באמנות ישראלית לקראת קריירה מחקרית; לימודי תיאוריה והיסטוריה של הצילום; אמנות גלובלית.

מסלול ישיר לתואר ראשון ושני בארבע שנים.
מלגות למצטיינים בכל התארים, כולל מלגות קיום בלימודי תואר שני.למידע מלא באתר החוג.
להרשמה ולקבלת ייעוץ יש לפנות למזכירות החוג: [email protected], 03-6408482, 03-6409481.

"פלסטר 4" – אמנות למען הבריאות
תערוכת מכירת אמנות לתמיכה בארגון רופאים לזכויות אדם
עבודות אמנות במחיר אחיד ופרויקט שירה ואיור במהדורה מוגבלת

אוצרות: כרמית גלילי, ורדית גרוס
23-25.6.2016
האנגר 2, נמל יפו (חלל התיאטרון)
פתיחה: חמישי, 23.6.16, ב-20:00

"פלסטר 4", תערוכת מכירה שהכנסותיה מוקדשות לתמיכה במרפאות של רופאים לזכויות אדם ובפעילות הארגון לשינוי מדיניות, תתקיים בסוף-השבוע של ה-25–23 ביוני 2016. בתערוכה יימכרו עבודות אמנות במחיר אחיד של 1000 דולר וייקחו בה חלק כ-120 אמנים.
בין המשתתפים: ,Know Hope אורלי מיברג, איילת כרמי, אמיר יציב, אפרת קליפשטיין, גל וינשטיין, דוד טרטקובר, דייוויד ריב, דוד עדיקא, דור גז, דני קרוון, חנאן אבו-חוסיין, יאיר גרבוז, יונתן גולד, לארי אברמסון, מאיה אטון, מיכל היימן, מיכל נאמן, מיקי קרצמן, נחום טבת, נלי אגסי, סיגלית לנדאו, עדו בר-אל, עילית אזולאי, פריד אבו-שקרה, ציבי גבע, רון עמיר, רועי קופר ועוד. אמנים מתעדכנתלקובץ רשימת 
25% מסכום המכירה מוצע לאמנים. מיום ראשון, 19 ביוני 2016, תתקיים מכירה מוקדמת.
הפרטים המלאים יפורסמו בקרוב באתר התערוכה: http://www.phrplaster.com

האנגר 2, נמל יפו (חלל התיאטרון), יום חמישי, 23.6.16, 20:00–23:00; שישי, שבת, 24-25.6.16, 10:00–19:00. הכניסה חופשית.

"שכוי", מירי איתן-שדה בגלריה העירונית, הרצליה

"שכוי", מירי איתן-שדה
הגלריה העירונית – בית אמני הרצליה בשיתוף היכל-העיר
אוצרת: שוש אינדיקן

נעילה: 30.6.16

מירי איתן-שדה, ציירת ואספנית אמנות, תושבת הרצליה, החלה לצייר לפני כשני עשורים, לאחר קריירה ארוכה כפורצת דרך בתחום היזמות וההייטק. הציור משמש עבורה סטארט-אפ עדכני שבאמצעותו היא מבטאת את הטוטאליות הרבגונית של החיים. הציור מאפשר לה לבטא עולם פנימי וחיצוני, המבוסס על שילוב בין הומור לכאב ובין התפרצות הרגש לשכל, תוך שהיא מקיימת דיאלוג עם הסביבה, ויחד עם זאת מגשרת על פערי זמן ומקום. ציוריה עשירים צבע ותנועה ואקספרסיביים. התרנגול, מוטיב חוזר בציוריה, מסמל את החיפוש התמידי אחר האיזון בין "התכונות הגבריות" הקיימות בה כיזמית ומנהלת לבין "תכונות נשיות" כרכות, הכלה ואמהות.הגלריה העירונית, בית אמני הרצליה, רח' בן-גוריון 5, הרצליה.
התערוכה בחסות ראש עיריית הרצליה, משה פדלון

"היפוך העולם", ירושלים, פסלו של אניש קאפור המוצג בגן האמנות של מוזיאון ישראל (פלדת אל-חלד, 2010)

חדש! לימודי תעודה בחינוך מוזיאלי בשיתוף מוזיאון ישראל

האם מוזיאון צריך להיות רם ונישא או עממי וידידותי?
חינוך מוזיאלי ותיווך לקהל נחשבים כיום המפתח המרכזי לאתגרי המוזיאונים של המאה ה-21. הפקולטה לאמנויות המדרשה, במכללה האקדמית בית ברל, בשיתוף אגף הנוער והחינוך לאמנות, מוזיאון ישראל, מזמינים אתכם ללמוד ולפתח מיומנויות תיווך והנגשה חדשניות ומתקדמות במסגרת לימודי תעודה בחינוך מוזיאלי. התוכנית מתמקדת בהיבטים החינוכיים שהמרחב המוזיאלי מזמן ובסוגיות העולות מתוך תפקידי התיווך והגישור בין המוזיאון לבין קהליו.
בתוכנית:
היכרות עם סוגיות עקרוניות, גישות עכשוויות ופרקטיקות של אוצרות וחינוך מוזיאלי.
הבנה והיכרות עם מוזיאונים כמוסדות תרבות וכאתרי חינוך, היכרות עם גישות, שיטות ומודלים של הדרכה, אירועים, תערוכות ושאר פעילויות תיווך בתחום החינוך המוזיאלי.
היכרות עם שיקולי הנגשה לקהל בתחומי האוצרות, עיצוב, שימור, הפקה, פרסום, חינוך שיווק והתנסות בהיבטים שונים של עשייה זו.
יום בשבוע במשך סמסטר + כמה ימים מרוכזים.
ניתן לשלב במסגרת לימודי התואר השני בחינוך לאמנות M.Ed במדרשה לאמנות.
לפרטים על אודות התוכנית

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

1 תגובות על “רב ערב 21.6.2016”

    מה לא תעשה 'המדרשה' בשביל להשיג עוד חצי סטודנט
    זה המקום ממנו יצאו פעם, רחוק בעבר, אמנים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *