רב ערב 24.5.2016

כנס בינלאומי: "סאונד, אתיקה, אמנות ומוסר" | "רק הטבע יידע את נפשי" – ישראל בר-דוד, בועז יפתח | "הצלמים", מוזיאון מגדל-דוד | "פקטורי #2", לילות יצירה חיה | "זהבה בת 100", כרטיסים!

"סאונד, אתיקה, אמנות ומוסר", החוג לתולדות האמנות, אוניברסיטת תל-אביב

כנס בינלאומי: "סאונד, אתיקה, אמנות ומוסר"
הפקולטה לאמנויות, אוניברסיטת תל-אביב
החוג לתולדות האמנות

29–30 במאי 2016

הכנס יציג מחקרים ואמנים חוצי-דיסציפלינות המתמקדים בהיבטים החברתיים, הפוליטיים והאתיים של ייצור סאונד, האזנה והקשבה: תצורות הסאונד באתיקה של התקשורת; המאפיינים הבין-סובייקטיביים של שפה ודיבור וכיצד אלה מכוננים יחסים; רעש וקול במצבי ביניים; האם שמיעה והקשבה יכולות לייצר יחסים אתיים ללא מושא ידוע מראש, ללא כוונה מוצהרת, אלא בקול פסיבי? ועוד.

דוברים מרכזיים: כריסטופר פינסק (בית-הספר ללימודים אירופיים, שווייץ), הילל שוורץ (מחבר האופוס "עשיית רעש: מבבל למפץ הגדול ומעבר"), פרופ' ברנדון לה-בל (האקדמיה לאמנות ועיצוב, ברגן) וסלומה ווגלין (האוניברסיטה לאמנויות, לונדון). האמנים אד סמית (מאריסט קולג', ניו-יורק) וג'וזף שפרינצק (האוניברסיטה העברית) יבצעו מפגשים בין סאונד, מפות ופרפורמנס.
מארגני הכנס: עדי לוריא-חיון ואסף פינקוס.

הכנס ייערך בשפה האנגלית ופתוח לקהל הרחב.
לפרטים

"רק הטבע יידע את נפשי"

"רק הטבע יידע את נפשי" – ישראל בר-דוד, בועז יפתח
הבית הירוק, תל-אביב
אוצרת: רחל זיו

פתיחה: חמישי, 2.6.16, ב-19:00
נעילה: שלישי, 14.6.16
ב

ועז יפתח, אוטודידקט, למד צילום סטילס דרך האינטרנט. עוסק בתחום כשלוש שנים. "יש לי מאניה-דיפרסיה ומשם גם באה היצירתיות שלי. אני שואב השראה מצלמים כמו דייוויד לה-שאפל ופיטר ליק. במסגרת העבודות שלי אני מנסה לשבור את המוסכמות ולגרום לצופה להביט בעבודות לעומק. אני אוהב במיוחד ליצור דיוקנאות עם נגיעה אבסטרקטית. בעבודות האחרונות שלי התחלתי לשלב צילום עם עיבוד דיגיטלי, מה שנותן מימד חדש ומיוחד".ישראל בר-דוד, יליד טבריה, 1966, בוגר בית-הספר החקלאי כדורי, תושב תל-אביב. למד במרכז ללימודי אמנויות ביפו העתיקה. ציורי הטבע שלו הם אספקלריה לחייו ולנפשו. עבודותיו גדולות ממדים, ומתארות נוף דמיוני ופרטי מצייר בצבעוניות עשירה וסוערת.

הבית הירוק, מועדון האוניברסיטה על-שם מרסל גורדון, רח' ג'ורג' וייז 24, רמת-אביב, תל-אביב. לביקור התערוכה: 03-6406493.

"הצלמים", מוזיאון מגדל-דוד, ירושלים

פתיחה: חמישי, 26.5.16, ב-19:00

התערוכה "הצלמים – ירושלים בעיני צלמיה, 1900–1950" מתמקדת בצלמים מרכזיים, נוצרים, יהודים ומוסלמים, שחיו ופעלו בירושלים במחצית הראשונה של המאה ה-20, ומעניקה מבט מקורי, מורכב ומרתק על העיר. לראשונה יוצא המוזיאון אל המרחב הציבורי: מבחר תצלומים מתוך התערוכה יוצג ברחבת מרכז כלל שברחוב יפו. התצלומים מתכתבים עם הווי הרחוב מאז ועד היום וחושפים מקצת אוצרותיה של ירושלים השמורים בארכיונים.

הציבור הרחב מוזמן לקחת חלק בתערוכה ולהציג את תמונותיו מתקופה זו ברשתות החברתיות עם התיוג #הצלמים. התמונות יוצגו כחלק מהתערוכה.הכניסה חופשית.

"פקטורי #2", לילות יצירה חיה במוזיאון חיפה לאמנות

"פקטורי #2", לילות יצירה חיה במוזיאון חיפה לאמנות

חמישי, 2.6.16, מ-19:00
אירוע שני בסדרת אירועי תרבות ליליים במוזיאון חיפה לאמנות, הכוללים מופעים המתקיימים בו בזמן בחללי המוזיאון, בהשראת התערוכה "מאנדי וורהול ועד היום". מפגשים בין יצירה ממוסגרת לאמנות חיה וחד-פעמית.
והפעם אירוע גדול יותר: מחול, וידיאו, סאונד, פרפורמנס, VR, הופעות, תקלוטים, אוכל ובירה.
מופעים מרכזיים:

"מעשה", ארנסטו לוי ותמר רבן: מעשה שהוא ביטוי למפגש שבו מתקיימת פעולת חילופי מטענים, גם במובן המטפורי.

"תיכף אשוב", איריס ארז: בעידן שבו הפרטי והציבורי חיים בערבוביה והעצמי מחפש ייצוג אינסופי, הגוף החי מתאיין ונעלם. בתוך מרחבים של היעדרות, איש ואשה בוחנים את האפשרות של מפגש אינטימי ואת היכולת של הגוף להישאר ממשי. בשיתוף עם אמן המדיה דניאל לנדאו. רקדנים יוצרים: איילה פרנקל, אופיר יודלביץ.

"נא לא, נא כן", מיכל דביר, עלית קרייז: פרפורמנס בהשתתפות הקהל המשלב פעולות וקומפוזיציות אנושיות לצד יצירות אמנות.

"התאבכות בונה", שרון גבאי: פעולה שמצרפת קולות אישיים ליצירת פסיפס קולקטיבי של משאלות לב. רגע של גילוי במכשיר הקלטה מוביל בעזרתכם מקהלה שקולותיה הם התשוקה, הצימאון והחלום.

"סילבר פקטורי", גיל מטוס, 88FM: רדיו וסט חוזרים אל המוזיקה של אמני הפקטורי של אנדי וורהול וצלילים נוספים משנות ה-60.

"Here and There", אלון סגל: קולאז' וידיאו דוקומנטרי של סצנות יומיומיות מספק הזדמנות לחוויה אינטימית במרחב וירטואלי. באמצעות קסדת VR 360 הצופה עלול לגלוש למקום וזמן אחרים.

"116 סיבות לדאגה", מעין ליבמן-שרון ,יערה ניראל: שיתוף פעולה בין כוריאוגרפית, אמנית וידיאו ומדענית ננוטכנולוגיה הוליד מופע שמנסה למצוא תרופה לדאגה. רקדניות: מיכל אגסי ועירית עמיחי.

"Pelepe", קרן בן-אלטבט, אבנר מרים-עמית: דיאלוג אורגני וחי, מחול נשימות, תזמורת גוף. המרחב האינסופי שבין פה לפה מתגלה ונחשף כאשר נקודת המגע והמפגש היא שמובילה את האקט הפרפורמטיבי.

"מלך התרבות", ודים נמירובסקי וצבי פטרקובסקי: מיצג מוזיקלי פוסטמודרני בסגנון טראש-אלקטרופופ. עיבודים פתוחים וחסרי מחילה לשירי הקלטות הידועים בקנון הישראלי.

"Let’s Pop Haifa": קיר קולאג' עירוני בשיפוצים מתמשכים לאורך הערב. הזמנה אורגנית לקהל למקם תוצרים אישיים מיצרים רגעיים.

"Markey Funk": סט תקליטים הנע בין מוזיקה מחתרתית של שנות ה-60 וה-70 לבין מוזיקה עכשווית עם השפעות מהתקופה.

עוזי נבון במופע אינטימי: בין כמיהה מתרפקת ללהיטים המוכרים ועד נעימות מקוריות וחדשות, מופע סולו מרגש על פסנתר הפנדר.מספר המקומות מוגבל.

דוכן של פלאפל חם מבית פלאפל-מישל הנודע מוואדי ניסנס ודוכן אוניגירי (כריך אורז יפני) יהיו זמינים לאורחים במהלך הערב.

פרטים באתר.
מומלץ להזמין כרטיסים מראש: 04-9115997. מחיר רגיל: 60 שקל. עד גיל 30: 30 שקל.
מוזיאון חיפה לאמנות, רח' שבתאי לוי 26, חיפה.

"זהבה בת 100", תיאטרון תמונע, תל-אביב

"זהבה בת 100"
תיאטרון תמונע, תל-אביב
רקדניות יוצרות: ענת גריגוריו, עינת גנץ, שלומית פונדמינסקי
מוזיקה חיה: נעם הלפר

חמישי, 26.5.16, ב-20:00
"זהבה בת 100" היא יצירה לשלוש רקדניות ומוזיקאי. פורטרט עצמי בפרספקטיבה של עבר, הווה ועתיד. דמות אשה עם שלושה ראשים שמורכבת, מפוסלת ומשוכפלת על-ידי שלוש נשים, וייתכן שהיא כל הנשים כולן. מה קרה לאותה זהבה, הילדה המתולתלת מסיפורי הילדים, כשהתבגרה? האם נדונה לחפש לנצח את המקום שלה? זהבה נמצאת בתהליך תמידי של חיפוש, בניית בתים ופירוקם, התלבטות ובחירות משתנות.
זו יצירה ב-12 פרקים, טרקים שהופכים למעין אלבום מוזיקלי ומבוצעים על הבמה.
נעם הלפר מנצח על המופע, שר ומנגן מוזיקה אלקטרונית, חשמלית ואינסטרומנטלית.
לכרטיסים: 03-5611211.

* זוג כרטיסים יוגרל בין קוראי "רב ערב" שישלחו מייל.

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *