רב ערב 10.5.2016

פריד אבו-שקרה, בבית הגפן | "אפגניסטן אהובתי", אניה נידרינגהאוס במוזיאון על-התפר | עיר משחק – קול קורא|המופע "מספרות" בבמת מיצג | שבוע העיצוב בירושלים 2016

השבוע ברב ערב:

"מטמטרפוזה של הערבי החדש", פריד אבו-שקרה
בית הגפן, מרכז תרבות ערבי-יהודי, חיפה

אוצרת: יעלה חזות
פתיחה: חמישי, 19.5.16, ב-19:30
נעילה: שבת, 13.8.16

גוף היצירה המוצג בתערוכה מורכב מכמה סדרות המספרות את גלגולו של אלטר-אגו בעל זהות מורכבת והיברידית, מדמותו של האמן פריד אבו-שקרה, דרך דמות חתול שחור לדמותו של עבדוללה. תהליך המטמורפוזה שעובר האלטר-אגו של אבו-שקרה נע בין שינוי צורה פיזית לשינוי דפוסי התנהגות על המנעד שבין אדם לחיה. בתערוכה מערכות (בדומה למחזה תיאטרון) הבנויות מרגעים, מסצנות ומסך הפעולות בחייו של האלטר-אגו של אבו-שקרה, שכל חלקיו מתנהלים מחוץ לרדאר, באקס-טריטוריות הפיזיות והתודעתיות שבהן הוא מתקיים. זהויותיו המשניות של אבו-שקרה אופייניות לעיסוק החוזר שלו בזהות המורכבת בעבודותיו, שבאמצעותן הוא מחלץ את סיפורו האישי מקלישאות ומסטריאוטיפים חבוטים. דרך הזהויות השונות נוטל לעצמו אבו-שקרה את החופש לצאת כנגד טבואים בחברה הפלסטינית ובחברה הישראלית.

בית הגפן, מרכז תרבות ערבי-יהודי, רח' הגפן 2, חיפה, טל' 04-8525252. ראשון עד חמישי, 10:00–15:00, שישי ושבת, 10:00–14:00.

"אפגניסטן אהובתי", תערוכה חדשה במוזיאון על התפר, ירושלים

"אפגניסטן אהובתי", תצלומיה האחרונים של אניה נידרינגהאוס
מוזיאון על-התפר, ירושלים

פתיחה: 20.5.16, ב-11:30 

תיעוד נדיר של חיי הנשים בתקופת שלטון הטאליבן ואחריו. אניה נידרינגהאוס נרצחה באפגניסטן ב-2014.

מוזיאון על-התפר, רח' חיל ההנדסה 4,ירושלים, טל' 02-6281278. ראשון, שני, רביעי וחמישי, 10:00–17:00, שלישי, 14:00–20:00, שישי, 10:00–14:00.

קול קורא מגלריה בית הגפן

עיר משחק | نلعب حيفا | Play Haifa | קול קורא

קול קורא מגלריה בית-הגפן, מרכז תרבות ערבי-יהודי בחיפה לאמנים מכל הדיסציפלינות – עושי-מקומות placemakers ארטיביסטים, יוצרי-משחקים playmakers, ממציאים ומחדשים עירוניים urban innovators, מעצבים מכל הקשת, אדריכלים, מייקרים ויזמים חברתיים וטכנולוגיים, אנשי מדע וחינוך וכל אלה שיוצאים מדי יום "לשנות את החוקים" – מוזמנים להגיש הצעה לפיתוח ואזרוח פרויקט מקורי, מבוסס-מקום, פיזי ובר-קיימא, המכונן שגרה מזמינת-משחק, מציע פענוח חדשני של הרעיון המשחקי בסביבה אזרחית, או מסוגל לשנות את "חוקי המשחק" במרחב חייה של שכונת ואדי ניסנאס בחיפה, בתהליך עבודה משותף בן כחצי שנה עם אזרחי הוואדי.

"עיר משחק" הוא פרויקט חלוצי, שבשיאו אירוע אורבני בינלאומי שיתקיים לאורך חודש דצמבר במסגרת "החג של החגים". הפרויקט מציע מודל פעולה מקורי והקשר חדש לדיון העולמי הער בשנים האחרונות סביב ערים "משחקיות" וסביב תפקידה האסטרטגי של תרבות עירונית משחקית (urban playability) ב"עשיית" ערים עתידיות ובייצור חוסנן האזרחי.
להגשת הצעות יש לעיין בקול קורא ובהנחיות להגשה. דדליין להגשה: 28.05.2016.

ארלה הצמצם הבוער

המופע "מספרות", במת מיצג
התחנה המרכזית החדשה בתל-אביב

אחרי שאנחנו מתפשטות בתחנה שבשולי העיר המרכזית בישראל, תל-אביב, אנחנו מספרות בבמת מיצג שבשולי התחנה. בחרנו ללקט דימויים וסיפורים ולנתק אותם מהמכלול. להציג אותם בנפרד. לצמצם ולעדן אותם. ליצור הוויה מצטברת. תהודה יותר מאשר תעודה. הפניה לזווית ראייה חלופית המאפשרת מבט חדש אל התחנה הישנה. חוויה בלי שיפוט. ביקור ולא ביקורת. משפטי זן שימשו השראה ליצירת המופע, שתהליך יצירתו נעשה תוך כדי תהליכי שינוי אישיים וציבוריים.

כרטיסים: כאן או בטל' 03-5372096 או באתר.במת מיצג, התחנה המרכזית החדשה, תל-אביב–יפו, קומה 4, קומת הכניסה, שער 41 (לוינסקי).

*זוג כרטיסים יוגרל בין קוראי "רב ערב" שישלחו מייל.

שבוע העיצוב בירושלים 2016

שבוע העיצוב בירושלים 2016

תכף זה מתחיל, שבוע העיצוב של ירושלים 2016. במסגרת שבוע העיצוב יתקיימו תערוכות של מעצבים ישראלים ובינלאומיים בבית הנסן ובוילה שרובר, כנס מקצועי בתאטרון ירושלים, שיתופי פעולה עם אקדמיות לעיצוב בירושלים ומחוצה לה, פרויקטים בשילוב הקהילה, הופעות, סדנאות ומפגשים ועוד.
מוזמנים להיכנס ולהתעדכן בחלק מהאירועים הצפויים!
אירוע הפתיחה>> 19.5, חמישי, 19:00, בית הנסן ווילה שרובר.
עוד פרטים

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *