רב ערב 19.4.2016

"אחיזה ? قبضة Hold ?" | "כל הנותר" | "All That Remains" | "פועל יוצא – ייצור קרמי מקומי היום" | סיורים מודרכים בפסטיבל הצילום הבינלאומי

השבוע ברב ערב:

עמר בן-צבי, "שחור ופתור", פרט, 2015

"אחיזה ? قبضة Hold ?"
תערוכה חדשה בגלריה גרנד ART לאמנות עכשווית

בוגרי המחלקה לצילום, מדיה וקולנוע, המרכז האקדמי ויצו, חיפה
עמר בן-צבי, ג'פרא אבו-זולוף, נופר חסון-הנדלמן, רביע סלפיתי
אוצרת: שירלי משולם
נעילה: 20.5.16

מיצג: "האופניים", נופר חסון-הנדלמן ורביע סלפיתי, 2016
أداء: 'دراجات' / نوفار حسون هندلمان وربيع سلفيتي, 2016
דברים: עמית זולר, ראש המחלקה לצילום, מדיה וקולנוע, המרכז האקדמי ויצו, חיפה

התערוכה "אחיזה?" היא אחת מסדרה של שתי תערוכות, שבהן יוצגו עבודות של אמנים צעירים, בוגרי המחלקה לצילום, מדיה וקולנוע של המרכז האקדמי ויצו בחיפה. בתערוכה האמנים מתייחסים למושג "אחיזה" ובודקים את גבולותיו. הם מקשרים אותו למציאות הישראלית, לאידיאולוגיה, לשפה, למרחב, לנרטיב אישי או קולקטיבי ולשפת האמנות העכשווית עצמה. עבודותיהם נוגעות בהיבטים קונספטואליים, חברתיים, פוליטיים ואוטוביוגרפיים, והן מבהירות שהמושג "אחיזה" הוא מורכב ורב-משמעי.

גלריה גרנד ART לאמנות עכשווית, גרנד קניון עופר, קומה 3

"כל הנותר", בית האמנים, תל אביב

"כל הנותר" | "All That Remains"
בית האמנים, תל-אביב

משתתפים: פריד אבו-שקרה, בני אפרת, אורית חופשי, אריאן ליטמן, אורלי סבר, אסד עזי, רונית שני
אוצרות: ורדה גנוסר, דליה דנון
ימים אחרונים לתערוכה

"רובדי המציאות מכילים עקבות מנטליים ופיזיים המסמנים את היותנו חלק ממהלך היסטורי כולל. אלה הגבולות בין קיום לאי-קיום, אלו הם השרידים המעידים על מקומו של הזמן בתודעתנו, עבר המשקף אל תוך ההווה את העתיד לבוא. לולאת הזמן קושרת בזיכרון האישי והקיבוצי את המרכיבים, מהדקת, כמו בטבעת מביוס, בין תחילתם של הדברים לסופם. העולם המתפרק מורכב מחדש ומייצר מהות מסמנת ההופכת את הרשמים מחוויה להוויה, כך, בזכרוננו הנעקד, אנו מבקשים להביא את פשרו של הקיום. במארג התודעתי, אלה הופכים למסמנים, ורב-שכבתיות זו של 'תכונת המְסַמְנוּת', בלשונה של ז'וליה קריסטבה, קיימת ומתייחסת לפוטנציאל הסימון כשלעצמו – 'חומר הסימון', האמנות, בהקשר זה, היא חומר מוחלט. כל הנותר בתודעה אחת ממשיך וזורם הלאה, מתאחד בכלליות, בריבוי ובחומרי המציאות עצמם. הDuree-, המֶשֶך, מושג שטבע הפילוסוף הצרפתי הנרי ברגסון, יציין את העולם כתנועה וזרימה דינמית. 'למה מתכוונת האמנות אם לא להראות לנו בטבע וברוח, מחוצה לנו ובתוכנו, כמה וכמה דברים שאינם נגלים לחושינו ולתודעתנו בבהירות מספקת?' ('מחשבה ותנועה', מוסד ביאליק). הטיה זו של הקשב, הסטת ההתבוננות מן הצד המעשי של העולם, מביאה את נחיצותה של האמנות כמצב של שהות רפלקסיבית" (ורדה גנוסר , דליה דנון).

בית האמנים ע"ש יוסף זריצקי, רח' אלחריזי 9, תל-אביב.

"פועל יוצא – עיצוב קרמי מקומי היום", בית בנימיני, תל-אביב

"פועל יוצא – ייצור קרמי מקומי היום"
בית בנימיני, תל-אביב

אוצרים: מאיה בן-דוד ויהונתן הופ
14.4.16–4.6.16

משתתפים: איתי אהלי, אליאונורה-אורלי אדלביץ, סטודיו בייקרי – רן אמיתי וגילי קוצ'יק, דב גנשרוא, טל הדר ורועי יהלומי, עודד וובמן, דנה זליג, סטודיו דור כרמון, מיה מוצ'בסקי-פרנס, שי ניפוסי ואנדרי גרישקו, סטודיו קאהן, שירה קרת ואיתי לניאדו, ליאורה רוזין, Reddish – נעמה שטיינבוק ועידן פרידמן.

מה היה אילו מפעל מקומי לייצור כלי בית קרמיים היה שורד את תהפוכות הזמן וממשיך לייצר עד היום? מפעל לפיד, שמוצריו היו נפוצים ומוכרים כמעט בכל בית בישראל, פעל בארץ במשך כחמישה עשורים וסיפק לשוק המקומי כלי בית וכלים סניטריים זולים ושימושיים. סגירתו של המפעל בשנות ה-90 חתמה את תעשיית כלי הבית הענפה שהיתה בארץ בעשוריה הראשונים. המפעל המדומיין, שתוצריו ותהליכיו מוצגים בתערוכה זו, מתבסס על מפעל לפיד כמקרה בוחן לתעשיית הקרמיקה בארץ ככלל. משתתפי התערוכה דימיינו עצמם כמעצבי המפעל, המפתחים עבורו קולקציות חדשות המשקפות את תפיסת עולמם היום בהקשרים של שימושיות, מקומיות, יעילות, ייצור ויופי. ייצור המוני הוא אמצעי לעשייה תרבותית המשכפלת עצמה ומפעפעת באמצעותו לחיי היומיום, לבתים ולזיכרון המשותף של כל חברה. העבודות המוצגות בגלריה של בית בנימיני הן בבחינת חזון אפשרי, תמונה המשקפת מה היינו עשויים להרוויח כתרבות מקיומה של תעשייה מחוברת עיצוב.

בית בנימיני, רח' העמל 17, תל-אביב, טל' 03-5182257. שעות פתיחה בפסח: שני–רביעי: 11:00–19:00, חמישי ושבת, 30.4, 11:00–14:00 (סגור בשישי, 22.4, שבת, 23.4, שישי, 29.4).

פרדריקה ולברגה, מתוך הסדרה- Daughters of the King

סיורים מודרכים בפסטיבל הצילום הבינלאומי
יפו העתיקה והנמל

21.4.16 – סיור לפני פתיחת הפסטיבל, 18:00–20:00
30.4.16 – סיור שקיעה בסמטאות יפו ובפסטיבל, 18:00–20:00
6.5.16 – סיור נעילת הפסטיבל, 10:30–12:30

בשלוש השנים האחרונות מיצב את עצמו הפסטיבל כאירוע הצילום הגדול והחשוב בישראל, וגם השנה יוצגו בו כ-30 תערוכות של כ-200 צלמים ישראלים ובינלאומיים. האירוע הוא הזדמנות נהדרת להתקרב שוב לצילום הקלאסי וגם להיחשף לשפה הצילומית העכשווית, ולחגוג יחד את כוחו וקסמו של המדיום הנפלא הזה.
בשיתוף פעולה מיוחד בין הפסטיבל ו-Talking Art, הסיורים יציעו הסבר מעמיק על האמנים והתערוכות והקשרן לחברה, לתרבות ולשדה האמנות העכשווית. מתוך רצון להציע מבט מבפנים, בכל סיור ישתתפו מנהלי הפסטיבל, אמנים ואוצרים הלוקחים חלק בפרויקט.
הסיורים בהדרכת שני ורנר (Talking Art).
כל הסיורים בני שעתיים וכוללים הליכה ברגל במתחמים השונים שבהם ממוקם הפסטיבל.
120–150 שקל. המחירים כוללים את כרטיס הכניסה לכל מתחמי הפסטיבל.

פרטים נוספים ורכישת כרטיסים

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *