רב ערב 15.3.2016

"היכרות: פרק א'", תערוכה קבוצתית | "עומק שדה", תערוכה קבוצתית | "משחק כסאות" | "לנווט בלא-נודע – פחדי ותענוגות הסחרחורת" | Congo Beat the Drum

השבוע ברב ערב:

איילה לנדאו, ללא כותרת, 2016, שמן על נייר, בד משי, 35X35 ס"מ

"היכרות: פרק א'", תערוכה קבוצתית
הגלריה החדשה – סדנאות האמנים טדי

פתיחה: חמישי, 17.3.16, ב-19:00

התערוכה מפגישה בין עבודותיהם של אמני הסדנאות הפועלים כיום במתחם. העבודות נוצרו במגוון טכניקות – ציור, פיסול, צילום, מיצב ועוד – במהלך השנה החולפת, והן נקודת ציון עכשווית משותפת במכלול היצירה של האמנים. המפגש וההיכרות מתרחשים בכמה רבדים, החל בהתוודעותו של כל אמן ליצירתו המוצגת על הקיר הלבן בגלריה, מחוץ לכותלי הסטודיו שלו ולעולמם האמנותי של האמנים הסובבים אותו במתחם, דרך ההיכרות הראשונית של האוצרת עם פועלם של אמני המקום, וכלה במפגש בין העבודות המגוונות המוצבות יחד, כשקשרים גלויים וסמויים נרקמים ביניהן.

אמנים משתתפים: חנאן אבו-חוסיין, מקס אפשטיין, מתן בן-טולילה, שרה בנינגה, רויטל כהן, אלה כהן-ונסובר, איילה לנדאו, אילה פוקס, ליאון צרפתי, אלון קדם, יונתן רון, רנאטה ריבקין.
אוצרת: תמר גיספאן-גרינברג.

הגלריה החדשה – סדנאות האמנים טדי היא מרכז עירוני של המחלקה לאמנות פלסטית של עיריית ירושלים, הפועל כ-20 שנה במטרה לקדם את תחום האמנות החזותית בירושלים ולעודד אמנים צעירים ומבטיחים להישאר בעיר וליצור בה. המתחם כולל 18 חללי עבודה העומדים לרשות אמנים ירושלמים מובילים בארץ ובעולם. במקום פועלת גם גלריה מקצועית המציגה תערוכות מתחלפות של אמנות עכשווית.

הגלריה החדשה – סדנאות האמנים טדי, אגודת הספורט בית"ר 1, אצטדיון טדי (שער 22), ירושלים.
הגלריה פתוחה בימים שלישי וחמישי, בשעות 10:00–14:00, ובימים שני וחמישי, בשעות 16:30–19:30 (ובתיאום מראש).

נטע לוין, ללא כותרת, 2015, הדפסה דיגיטלית, 15.5X22 ס"מ

"עומק שדה", תערוכה קבוצתית
גלריה בית הגפן והמחלקה לצילום בצלאל

פתיחה: שישי, 18.3.16, ב-12:00
נעילה: שבת, 30.4.16

משתתפים: אריאל הכהן, אהרון פז, אלי סינגלובסקי, בר שארמה, ברק רובין, חנא קובטי, יעל אפרתי, מאור מילשטיין, מעין ריחן, נטע לוין, נויה פרנקו, נילי פרג, יעקב ישראל, ליהיא בנימין, רמי מימון, שבתאי פנצ'בסקי.
אוצרות: ד"ר דור גז ויעלה חזות.

התערוכה "עומק שדה" מציגה מגוון עבודות שמתמודדות עם גישות מונוליטיות וחשיבה קטגורית ביחס לשאלות של זהות במרחב הלאומי של מדינת ישראל. במהלך השנה האקדמית האחרונה עסקה המחלקה לצילום בבצלאל בנושאים אלה דרך דיון מתמשך במושג ערים "מעורבות", שהגיע לשיאו בסמינר ייעודי בשיתוף גלריה בית הגפן. הסמינר התקיים בחיפה וכלל סדנאות ומפגשים עם צלמים, אדריכלים, יוצרים ופעילים חברתיים בעיר, שעסקו בקונפליקטים הרבים שמייצרים החיים בעיר "מעורבת": מתח בין פרטיקולריות לאוניברסליות, התחדשות עירונית לצד ג'נטריפיקציה, ריבוי זהויות מול דיכוי פוליטי, מציאות של רב-לאומיות במדינת לאום סינגולרית, עיר מעורבת אל מול עיר משותפת ועוד. לצד אלה עלו בסמינר שאלות שנוגעות בפרקטיקה של הצילום: מה תפקידו של שדה האמנות בתהליך עיצובו של הזיכרון הקולקטיבי בישראל? כיצד ניתן לייצר אופק חדש של התבוננות ושל התנגדות? האם ניתן להיענות ולעמוד במחויבותנו לאחריות ביחס לאחר? כיצד אנו יכולים לפעול באופן אקטיבי כיצרני תרבות ו/או כצרכני תרבות?

גלריה בית הגפן, מרכז תרבות ערבי-יהודי, רח' הגפן 2, חיפה, טל' 04-8525252. שעות פתיחה: ראשון עד חמישי, 10:00–15:00, שישי ושבת, 10:00–14:00.

איתי אהלי, "Fracture", 2015. צילום: איתי בנית

"משחק כסאות"
הגלריה של המרכז האקדמי ויצו חיפה
אוצרת: ענת גטניו

17.3.16–15.4.16

"משחק כסאות" היא תערוכת עיצוב הממשיכה תערוכות מקיפות קודמות בגלריה של המרכז האקדמי ויצו חיפה המתמקדות בעיצוב ישראלי עכשווי. תערוכות אלה מבקשות לבדוק ולחשוף את הנעשה בארץ בתחומים שונים של עולם העיצוב. התערוכה מתמקדת בכיסא – פריט ריהוט איקוני, שמעצבים רבים חוזרים ובודקים אותו, הן מן ההיבט הקונספטואלי והן מן ההיבט המבני והחומרי. התערוכה מציגה כסאות פרי עיצובם של 36 מעצבים ישראלים: מהם מוכרים בעולם העיצוב המקומי ומציגים גם בתערוכות בינלאומיות, ואחרים משמשים מרצים בבתי-הספר השונים לעיצוב (בצלאל, המכון הטכנולוגי בחולון, שנקר והמרכז האקדמי ויצו חיפה), כמו גם מעצבים צעירים העושים את צעדיהם הראשונים בשדה העיצוב.

לצד הכסאות תוצג סדרת רישומי כסאות של המעצב יעקב קאופמן, המתארים דימויים של כסאות ברישום חופשי על גבול המופשט. הסדרה תוצג לראשונה בתערוכה זו.

לרשימת המציגים ולפרטים נוספים
הגלריה של המרכז האקדמי ויצו חיפה, ראשון עד חמישי, 10.00–18.00; שישי, 10.00–14.00.

שרלוטה הוג, ממשתתפות הכנס "לנווט בלא נודע – פחדי ותענוגות הסחרחורת", CCA, המרכז לאמנות עכשווית, תל-אביב

"לנווט בלא-נודע – פחדי ותענוגות הסחרחורת"
הקרנות, הרצאות, שיחות ומיצגים
המרכז לאמנות עכשווית, תל-אביב

21–23 במרץ 2016

פרויקט של רות אנדרוולד וליאונרד גרונד, האקדמיה לאמנויות יפות, וינה, בשיתוף עם ויויאן אוסטרובסקי, רות גדיש וסרג'יו אדלשטיין, המרכז לאמנות עכשווית, תל-אביב.
"לנווט בלא נודע, פחדי ותענוגות הסחרחורת" הוא כנס בינתחומי בן שלושה ימים שיעסוק בהיבטים שונים של סחרחורת והזיה. הכנס הוא פרויקט מחקר אמנותי של האמנים האוסטרים רות אנדֶרוולד וליאונרד גרוֹנד, המבקשים לחקור כיצד מצבי סחרחורת, ערפול והזיה נעים בקצה טווח הידע שלנו, מיצרים השראה ומרחיבים את גבולות עולמנו כפי שאנו נוהגים לחשוב עליו.
תוכנית האירועים, בת שלושה ימים, כוללת הרצאות, מיצגים והקרנות של אמנים, כותבים ומדענים מרחבי העולם (אוסטריה, שווייץ, ארה"ב, דנמרק, גרמניה, וישראל ועוד), שיציגו מגוון פרויקטים וגישות שונות, מתוך מחשבה שאת תופעת הסחרחורת אפשר להבין עד תום רק בשילוב של חשיבה וחוויה.

בין המשתתפים: יעל ברתנא, שתקרין את סרטה החדש "פרדס", שמתעד מסע איוואסקה באמזוניה (הקרנת בכורה בארץ); פרופ' מתי מינץ, פסיכוביולוג החוקר את הקשר בין שיווי משקל ובין מצבים רגשיים; שרלוטה הוג, אחת המוזיקאיות העכשוויות המוערכות בשווייץ, שתציג בהופעת בכורה יצירה בשם "נדודי שינה – סחרחורת מעגלית" לקול, ויולה ותכליל; האמנית קתרין יאס מלונדון תציג את סרטה "מגדלור"; ויויאן אוסטרובסקי תציג מיצב של דימויי ארכיון המוקרנים על מצעים או חפצים שונים בתקווה שיגרמו לצופים לאבד את חוש הכיוון, ורבים אחרים.

* זוג כרטיסים לכנס יוגרל בין קוראי "רב ערב" שישלחו מייל.
CCA המרכז לאמנות עכשווית, רח' קלישר 5, תל-אביב.

אריאל תגר (Kalbata) ואורי ורטהיים (Mixmonster) Congo Beat the Drum

Congo Beat the Drum
הקרנת הסרט של  אריאל תגר (Kalbata) ואורי ורטהיים (Mixmonster)
בית הנסן, ירושלים
יום שני | 28.3.2016 | 20:00
שני מוזיקאים מתל אביב נוסעים לג'מייקה כדי להקליט אלבום עם אמני רגאיי נשכחים. הסרט עוקב אחר אריאל תגר (Kalbata) ואורי ורטהיים (Mixmonster): מהסטודיו במרתף שלהם בתל אביב אל הגטאות של קינגסטאון, שם הם מחפשים את הזמרים האהובים עליהם מימים עברו, ונאלצים להתמודד עם תרבות זרה, לעתים מאתגרת, בניסיון להשיג את מטרתם.
הסרט הוא מסע מוזיקלי ייחודי אל הפינות השכוחות של הרגאיי של שנות ה-70 וה-80, המספק הצצה נדירה לעולם המעושן והמאובק של הראב-א-דאב ואלופי העבר שלו.
לאחר ההקרנה שיחה עם הבמאי, הדי.ג'יי, המפיק והאספן אריאל (כלבתא) תגר
הכניסה חופשית
***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

1 תגובות על “רב ערב 15.3.2016”

    כל כך הרבה דברים מעניינים לומדים במחלקה לצילום בבצלאל, בעיקר מאז שמונה דור גז לראשות המחלקה. ממש בלתי יאומן היידע העצום שהם צוברים במהלך הלימודים. בקלי קלות יוכלו הבוגרים להרשים את דביר מגלריה דביר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *