״מפגשים תרבותיים מגוונים״

עמותת "אאוטסט קונטמפוררי ארט פאנד ישראל", התומכת באמנות ישראלית ומקדמת את חשיפתה בעולם, ערכה בשבוע שעבר ערב התרמה במתחם פארק בבלי בגבעת עמל. שטח הפארק נמצא בבעלותו של איש העסקים יצחק תשובה, ועל תכנונו מנצחת בתו של תשובה, האדריכלית ויו"ר קבוצת אלעד מגורים גל נאור-תשובה. בדצמבר 2014 חשף כתב "דה מרקר" נמרוד בוסו כי קבלת אישורי הבנייה […]

עמותת "אאוטסט קונטמפוררי ארט פאנד ישראל", התומכת באמנות ישראלית ומקדמת את חשיפתה בעולם, ערכה בשבוע שעבר ערב התרמה במתחם פארק בבלי בגבעת עמל. שטח הפארק נמצא בבעלותו של איש העסקים יצחק תשובה, ועל תכנונו מנצחת בתו של תשובה, האדריכלית ויו"ר קבוצת אלעד מגורים גל נאור-תשובה.

בדצמבר 2014 חשף כתב "דה מרקר" נמרוד בוסו כי קבלת אישורי הבנייה בשטח הנמצא בבעלות תשובה הותנתה ע"י עיריית ת"א-יפו בהתחייבותו לפנות עשרות משפחות של תושבי גבעת עמל, המתגוררים בשטח סמוך בבעלות העירייה. ואכן, בשנה שעברה בוצעו מספר פינויים אלימים של עשרות בתים בשכונה. כיום עדיין מתגוררות במקום 80 משפחות המנהלות מאבק משפטי וציבורי נגד ההחלטה לפנותן.

עמותת אאוטסט ישראל, בראשות איריס ריבקינד בן-צור, היא שלוחה מקומית של ארגון אאוטסט הבינלאומי, העוסק בפילנתרופיה וקידום אמנות באמצעות מימון פרטי. בשנה האחרונה תמכה אאוטסט בשלל פרויקטים אמנותיים מקומיים, וביניהם התצוגה של תנועה ציבורית במוזיאון ת"א, תערוכה של דינה שנהב במיאמי, עבודתו של ציבי גבע בביתן הישראלי בביאנלה בונציה ועוד. אירוח ערב ההתרמה השנתי של העמותה בפארק בבלי נעשה במסגרת מיתוג מיזם הנדל"ן היוקרתי. בראיונות מתארת נאור-תשובה את המיזם, שעתיד לכלול מגדלי יוקרה ושטחים פתוחים, כ"פארק מגורים ייחודי שחרט על דגלו השתלבות טבעית בסביבה תוך התחשבות בצרכי הקהילה". "בכדי להעמיק את חיי הקהילה השיתופית שתצמח בפארק המגורים של בבלי סביב ערכים של תרבות ואמנות, אנחנו לא רק מטפחים פארק פורח כבר מעכשיו אלא מקיימים בו גם תצוגות של תערוכות מתחלפות, פעילויות תרבותיות ומפגשים תרבותיים מגוונים".

בתשובה לטענת ועד המאבק של תושבי גבעת עמל כי הפעילות הפילנתרופית בתחום האמנות היא מירוק מצפון על חורבות חייהם, נמסר מאאוטסט כי "עמותת אאוטסט הינה עמותה פרטית, ומבקשת שלא להגיב על הפנייה".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *