רב ערב 20.10.2015

Beuys, Beuys, Beuys | להיות במקום: תערוכה לרגל פתיחת משכנה החדש של הגלריה העירונית לאמנות, ראשון-לציון | יגאל מאייר | בין שמים לארץ – מראה מקום | סמסטר סתיו בביתא | תמר בורר (כרטיסים חינם) | ערבית מדוברת בפרסייט

נועה תבורי, מתוך התערוכה "Beuys, Beuys, Beuys, חומר, מדע, חטא וגאווה", בית בנימיני, תל אביב

Beuys, Beuys, Beuys
חומר, מדע, חטא וגאווה

אוצר: ליאב מזרחי
שיח גלריה וסיור עם האוצר ב-24.10.15, ב-11:30
נעילה: 14.11.15
הסיור יחל בבית בנימיני וימשיך לגלריות משונע וקונטמפוררי 

משתתפים: דבורה מורג, אריאן ליטמן, הדס עפרת, חסן חאטר, טל ירושלמי, גבי קריכלי, נחמה גולן, חן דרורי, ז'אק ז'אנו, הגר ציגלר, גיל שחר, סטודיו שרון אדריכלים, יואב אדמוני, נועה תבורי, נועם רות, יונתן אופק

התערוכה מתחקה אחר האמן הגרמני יוזף בויס (1986–1921) והשפעתו על האמנות הישראלית החל מסוף שנות ה-60 ועד היום. השפעה זו באה לידי ביטוי באמנות חזותית דרך החומרים ורעיונות היצירה, וכן בפעולות פוליטיות וחברתיות. כמו כן, השפעתו נוכחת בדרכי הלימוד בבתי-הספר לאמנות בארץ.

לצורך התערוכה בבית בנימיני נבחרו יצירות שהחומריות היא עיקרן, במגוון מדיומים.בית בנימיני, המרכז לקרמיקה עכשווית, רח' העמל 17, תל-אביב. טל' 03-5182257.

דינה גולדשטיין, מתוך התערוכה "להיות במקום", הגלריה העירונית ראשון-לציון

להיות במקום

תערוכה לרגל פתיחת משכנה החדש של הגלריה העירונית לאמנות, ראשון-לציון
חמישי, 29.10.15, ב-19:30
מציגים: רונן שהרבני, דינה גולדשטיין, מלאכי סגן-כהן, חוה ראוכר, ורד אהרונוביץ, מיכאל לוין
אוצרת התערוכה ומנהלת הגלריה העירונית: אפי גן

התערוכה מבקשת להעביר את המשקל אל הרגע המיוחד שבו דברים נמצאים במקומם מחדש. בית-מידות, יוצא דופן לתקופתו, שעבר גלגולים ומעתה משמש גלריה עירונית בקומתו האחת וחלק ממוזיאון היסטורי בקומתו האחרת. עבודות האמנות שנאצרו לאירוע הפתיחה עוסקות ברעיון ה"להיות במקום", מושג שגור שכוונתו להיות בנוכחות מלאה כאן ועכשיו. כאשר אנחנו נוכחים במקום ובזמן, ערנותנו נמצאת בשיאה, אנחנו מרגישים את החיבור למקום הפיזי וממילא מתרחש חיבור רגשי גבוה יותר.
בתערוכה עבודות פיסול, צילום ווידיאו. עבודות הפיסול ברורות, נוכחות. לידן עבודות צילום ווידיאו שמהותן ערטילאית ומתייחסות אל "להיות במקום" פחות ספציפי, אולי אסקפיסטי.

מלאכי סגן-כהן, מתוך התערוכה "להיות במקום", הגלריה העירונית ראשון-לציון

פסליה של חוה ראוכר (חלק מהמיצב "כיכר עיר") ניצבים בחדרי הבית כשהם חשופים. עירומם, שאינו ארוטי, מסגיר הוויה פגיעה. מבט שני מדגיש את ההיפוך – כל אחד מהם נמצא במקומו, נינוח וטבעי, ועירומו הוא עצם היותו. שיטוט בין הפסלים מייצר רגשות אהדה לנוכח הוויה פיזית מכמירה של זמן ומשמעותו הפיזית המתגלמת באדם.
ורד אהרונוביץ ומיכאל לירן מציגים מיצב פסלי נערות הנקרא "Army of Me". חדר פנסיון לשעבר שהפך לגלריה בהווה מאכלס בובות אדם משוכפלות הלבושות באופן דומה ועוסקות בפעילות הקשורה להיותן חלק מקבוצה דמיונית עם מאפיינים צבאיים של צבא נקמה. העבודות מבקשות לייצר נרטיב פתוח המעלה סימני שאלה.
רונן שהרבני מציג עבודת וידיאו מבוימת המתבססת על משחק הכסאות. להבדיל מהמשחק המוכר, היחיד הוא בוגר המשוכפל ליחיד/רבים שאינו בתחרות עם הקבוצה, אלא עם עצמו. מטפורה משוחזרת על החיים, שבה המשחק אינו קשור בהכרח לקבוצה ולובש צורה חדשה.
דינה גולדשטיין ואיילת גולן מציגות את "מצולות", מופע אנימציה חיה, טיול עם מצלמה בתוך סט מיניאטורי המצולם ומוקרן במעגל סגור מול עיני הצופים. האמניות נמצאות במקום היצירה "כאן ועכשיו", והצופה נמצא איתן גם ברגע היצירה וגם בתיעוד הרגע שאינו הופך לתיעוד. מהלך פרדוקסלי של להיות במקביל בשני זמנים.
מלאכי סגן-כהן מציג עבודות צילום של מיצבים פיסוליים. בגלריה העבודות נראות כרוחות רפאים היברידיות של המודרניזם. הן מנכיחות מרחב ביניים לא ברור המייצר שיח סמוי בין חומר למה שנראה בו ומציעות יחסי גומלין לא רגילים בין אובייקטים וצללים, רדימייד ופסלים, טבע דומם ומופשט. עצם "היותן במקום" מדגיש את היות האמנות העכשווית פרי דיאלוג מרובד הקשור, נסמך ופועל מהעבר אל עבר ההווה.

בית גורדון לונדון, רח' אחד-העם 8, ראשון-לציון. הכניסה חופשית בתיאום מראש בטל' 03-9598890 ,03-9598865.

יגאל מאייר, "בקצה השדה", 2015, שמן על בד. צילום: נעמה

"מתבונן בנוף", יגאל מאייר
שיח גלריה עם האמן ואוצרת התערוכה נאוה סביליה-שדה  

חמישי, 22.10.15, ב-19:00
בית קסטיאל as is
נעילה: 5.11.15

האמן יגאל מאייר מתמקד בתיאורי נוף וטבע, נופי הגליל, נוף אורבני ודימויי אנוש בסביבה עירונית. תערוכת היחיד שלו מאגדת סדרת ציורים מן השנתיים האחרונות הנוגעים בקשר בין אדם למקום וביחסים המורכבים המתקיימים בין טבע לסביבה עירונית. מקבץ העבודות, חתך מייצג מיצירתו, פורש מסמך חזותי של נוף מקומי הנושא בעיקרו מטען אישי ומבט פרטי, ובה בעת מהדהד סמליות והקשרים עם גוון פוליטי-חברתי.בית קסטיאל as is, רח' משה מאור 2, תל-אביב. ראשון עד חמישי, 09:00–18:00, שישי, 09:00–13:30.

פסטיבל בין שמיים לארץ, מראה מקום, ירושלים

פסטיבל בין שמים לארץ – מראה מקום
26.10.15–3.11.15

מרכז ז'ראר בכר, מוזיאון ישראל, בית אבי חי, בית מזי"א
אירוע הנעילה יתקיים במכון הרטמן ובמרכז מעמותה בבית הנסן, בהשתתפות ״ערב רב

״פסטיבל "בין שמים לארץ" בחר השנה לעסוק בתבנית של "מראה המקום", אותה הערת שוליים הקושרת את הנאמר בגוף הטקסט למקורו. ביקשנו שהמחול יאמץ אליו את התבנית הזו, תוך שהוא מעביר אותה דרך פילטר גופני-מופעי. בכתיבה היהודית ההגותית פעולת הקישור למקור מאפשרת לטקסט העכשווי להתרחק ממנו מרחק אדיר, ועדיין לשמר את תחושת הרציפות. העולם המחולי שסב סביב "מראה המקום" בודק איך מקומות "נרשמים" בגוף ונספגים בו ובאילו שינויים הוא מייצא אותם החוצה. מה נשמר בגוף מן המקום המקורי, מה הושלך בדרך, מה נשמר מכל משמר, ובמה הוא התברך בהיותו שייך לעכשיו ולכאן.

הבכורות שיוצגו בפסטיבל נעות סביב הנושא הזה במעגלים הולכים ומצטמצמים: החל מהמעגל הרחב של סביבות נוף ומקום, דרך סביבות של זיכרון או של דמיון, וכלה באיברי הגוף והתוכן שהם מביאים עימם.

סמסטר סתיו בביתא, בית לאמנות, חברה ועיר, ירושלים

סמסטר סתיו בביתא, בית לאמנות, חברה ועיר, ירושלים 

לקלוע סל, לנגר, לתפור, לרשום וללמוד על המרחב הציבורי – סמסטר סתיו מתחיל בביתא עם מגוון קורסים מעשיים ותיאורטיים – כל מה שבין אמנות, חברה ועיר.
ההרשמה עכשיו!
לפרטים נוספים בטל' 02-5953346 במייל ובדף הפייסבוק

"הכל הבל", מופע בכורה מאת תמר בורר, מחסן 2 , נמל יפו, צילום: רוסלו שמריה

"הכל הבל", מופע בכורה מאת תמר בורר

26-27.10.15, ב-20:30
מחסן 2, נמל יפו

"הכל הבל" עוסקת במקומו של ההבל בחיים. הבל הוא נשיפה, דיבור, אד העולה מהפנים ויוצא החוצה, כמו גם דברי שטות, ריקנות, אבסורד. קוהלת רואה את הבל כפרויקט בפני עצמו. הפרויקט אינו רק רעיון הרוח, אלא המעשה, הבאת הדברים לכדי אובייקטיביות, הפיכת דבר שהוא מלה, מחשבה, לדבר שהוא חפץ, עצם, מופע: מעשה יצירה שאפשר לחתום עליו. העבודה מורכבת משלושה חלקים: "הכל הבל", "מהלך הזמן", "יונתי". בלב העבודה מייצג ההבל את היותנו בני חלוף, ומתוך כך את חשיבות מיצוי הזמן על-ידי בחירה בעשיית טוב. המופע נוצר בהשראת שתי המגילות: "שיר השירים", העוסקת בחומר שממנו עשויה התשוקה, ומגילת "קוהלת", המתחילה בסיכום החיים מנקודת מבט של אדם העומד לקראת סיומם, לאחר שעבר דרך ארוכה, בה רכש קניין ועניין, והוא בעל ראייה רחבה ועמוקה.

קוראי "רב ערב" הראשונים שישלחו מייל יזכו בשני כרטיסים זוגיים למופע.

פרסייט, קורסים חדשים לערבית מדוברת

ערבית שפה זרה

שני קורסים חדשים לערבית מדוברת בפרסייט
בעקבות הביקוש, פרסייט פותחת בסוף אוקטובר שני קורסים נוספים ללימוד השפה הערבית עם המורה הניה זוביידה, מורה לערבית בעלת מוניטין יוצא דופן. הקורסים מתמקדים בלימודי ערבית מדוברת דרך שיחות יומיומיות, עם נגיעות בתחום התרבות – ספרות, קולנוע, מוזיקה ועוד. הקורסים, שיינתנו בקבוצות מצומצמות של עד 12 איש, מספקים טעימה של השפה הערבית באמצעות צליל ודימוי, אמצעים חזותיים שהם מעבר למלה עצמה.להלן פרטי הקורסים הקרובים:
ערבית מדוברת למתחילים, החל מיום רביעי, 28.10.15, 10 מפגשים בני שעתיים כל אחד (כולל הפסקה). הקורס יתקיים בימי רביעי, בשעות 17:00–19:00.
קורס ערבית המשך, החל מיום שישי, 30.10.15, 10 מפגשים בני שעתיים כל אחד (כולל הפסקה). הקורס יתקיים בימי שישי, בשעות 09:30–11:30.
הקורסים יתקיימו בפרסייט, רח' הקונגרס 12, תל-אביב (חניה ברחוב או בחניון סמוך).
יש להירשם מראש, מספר המקומות מוגבל.לפרטים נוספים ולהרשמה: דוא"ל, טל' 052-6091082.

***
המודעות ב"רב ערב" מתפרסמות בתשלום. מעוניינים/ות לפרסם בניוזלטר?
צרו קשר: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *