רב ערב 14.2.12

הארדקור כלייזמר, מחול ותיאוריה, תערוכות, הרצאה של רונן אידלמן בבית האמנים ועוד

מערכת "רב-ערב" מיועדת להפצת מידע על אירועי אמנות ותרבות באמצעות ניוזלטר שבועי הכולל פרטים על תערוכות, הופעות, הצגות, כנסים ואירועי תרבות נוספים, ונשלח בחינם לאלפי מנויים. האירועים המופיעים ב"רב-ערב" ומפורסמים בתשלום, נבחרים ומסוננים ע"י עורכי מגזין "ערב רב" רונן אידלמן ויונתן אמיר. במילים אחרות "רב-ערב", הפועל במתכונת דומה למודל של האתר הבינ"ל אי-פלוקס, כולל מידע על תערוכות, אירועי תרבות ומופעים שאנשי המערכת חושבים שכדאי לבקר בהם. בנוסף למידע השבועי, תציע המערכת כרטיסים למופעים נבחרים במחירי מבצע למנויי האתר.


השבוע:


קרוזנשטרן ופרוחוד – עשר שנים, שני אלבומים, ארבע הופעות
ארבעה זוגות כרטיסים חינם להופעות של חלוצי ההארדקור-כלייזמר בישראל

קרוזנשטרן ופרוחוד, חוגגים עשר שנים ללהקה, מוציאים שני אלבומים חדשים ומופיעים בירושלים, תל-אביב, חיפה ובאר שבע.
15.2 אוגנדה, ירושלים, 21:00
16.2לבונטין 7, תל-אביב, 23:00
17.2 תיכון, חיפה, 21:00
20.2 עשן הזמן, באר-שבע, 21:00

"Noize 2005" הוא אלבום שמסכם את תקופת הטריו של קרוזנשטרן. בשנת 2005 נהגו חברי הלהקה – איגור קרוטוגולוב הבסיסט, גיא שכטר המתופף ורוסלן גרוס הקלרניטן – לכתוב ולהתאמן בחדר החזרות "נויז" הסופג אליו את ריחות "פלאפל ג'ינה" שנמצא באותו בניין תעשייתי ברחוב שוקן. לרגע אחד, הונצחו האנרגיה ומצב הרוח בו היו החברים שרויים אז. העוצמה, הטירוף והזעם עוברים הישר מידיהם אל אוזנו של המאזין, בלי ליטוש וצחצוח אולפני ובלי עריכת מחשב.
"Hidden Album" – האלבום ששהה במגירה משנת 2008, מוכן, גנוז וחבוי מאוזני המאזינים – עד עכשיו. ומה יותר מתאים מלשחרר אותו יחד עם "נויז 2005", שגם הוא צבר עובש על ההארד דיסק כמה שנים טובות.
אלבום זה הוא EP  – קצר באורכו, אך התוכן המוסיקלי שבו מורכב פי כמה מזה שבאלבומים הקודמים לו.האלבום מכיל חמישה קטעים המוכרים למעריצי קרוזנשטרן מהופעות, ועכשיו רואים אור לראשונה בצורה רשמית.כאן כבר אפשר לשמוע את האקורדיוניסט בוריס מרצינובסקי שהצטרף להרכב באותה שנה.
קרטה-אגרוף-ג'אז – כך חברי קרוזנשטרן ופרוחוד מכנים באירוניה את הסגנון האופייני של הלהקה, תוך שהם צוחקים על כל נסיון לסווג את המוסיקה שלהם. ניגונים חסידיים, הארדקור-פאנק שובר שיניים, רוק מתקדם וג'אז חופשי מתמזגים יחד לשטף מוסיקלי עוצמתי ומהודק. אפשר לשאוב מהמוסיקה שלהם הנאה אינטלקטואלית, ואפשר גם לרקוד אותה מהרגע הראשון. הלהקה נוסדה  אחרי מפגש בין הבסיסט והמלחין איגור קרוטוגולוב לקלרניטן רוסלן גרוס (לשעבר מהרכב המטאל פורץ-הדרך Rabies Caste). במהרה הם צירפו להרכב גם את המתופף גיא שכטר (ED, קרוסלה). בשלוש שנים האחרונות מנגן בלהקה האקורדיוניסט בוריס מרצינובסקי (פאניק אנסמבל, אביב גדג', ג'וליה אייזנברג). עד היום קרוזנשטרן ופרוחוד הוציאו 4אלבומים בלייבל הישראלי העצמאי Auris Media, האחרון שבהם הוא דיסק משותף עם הדואו הצרפתי Vialka.
www.parohod.net
www.myspace.com/kruzenshtern

כרטיסים יחולקו לפונים/ות הראשונים/ות (זוג כרטיסים לכל הופעה)
מעוניינים/ות בכרטיס להופעה? כתבו ל:[email protected] וציינו שם מלא, כתובת ומספר טלפון, וציינו באיזו עיר אתם/ן רוצים/ות לראות את ההופעה.


הערב: אחי איפה אתה? – הרצאה של רונן אידלמן בבית האמנים בירושלים
יום שלישי 14.2.2012, בשעה 19:00

משמעויותיהן של יצירות אמנות משתנות לאורך השנים ומושפעות מהלך הרוח, ההקשר, הסביבה ונקודת מבטו של הצופה. לעיתים קורה שעבודה שנוצרה בהקשר היסטורי מסויים, מנותקת לגמרי מסביבתה הטבעית וזוכה למשמעות חדשה ואותנטית בסביבה אחרת.
בחודש יוני 2011 הוצג באקדמיה לאמנות ברמאללה ציורו של פיקאסו Bust de femme משנת 1943. הצגתו המחודשת של הציור, וכמוה גם המסע המפרך שעבר ממשכנו במוזיאון ואן-אבה בהולנד לאקדמיה ברמאללה, ניתקו אותו מהקשרי המודרניזם האירופאי שבמסגרתו נוצר והטעינו אותו ברבדים חדשים של משמעויות הנובעות מן התנאים הפוליטיים והתרבותיים שבמסגרתם הגיע למקומו החדש.

בהרצאתו של האמן והעורך רונן אידלמן, תיבחן השאלה מה קורה ליצירות אמנות שונות כשהן מנותקות מהקשרן המקורי. כיצד הצגה בסביבה ובהקשר שונה מעניקה להן משמעות חדשה שלעיתים סותרת את משמעותן המקורית, מה גבולות האוטונומיה של היצירה, האם האמן יכול לטעון לבעלות על פרשנותה, ועוד.

בית האמנים – שמואל הנגיד 12, ירושלים
ההרצאה נערכת במסגרת "שלישי בבית האמנים" – סדרת הרצאות על סוגיות באמנות בת זמננו.
הכניסה חופשית!


אמנות – חברה – קהילה
מקבץ תערוכות חדש במוזיאון פתח תקווה לאמנות
פתיחה: יום חמישי, 9 בפברואר בשעה 20:00
אוצרת: דרורית גור אריה


דגם פרויקט אופ-אר: ז'וזף דדון, איציק קריספל, אפרת- קובלסקי אדריכלים ודן חסון. צילום: אלעד שריג

אמנות- חברה – קהילה ויחסי הגומלין המתהווים ביניהן, עומדים במרכז מקבץ תערוכות שמבקש להאיר מודלים שונים של מעורבות חברתית דרך מגוון פרויקטים של אמנים ישראלים ובינלאומיים הפועלים בקרב קהילות באזורים גיאוגרפיים ותרבותיים שונים, כחלק מקידום אג'נדה חברתית ופוליטית שמטרתה להניע תהליכים ולהשפיע על החברה והממסד.

אופקים: ז'וזף דדון
פרויקט אופ-אר, מרחב קהילתי וחממה תרבותית: ז'וזף דדון, איציק קריספל, אפרת-קובלסקי אדריכלים ודן חסון
בית: דדון ׀ פון-בידר
בשנת 2009 יזם ז'וזף דדון בעירו אופקים, את פרויקט "במדבר" – מהלך מתמשך של אקטיביזם אמנותי-חברתי, ששילב את הקהילה המקומית במטרה להניע ולהעצים אותה מבחינה תרבותית וחברתית.
בתערוכה מוצגות יצירות מתוך הפרויקט, שחלקן נעשו בשיתוף עם בני נוער מאופקים. גולת הכותרת היא פרויקט אופ-אר – קידום הפיכתו של מפעל הטקסטיל הנטוש ועצום הממדים באופקים, שקרס ב-1988, למרחב קהילתי וחממה תרבותית.

פרויקטים נוספים:
ארץ אינסוף: אלונה הרפז ומיקה רוטנברג
אל סרו: צ'מי רוסאדו סייחו
אין שם כלום: קטרינה שֵׁדה
Nomansland – טרילוגיה של מסעות: "הרשות העצמית" וקבוצת "מוסללה" יוצרים: גיא ברילר ויובל יאירי
החוג לקולנוע: אורי רוזנווקס

עקבו אחר מסע מועצת נומנסלנד באתר www.thebproject.org ובאתר המוזיאון.

רצף: מיצבים בעקבות אוסף המוזיאון
תערוכה מס. 3: שיטפון
אוצרת: עירית כרמון פופר
האמנים פלג דישון ורענן חרל"פ מציגים מיצבים מותאמי-מקום, המתבוננים בעבודות מאוסף המוזיאון. פלג דישון יציג מיצב מרחבי שמתייחס ליצירתה של טלילה בן-פורת ורענן חרל"פ יציג מיצב תקרה שנוצר בהתייחסות לקיר הפסיפס של מרדכי גומפל.

מוזיאון פתח תקוה לאמנות
ארלוזורוב 30, פ"ת 03-9286300
www.petachtikvamuseum.com


מרחבים אידיאולוגיים בזירת המחול

MIND(S) הינה סדרת מחקר ומופע של שלושה ערבים בגלריה החנות לקראת עבודת סולו חדשה של מיה חביב – HEAD(S)
מיה חביב הינה אמנית מחול נורווגית החיה ויוצרת בישראל בשנה וחצי האחרונות ומשמשת כאוצרת של פסטיבל "מחול חדש" הקרוב. העבודה, הבוחנת היווצרות והשתנות של יחסים בין מופיע לקהל ובין מרחבים לאידיאולוגיות, תעלה לראשונה באוסלו באפריל.
שלושת הערבים של (MIND(S פותחים בפני הקהל שילוב בין מופע מחול הנמצא בשלבי התהוות, לבין היבטים תיאורטיים אותם חוקרת האמנית בתהליך העבודה. כך שאפשר לומר כי MIND(S) פולש ל HEAD(S), ובאופן פומבי לוקח חלק בתהליך, משפיע עליו ומושפע ממנו.
הערב הראשון, שנערך בשבוע שעבר, כלל דיון תיאורטי, הערב השני יהיה פרפורמטיבי והשלישי ישלב בין הופעה לתיאוריה.

לוח זמנים:
יום שלישי, 14.2 בשעה 21:00
HEAD(S) על הבמה – העבודה המלאה (בשלב הפיתוח הנוכחי)
יוצרת ומבצעת: מיה חביב
משך המופע: 45 דקות

יום שני, 20.2 בשעה 21:00
MIND(S) IN TIGHTS | מיינדס בטייטס
מהו החלל של מיה חביב? כיצד יש לבחון את החלל שלה במרחב הפוליטי-אסתטי של המחול הישראלי?
האמנית תבצע קטע מהעבודה, ובעקבותיה יערך דיון בהנחיית שיר חכם ועדו פדר
* ערב זה משלב בין MINDS ל-"טייטס – ברית מחול ומחשבה" – סדרת שיחות והופעות מחול בגלריה החנות, בעריכת שיר חכם ועדו פדר.
עורך הסדרה: רני לביא

גלריה החנות – רח' העליה 31, פינת וולפסון, ת"א
כל השיחות יתקיימו בשפה האנגלית
מחיר כניסה לכל אחד מהערבים – 10 ש"ח
לבירורים והזמנות: 0525341223


MAX מאת אוהד נהרין


צילום: גדי דגון

עבודה מאת אוהד נהרין מ-2007, מועלית תדיר ברחבי העולם, כיצירת מופת מיוחדת מאד ברפרטואר הנהריני. בין היתר הייתה אחד המופעים הבולטים בפסטיבל מלבורן ב-2008, הוצגה בסדלס וולס בלונדון, בפסטשפילה בברלין, ב-2009 הועלתה בפני קרוב ל -7,000 איש בניו-יורק, הוצגה באמסטרדם וברחבי הולנד, בצרפת וביפן. בחודש האחרון הוצגה במדריד ועכשיו כאן, בתל-אביב, לשני מופעים אחרונים לפני שתועלה בסיור של חודשיים ברחבי ארצות הברית.

"אין רגע של מנוחה, יש רצף של שיאים שמותירים אותך בסופו של מופע הלום ומשתאה.  …Max הוא אחת מפסגות הפרק הנוכחי ביצירתו של נהרין…" (ynet)
יצירתו של אוהד נהרין ל-10 רקדנים ממשיכה את החיפוש והמחקר של מקור ומהות התנועה, ובוחנת רעיונות של מבנה] זמן וחלל, למוסיקה מקורית מאת מקסים וואראט.

בביצוע 10 רקדני להקת מחול בת-שבע
מוסיקה מקורית (הלחנה וביצוע): מקסים וואראט
עיצוב תלבושות: רקפת לוי
עיצוב תאורה: אבי יונה בואנו (במבי)
הפקה מוסיקלית: אהד פישוף
קטע וידאו מתוך המופע http://vimeo.com/18655882

אולם סוזן דלל, מרכז סוזן דלל, תל-אביב
יום רביעי, 15.2.12 בשעה 21:00
יום חמישי  16.2.12 בשעה 19:00
להזמנת כרטיסים קופה: 03-5104037  או דרך האתר של להקת בת שבע http://www.batsheva.co.il


דורית פלדמן – 'כתיבת הארץ'
גלריית משכן האמנים, הרצליה

תערוכתה של פלדמן, הכוללת עבודות צילום, פסלי טקסט ועבודת וידאו, מלווה בספר אמן שנוצר בדיאלוג עם שיריה של אוצרת התערוכה ורדה גנוסר, וכולל מאמר של פרופ' משה צוקרמן. שיח מתמשך במרחב הביניים שבין אמנות פלסטית לשירה הניב מפגש הבא לידי מיצוי בייצוגים ויזואליים של נוף מקומי ובשירים השואבים את השראתם מאותו נוף. שתי עמדות תצפית חוברות, באמצעים שונים, ליצירת תהודה חדשה. ב'גוף' פסלי אבן החול   הנקראים 'מִכְרה מילים', הותזו אותיות השירים והן עולות וצפות כתודעות   ארכיאולוגיות או לחילופין מתגלות כ"אוצר של מילים" .
הארץ המופשטת והארץ המקומית מבקשות לייצר את מפת הנִראות, את הזיקה להוויה דיאלקטית, טעונת סמליות צורנית וסמנטית, ואת המנעד של דיבור שירי המבקש תדיר לאסוף את רשמי הזמן והמקום לכדי חטיבה מלוכדת. כדברי משה צוקרמן: יחס דיאלקטי זה בין תרבות וטבע מוצא את ביטויו המובהק באחד מאמצעי המבע האמנותיים המשמשים את פלדמן ביצירותיה: היא משלבת באורח אינטגרלי הדפסי מפות גאוגרפיות בתוך תצלומי הנופים המרהיבים, ומקפידה בתוך כך על מיומנות גרפית ועל דיוק אסתטי כה מהודקים עד כי פעולת האינטגרציה נדמית כ"מובנת מאליה" – הטבע ומיפויו הופכים למקשה אחת. לאקט המונטאז' הצילומי היבטים שונים: מצד אחד, יש בו כדי לתת דין וחשבון אמנותי על אותו ממד ציווילזטורי של השליטה בטבע על־דרך ההתרחקות ממנו: הכפפת הטבע לקטגוריות המארגנות אותו באמצעות סימונו, קטלוגו, כינויו בשמות, פורמליזציה הגרפית־מדעית שלו וכיו"ב. מצד אחר, ייצוגו נעשה מופשט יותר: אם הצילום מתפקד כייצוג מימטי נטורליסטי שלו, מופיעה המפה כבר כהפשטה של נטורליזם זה, בבחינת ייצוגו של הייצוג".

גלריית משכן האמנים, רח' יודפת 7 (כניסה מרח' נורדאו 50)
אוצרת: ורדה גנוסר
שעות ביקור: ימים א'- ה' 10.30-14.00, או על פי תיאום טלפוני  09-9510601
שיח גלריה בהשתתפות פרופ' משה צוקרמן יתקיים בשבת, 11.2.2012, בשעה 11.00
נעילה: 25.2.2012

www.artistsresidence.org
www.doritfeldmanartist.com


רביבה רגב: פלזמות סאבי נייר וצילום


'אבן  ריחיים  חבושה ' 2004

אוצרת: רז סמירה
עבודות הנייר הגדולות של רגב מורכבות מחיבור של שדות צבע שנוצרו במהלך יציקת הנייר על מסגרת אחת. את הנייר יצרה בסדנת נייר ביפן, בה מכינים את הנייר בתהליך מסורתי בעבודה ידנית.
בעבודות הנייר יוצרת רגב מספר רבדים של קולאז' ביצירה אחת. זהו קולאז' ללא ה-"קולא" = הדבק המחבר. התפיסה הקולאז'יסטית של האמנית, משיכתה לאורגני ולמתכלה, החוסר בשלמות, "גימור" לא גמור, גימור לא מלאכותי. תואמים את משיכתה לתרבות היפנית בעיקר לתפיסת החיים של הוואבי-סאבי שהוא יופיים של הדברים הלא מושלמים, ארעיים וחסרים.
סדרת התצלומים "אנדרטאות אנושיות" מתייחסת באופן ישיר הן לתפיסה הראייתית הקולאזיסטית והן לתפיסת היופי של הסאבי. רגב מצלמת רהיטים ישנים בחללים נקיים. היא מכניסה לתוך הווילה היוקרתית (טרם איכלוסה) רהיטים עתירי פגמים, חרוטי זמן. היא משכפלת אותם, מה שמבליט את דלותם, בדידותם ובלותם, והצילום   המבויים   מעצים   את האוביקטים   בחלל   המנוכר לכדי   הפיכתם   ל "אנדרטה אנושית".
כתבה על התערוכה: http://www.haaretz.co.il/gallery/art/1.1626211

שעות פתיחה- ימים ב'-ה' 10:00-13:00, 17:00-19:00, ו' 10:00-13:00, שבת 11:00-14:00
תאריך נעילה –  19.2.2012
בית האמנים ע"ש זרצקי, ר"ח אלחריזי 9, תל אביב
התערוכה מלווה בהשקת ספר אמן


ביקרתם כבר בעמוד הפייסבוק שלנו? עשו לייק ותקבלו עדכונים ומתנות גם במשך השבוע.https://www.facebook.com/rav.erev

ארכיון רב ערב: http://erev-rav.com/archives/16535

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *