לא רק מזגן ופונץ' עם פירות. המלצות השבוע של הדס רשף, חמימוֹת כמו הקיץ.

לא משנה שחזאים אומרים שזה עוד אביב. חם, והימים מתחלקים עם או בלי שרב כבד. כמה אירוני. בעצם כל הקיץ הזה נהפך לממש סיוט עבורי כשהתבגרתי על אמת והפסקתי לנסוע לתקופות הקיץ אל ההורים בערד. אין מה לעשות, במדבר היבש זה אפשרי, ולפעמים אפילו נעים, בעיקר בערב. אבל מי שהקים את תל אביב בנה אותה על הים, […]

לא משנה שחזאים אומרים שזה עוד אביב. חם, והימים מתחלקים עם או בלי שרב כבד. כמה אירוני.

בעצם כל הקיץ הזה נהפך לממש סיוט עבורי כשהתבגרתי על אמת והפסקתי לנסוע לתקופות הקיץ אל ההורים בערד. אין מה לעשות, במדבר היבש זה אפשרי, ולפעמים אפילו נעים, בעיקר בערב. אבל מי שהקים את תל אביב בנה אותה על הים, עם כל הלחות, ועם זה רוב אמני ישראל מתמודדים עכשיו.

טראש חורפי הארד קור במוזיאון רמת גן. פליקס קריס ברומניה.

טראש חורפי הארד קור במוזיאון רמת גן. פליקס קריס ברומניה.

היום, יום חמישי ה-3.6.2010, כא בסיון תשע. מוכרחים להמשיך לעשות אמנות.

כבר החלו שלל אירועי עוץ בעיר, פסטיבל לאמנות רב תחומית והרבה פרפורמנס, כי אומרים שזה הדבר הכי חם עכשיו (חם? מישהו אמר חם?) כנסו לתוכניה וארגנו לו"ז לסופ"ש, כמו גם נעליים אדומות. אבל עוד לפני, קראו את הכתבה של אלי ערמון אזולאי, וגם זאת של דניאל זילברברג.

החל מ-17:30, שחר מרקוס הולך לבצע את המיצג SOAK במוזיאון תל אביב. כשאתם באים, תגידו שאתם מוזמנים למיצג של שחר כדי שיכניסו אתכם. מעניין אם כבר יהיו שם המכוניות המהוללות של התערוכה שתיפתח מחר.

החל משעה 19:00 במרכז לאמנות עכשווית בקלישר, החוג לאוצרות מעלה את 'גוף ללא איברים' – "זירת מחקר פרפורמטיבית-ניסיונית שתורכב ממפגשים מקריים וחד פעמיים בין פעולות והתרחשויות שונות של מיצג, טקסט וסאונד". עדיה פורת אוצרת, ומשתתפים רבים וטובים: דניאל דוידובסקי, רותי הלביץ-כהן, רן סלוין, אנסמבל אנתה, מרב ש.בן-אלון, אורי פרוסט, יעל בן-שלום, אריאל קן, עדיה גודלבסקי ,אריאל שיבולת, מיכל הדר, קרין מנדלוביץ'. פייסבוק.

הדס חסיד שרק זכתה בפרס היוקרתי של שרת התרבות, נחטפה לג'ולי אמ ופותחת הערב את תערוכה היחיד 'יריקות וניגובים', בה תציג עבודות פואטיות ועדינות של עט על נייר. פייסבוק.

בשורה משמחת במיוחד היא שבית הזכוכית (ליטל דותן ואייל פרי), התקבלו לרזידנסי יוקרתי אצל לא אחרת מאשר מרינה אברמוביץ'! אז ראשית איחולים וברכות, וגם, הערב בית הזכוכית מתארח בדיזיין ספייס, ברטרוספקטיבה של 10 שנים למכירה! מה לעשות, לעזוב לארה"ב עולה כסף והרבה, וזה הזמן לתמוך וגם לבוא לפגוש, כדי שלא תגידו "מי הם ולא הכרתי" משום מה. ואם כל זה לא מספיק, הערב יתקיים מיצג חי בכוריאוגרפיה של אנה קונז'טסקי, אמנית הרזידנסי של בית הזכוכית (כי הרי הם בעצמם מארחים אמנים מחו"ל תדיר). פייסבוק.

פעם ציירים היו יוצאים לשטח, רושמים את הנוף, חוזרים לסטודיו ומנסים להעביר את עצמתו על הבד. בהמשך ציירים אף יצאו מן הסטודיו וציירו מול הנוף עצמו. אח"כ זה הפך לאקט מנייריסטי, מתנ"סי כפי שאוהבים לקטול בביקורות בבתי הספר לאמנות, וחובבני משהו. בגלריה של מנשר פיטר יעקב מלץ אוצר את התערוכה 'טיול'. מלץ יצא עם 11 אמנים לטיול של יומיים בשער הגיא, ואלה כמו ביקשו להחזיר עטרה ליושנה. הרי פה בארץ, כל אבן היא פוליטית, והאמנים, כבר יודעים להוציא מן האבן את המיץ שלא היה לה. עם זאת, האמנים משתמשים בשלל טכניקות לתיעוד המהלך, וכל הפעולה רעננה וממש לא שכיחה במחוזותינו. בין האמנים: קובי אסף, אניסה אשקר, טליה ישראלי, מתן ישראלי ופסח סלבוסקי. פייסבוק.

ברוטשילד 69: משמונה עד תשע יתקיים המופע 'הד הקריות' – הקרנת וידאו ופסקול בנגינה חיה בהשתתפות: ניר עברון – וידאו, עוזי פיינרמן – הלחנה ונגינה, שחם אוחנה- נגינה. מתשע יתקיים 'בקצב החילזון' – קונצרט, וידאו ומוזיקה חיה. בתוכנית: נבט יצחק – וידאו, סאונד ובימוי, יעל ברולסקי – כינור, עבודת האודיו וידאו, 2007 ,“שנקנטמפו".

ברוארט, אבי יאיר פותח תערוכת יחיד תחת הכותרת 'אתה נמצא כאן' (זה מתבקש). יאיר מארגן את העולם מחדש על ידי חיתוך מפות של העולם וישראל, תוך שילוב דמויות והפיכת המפות לאובייקט כאילו אסתטי גרידא. פייסבוק.

במסגרת חגיגות ההשקה של האתר לצילום ישראלי 'Viewfinder', אירוע נוסף היום בפירמידה בחיפה, העיר שמסתמנת כבירת האמנות השניה בגודלה אחרי תל אביב (אם ירושלים לא תאפיל עליה שוב עם פתיחת המוזיאון המחודש והתוכניות החדשות). ד"ר יוחאי רוזן ירצה על השתקפות תולדות האמנות בצילום הישראלי, לצד הדבר הכי חם היום – תערוכה וירטואלית תחת הכותרת 'גילוי נאות'. שימו לב לטקסט: "כעת ניתן לשרטט תמונה כללית של השיח עם תולדות האמנות בצילום הישראלי. סימנים ראשונים לשיח מעין זה ניתן לראות בשלהי שנות השמונים בצילום כגון הדיוקן המפורסם של עיישה אל קורד, שצילם מיכה קירשנר ב-1988. שיח זה מתעצם ונעשה משמעותי בתחילת שנות ה-90 בעבודות של בועז טל. כאן לראשונה מטפל צלם-אמן בסדרה של צילומים מורכבים בדימויים מתולדות האמנות. שיח זה נמשך בדור הבא בתצלומיו של עדי נס שנעשו החל מסוף שנות ה-90, ולאחרונה בתצלומיה של הדס רשף." היי! זאת אני! שמחה גדולה! מי שלא יוכל לנסוע בשל שלל האירועים הססגוניים, שבו בניחותא ועקבו אחר הלינקים. פייסבוק.

מירי דוידוביץ', האודליסק הגדולה, מתוך התערוכה הוירטואלית 'גילוי נאות'.

מירי דוידוביץ', האודליסק הגדולה, מתוך התערוכה הוירטואלית 'גילוי נאות'.

יום שישי

במוזיאון רמת גן פליקס קריס  הולך לתת לכם מנת חורף קיצונית בתערוכתו 'קוסטנטה', שאין היא אלא עיירה נידחת ברומניה! הוא שהה שם במשך שלושה שבועות חורפיים והביא רשמים צילומיים קיצוניים ולכן חינניים לרוחי. בזכות הטראשיות הגלומה, הוא קיבל את תמונת השער, בכבוד רב. (פייסבוק).

בגלריה של קרית טבעון עידו מרקוס נפתחת תערוכה מלאת ציורים, רישומים, אבטיחים ויין טוב תחת הכותרת 'טיוטה'. פייסבוק.

בעין חרוד עושים כבוד לאלברט רובין, "אחד משלושה מועמדים נבחרים שעברו את בחינות הקבלה ויצאו עם בוריס שץ לפלשתינה ללמוד במחזור הראשון ב"בצלאל"". התערוכה 'התחלות' תתרכז בארבע השנים הראשונות ליצירתו.

עוד כבוד עושים במוזיאון נחום גוטמן לח'ליל ראאד, הצלם הערבי הראשון בארץ.

גלריה 1024 עומדת לארח את ערן ג'יי רובינפלד בתערוכה 'חדש, חדיש ומחודש!' להזכירכם, 1024 היא גלריה וירטואלית בוואלה! תרבות באוצרותו של יניב יהודה אייגר והיא עולה לאויר בימי שישי בבוקר. חכו עוד קצת ותכנסו. פייסבוק.

בשישי בערב, כחלק מפסטיבל עוץ בעיר, חללית הירקון מזמינה אתכם להשתולל בין מופעים, ניגונים וקירקוסים עם חברים כדוגמת יוסף קריספל ו"הצדדים", מיטל רז, מישל פלטניק וסלי קריסטל-קרמברג. פייסבוק.

שבת כחלק מפסטיבל עוץ בעיר:

19:00 – בוא נגיד שהיו אומרים לכם "יש פסטיבל עוץ, תעשו פרפורמנס". חלקכם היה עושה פרצוף (כאילו פרפורמנס זה הכי שנות השבעים, לא התפתחנו?), חלק היה עושה ממש מיצג, אבל לא נטעלי שלוסר! כי היא החליטה שהיא עושה "מופע בלט!" ותוך חודשיים, שמה לרגע בצד את המכחולים הקדושים שלה ולמדה לרקוד. ולא רק זה, אלה שאיתה ירקדו נציגים מהקהילות הזרות שחיות בתל אביב, מה שהופך את כל האירוע למרגש במיוחד. אפשר להגיד הרבה דברים על התנהלות המדינה, על כניסתם ומחייתם של הזרים פה, וזה לא משנה אם אלו פליפיניות, תאילנדים או פליטים מסודן. בסופו של דבר הם פה, והאירוע הזה, לטעמי, חשוב מאין כמוהו, כי זה המקום בו אנו כציבור של יוצרים, נותנים את המקום הכה חשוב הזה של תרבות, אנושיות והומאניות. צפו בוידאו של אמיר בוגן שראיין את המשתתפים לקראת ההופעה, קראו קצת טוקבקים גזעניים, ונראה אתכם לא באים. מלבד הבלט יתקיימו מופעים נוספים מהקלאסיקות של הגן – מאתיופיה, אקוודור, הפיליפינים,הודו, סין וסודאן. אה, וגם נטעלי מדהימה, אם לא ידעתם. פייסבוק.

החל מ-22:00 ברוטשילד 12: Miss PLO וברק רביץ מגישים ביחד ולחוד שירי פופ סוחפים שעברו הסבה. "זה עשוי להיות דרמתי, ואפילו קברטי", NX2 SPACE PATROL שהם שחר יהלום, נגה שץ ואלכס לוי, וגם להקתם של אבי סבח, פסח סלבוסקי וגבי קריכלי.

מה עוד?

השאלון נפגש עם שי יחזקאלי.

זה לא אני, זה המצב! בראיון עם מתן בן טולילה.

הפסלת לואיז בורז'ואה נפטרה השבוע. הנה וידאו שהטייט מודרן ערך לזכרה. הציטוט הנחבר שם הוא "אמנות היא אחריות לשפיות". והנה גם סקירה של סמדר שפי.

לסיום, פינת תולדות האמנות, עבודתו של הצייר האהוב עלי ועליכם הירונימוס בוש, 'ספינת השוטים'.

אל תשכחו לעשות לי לייק שקראתם.

4 תגובות על לא רק מזגן ופונץ' עם פירות. המלצות השבוע של הדס רשף, חמימוֹת כמו הקיץ.

    ספינת השוטים מעניין,האם היא תשוט בבת ים? מיהו השוטה ,האמן או הנוסע?

    בקיצור, עוד שבוע של פול גז בניוטרל

    חחחחחחחחחחחחחחח אני רוצה להכים פרצוף מפרי לא זה!!!!!!!!!!!!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *